Gå til innhold

Kunne du kjøpt/kjøper du jakke til 5000, skjerf til 1600 o.l til barna dine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde eg gjort den dagen grisane flaug og ein kunne kaste snøballar i helvete.

Eg reagerte på psykolog Peder Kjøs som påsto at det hadde dei fleste gjort om dei hadde økonomien til det. Eg påstår han er heilt på villspor.

Skrevet

Ja, jeg har barn med plagg til 3000 kroner stykke og flere jakker/kåper som overstiger tusenlappen. Har svært god råd og ikke dårlig samvittighet i det heile tatt.

Anonymous poster hash: 4ca47...749

Skrevet

Ikke aktuelt.for et sløserig og jåleri,som om man skal vise verden at man enten har penger eller er bra foreldre. blir kvalm at slikt,rett og slett.

Anonymous poster hash: 52393...40e
Skrevet

Jeg har kjøpt ralph lauren, Levis og Tommy hilfiger til gutten min på 1,5år, men ikke i nærheten av de prisene der. Kjøpte i USA, og der er det skambillig. Hadde ellers ikke gjort det :)

Anonymous poster hash: 6da91...427

Skrevet

Haha aldri og ikke engang om jeg var millionær. Hadde faktisk ikke vært stolt men flau over å gå rundt med ungen min omkring med så dyre klær på dem. Om jeg i tilleg kunne lagt ved kvitteringer fra nettbanken på at jeg for hvert idiotisk plagg hadde gitt samme sum til veldedighet så ok :) men ellers.... Kvalmt og ego og jeg skjønner ikke folk får seg til det uten å være gavmilde til trengende. Og nei å ha en planfadder holder ikke for det har nesten alle råd til.

Skrevet

Både ja og nei. Jeg har som prinsipp at jeg ikke betaler full pris på dyre merkeklær for barn. Men handler Burberry, Ralph Lauren og lignende når jeg kommer over det på tilbud. Dyreste plagget jeg har kjøpt til min datter på ett år er en designerkjole som i Norge koster 2500,-, men fikk den for 1300 kroner. Synes til og med det er i overkant, men klarte ikke å motstå fristelsen siden det var den perfekte kjolen for en anledning.

Kjøper jeg dyrt til barn kjøper jeg det fordi det er kvalitet og jeg liker designet og materialene, ikke fordi det står Gucci på brystet. 

Anonymous poster hash: 305f6...18a
Gjest vinterbrud
Skrevet

Nei,det kunne jeg ikke gjort.I år går hun i en fin vinterjakke fra KappAhl,som var den jakka hun likte.Så mye klær som barna mister og glemmer igjen på skolen,så er det galskap å bruke 5000 kroner på en jakke.

Skrevet

Nei aldri! Mitt barn leker, herjer og griser! Det skal hun få lov til uten å føle redsel for å ødelegge noe!

For noe sløseri! Tenk på bar a i Romania, Russland, Ukraina som fryser ihjel Nettopp nå..

Så fordi folk i Russland fryser kan man ikke kjøpe seg en dyr og varm jakke? Blir de varmere av at jeg kjøpte Bergans?
For Min del ja :) for om jeg kjøper en til 1000 isteden har jeg 4000 igjen, g potte til Russland for en 20kg pakke er rett i overkat av 500kr så da får eng se st mye mer til barnesenteret vårt i Russlands, samt til våre ulike familier i Romania og Ukraina. Så for min del blir barna varmere om jeg går bed i pris.

Og jeg er veldig bøye på å lære mitt barn at overflod ikke er nødvendig. Kvalitet er flott og vi er heldige som kan inne oss det! Men sløsing og overflod av dyre ung gjør ikke oss godt.

Leser du aldri gjennom før du poster? Greit med autocorrekt og skriveleifer, men når det nesten er mer feil enn riktig i en tekst blir det tungt å lese.

Anonymous poster hash: e3cd8...773

Skrevet

Nei aldri! Mitt barn leker, herjer og griser! Det skal hun få lov til uten å føle redsel for å ødelegge noe!

