Gå til innhold

Dere som gir MME. Hjelp!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når gikk dere over til NAN 2? Lillegull er litt over 5 mnd, men holder ikke mer enn et par timer på måltidene, og det blir kortere og kortere mellom hver flaske. Ei venninne sa at jeg kan starte med NAN 2 fordi det er mer næring i den, og at han da vil holde seg mett litt lenger. Noen med erfaringer om dette? Er så redd for å gjøre noe feil..

Anonymous poster hash: 320be...309
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mindre næring? Trodde det var mer næring i den jeg. Da er jo det liten vits i så fall. Jeg bruker Nan 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nan/hipp 1 er morsmelkerstatning.

Hipp 2/nan 2 er tilleggserstatning som skal gis fra ca 6 mnd samtidig som man har fullverdige måltider.

De to skal ikke brukes samtidig, men erstatte hverandre. 

Prøvd å begynne med litt fast føde? Min glupske jentebaby var oppe i 2 fulle måltider med grøt + smakte på andre ting innimellm..

Gir en mer logisk forklaring om en tenker på at morsmelka ens forandrer seg samtidig som barnet vokser, og gir mindre næring etterhvert som barnet blir eldre og dermed skal bli vandt med nrmal føde innen det første året er omme :) 

Anonymous poster hash: f11ee...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi begynte ikke med nan 2 før 6 mnd..

men vi begynte med grøt rundt 5 mnd.

Jeg vet ikke noe om næringsinnhold i nan 2 i forhold til nan 1, men det står at den skal brukes som tillegg til et stadig mer variert kosthold da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han får middag kl 14 og en god porsjon grøt kl 18. Legger seg kl 19.30. Sover noen timer da, men holder ikke lenge på melken han får på kvelden/natta, og jeg er så sliten at jeg vet snart ikke hva jeg heter :/ Mangelen på søvn er stor nå. Men det er vel bare å holde ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er snart 4 mnd og er allerede oppe i 2 posjoner grøt. Vi holder oss til nan 1 ha, og fyller da heller på med mat. Ved 6 mnd alderen bytter vi nok gradvis til nan 2

Anonymous poster hash: 84c74...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når gikk dere over til NAN 2? Lillegull er litt over 5 mnd, men holder ikke mer enn et par timer på måltidene, og det blir kortere og kortere mellom hver flaske. Ei venninne sa at jeg kan starte med NAN 2 fordi det er mer næring i den, og at han da vil holde seg mett litt lenger. Noen med erfaringer om dette? Er så redd for å gjøre noe feil..

Får barnet grøt, brød eller middag i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får middag på dagtid, og grøt til kvelden. Brød har jeg ikke tørt å begynne med enda ettersom han bare er 5 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får middag på dagtid, og grøt til kvelden. Brød har jeg ikke tørt å begynne med enda ettersom han bare er 5 mnd..

Begge mine jenter har fått brød i den alderen, til tross for manglende tenner. Yngstejenta har tygd brød uten tenner i fem mnd nå, men det var ikke poenget mitt. Poenget mitt er at kanskje du burde øke opp mengde fast føde? Ikke noe i veien med det og er du redd for at han skal bli hard i magen så kan hjemmelagd sviskemos være en god venn. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynte vi på nan2 når hun ble 6mnd. Hun blir nå 7mnd. Får brød og nan til frokost, grøt til lunsj og nan om lite grøt, frukt og nan utpå dagen, middag vil hun ikke ha så får litt agurk/frukt i babyfeeder mens vi spiser middag og grøt og nan til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...