Gå til innhold

Kunne du kjøpt/kjøper du jakke til 5000, skjerf til 1600 o.l til barna dine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, aldri i verden! Ikke engang om vi hadde råd til det. Og det har vi vel strengt tatt, har lave faste utgifter.

Ikke til meg selv heller, tror jeg.

Fordi:

-Det er sløsing! Plaggene er ikke verdt det i kvalitet eller funksjonalitet. Dette viser tester ofte, selv om slike merkevare-damer elsker å bruke argumentet om at "jeg betaler gjerne mer for at barna skal være varme"

-Man er et dårlig forbilde for barna sine ved å bruke pengene så ufornuftig.

-Har man virkelig så mye penger burde man heller satt dem på sparekonto til barna, de trenger pengene når de blir eldre og skal etablere seg. Penger sløst bort på dyre klær er penger stjålet fra ditt barns fremtid!

-Barn i voksealderen rekker ofte ikke å slite ut klær av normalt god kvalitet likevel.

-Jeg tror dyre merkeklær vil hemme barnas fysiske utfoldelse. I hvert fall vil det ubevisst gjøre foreldrene unødvendig stressa og strenge.

- Samme hvor "tidløse" merkeklær er vil de snart se utdaterte ut, og det er grenser for hvor mange søsken som gidder å arve plaggene.

-Det er flaut! Man signaliserer at man er overfladisk, lett å påvirke av reklame og TV, ufornuftig, umoden, wanna-be-popstar...

Anonymous poster hash: 45a35...22f

Det var da veldig til fordømmelse av de som velger annerledes enn deg?

Noen av punktene dine er jo litt teite da :P om man har råd til å kjøpe en jakke til 5000 har man sikkert nok til å sikre barnas fremtid økonomisk også, tror du ikke?

Ellers syns jeg folk får velge sine prioriteringer selv og argumentet om at man hadde syns det var flaut å ha dyre klær...vel, akkurat den kjøper jeg ikke :P da er det nok andre ting som forhindrer en fra å kjøpe 'merkeklær' :)

Jeg kjøper klær i mellomlklassen, veldig lite fra HM, Cubus ol, men heller ikke de dyreste merkene. Har dog kjøpt skidress til barna til 9000 og er ikke det minste flau over å bruke så mye på en dress som holder i tre sesonger (ung tenåring).

Det som slår meg i sånne tråder som dette, er det behove de som 'velger' å ikke kjøpe dyre klær har for å rakke ned på de som har råd/velger å bruke penger på klær som er over snittet dyrt. Hva kommer det av? Om man er så trygg på eget valg har man vel ikke behov for å kritisere andre?

Skrevet

Vi har god økonomi og jeg kjøper klær som er varme, anvendelige, praktiske og ser bra ut. Om jakka koster 500 eller 5000 spiller ingen rolle. Tenker ikke over det.

Barna får aldri vite om prisen, de har aldri spurt, så de som måtte reagere på dyre klær er isåfall voksne. Og hvor tragisk er ikke det...?

Er ikke sånn at vi må ta fra noe annet for å ha det forbruket vi har i dag. Barna skal nok fint klare å komme seg inn på boligmarkedet til tross for disse jakkene.

Anonymous poster hash: 8a34d...251

Skrevet

NEI. Da hadde jeg heller satt inn penger på sparekontoene.

Anonymous poster hash: 0c053...197
Skrevet

Jeg har ikke giddet å lese alle svarene i tråden, men jeg må innrømme at jeg synes det er morsomt at så mange denne vinteren er heeeelt imot kjøp av merkeklær til ungene sine, mens i fjor vinter så var man stort sett verdens dårligste mor om man ikke kjøpe Reima-dress til gullringer sin...

Anonymous poster hash: 1ab93...8f7

Skrevet

Jeg har ikke giddet å lese alle svarene i tråden, men jeg må innrømme at jeg synes det er morsomt at så mange denne vinteren er heeeelt imot kjøp av merkeklær til ungene sine, mens i fjor vinter så var man stort sett verdens dårligste mor om man ikke kjøpe Reima-dress til gullringer sin...

Gullungen, for øvrig, ikke gullringer. ;)

Skrevet

Det er så klart helt opp til hver enkelt, men personlig syntes jeg dette er helt vilt ;)

Om jeg hadde vunnet 100mill, hadde jeg ikke gjort det altså!

Men det er meg ;) hva med deg?

Hell no!! :huh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...