For noe sløseri! Tenk på bar a i Romania, Russland, Ukraina som fryser ihjel Nettopp nå..

Så fordi folk i Russland fryser kan man ikke kjøpe seg en dyr og varm jakke? Blir de varmere av at jeg kjøpte Bergans?
For Min del ja :) for om jeg kjøper en til 1000 isteden har jeg 4000 igjen, g potte til Russland for en 20kg pakke er rett i overkat av 500kr så da får eng se st mye mer til barnesenteret vårt i Russlands, samt til våre ulike familier i Romania og Ukraina. Så for min del blir barna varmere om jeg går bed i pris.

Og jeg er veldig bøye på å lære mitt barn at overflod ikke er nødvendig. Kvalitet er flott og vi er heldige som kan inne oss det! Men sløsing og overflod av dyre ung gjør ikke oss godt.

Leser du aldri gjennom før du poster? Greit med autocorrekt og skriveleifer, men når det nesten er mer feil enn riktig i en tekst blir det tungt å lese.

Sorry! Ligger på sykehuset for mulig hjerneblødning/blodpropp i hodet. Greit om jeg skylder på det? Har så mye smertestillende i kroppen nå at jeg er glad jeg i det hele tatt klarer være på mobil jeg :)

Du får slutte å lese når du ser det er skrevet av meg

Skrevet

Eldste på 9 har en ganske dyr dunjakke. Den kostet 1200,-. Det er det desidert dyreste plagget noen av ungene har fått av meg, men jeg ser ikke bort fra at jeg hadde kjøpt litt mer i den prisklassen om jeg hadde hatt veldig mye penger.

Anonymous poster hash: 20708...cd3

Skrevet

Leser du aldri gjennom før du poster? Greit med autocorrekt og skriveleifer, men når det nesten er mer feil enn riktig i en tekst blir det tungt å lese. Anonymous poster hash: e3cd8...773

Har du virkelig så lite å gjøre når du må absolutt pirke på bare dette? Forstår du ikke habdlingen i innlegget? Siden du utreagerer slik du gjør? Ikke prøv å kritiser mine skrivefeil, for det er jeg overhode ikke intressert i å høre fra deg lille venn! ;)

Anonymous poster hash: 63a92...eab

Skrevet

Nei!

Anonymous poster hash: e64bf...0e7

Skrevet

Har du virkelig så lite å gjøre når du må absolutt pirke på bare dette? Forstår du ikke habdlingen i innlegget? Siden du utreagerer slik du gjør? Ikke prøv å kritiser mine skrivefeil, for det er jeg overhode ikke intressert i å høre fra deg lille venn! ;)

Å så flink til å bruke hersketeknikk  :fnise:  så hissig du er da, har du mensen kanskje? (se, jeg kan jeg også)

Skrivefeilene dine er ikke halvparten så ille som setningsoppbyggingen din, btw :P

Skrevet

Å så flink til å bruke hersketeknikk  :fnise:  så hissig du er da, har du mensen kanskje? (se, jeg kan jeg også)

Skrivefeilene dine er ikke halvparten så ille som setningsoppbyggingen din, btw :P

men blir man hissig av å ha mensen? 

Skrevet

Har du virkelig så lite å gjøre når du må absolutt pirke på bare dette? Forstår du ikke habdlingen i innlegget? Siden du utreagerer slik du gjør? Ikke prøv å kritiser mine skrivefeil, for det er jeg overhode ikke intressert i å høre fra deg lille venn! ;)Anonymous poster hash: 63a92...eab

Å så flink til å bruke hersketeknikk  :fnise:  så hissig du er da, har du mensen kanskje? (se, jeg kan jeg også) Skrivefeilene dine er ikke halvparten så ille som setningsoppbyggingen din, btw :PAnonymous poster hash: e3cd8...773

Ja jeg er så hissig at jeg holder på å klikke helt her, stakkars meg jeg bare MÅ ha mensen! Eller prøvde å å vise at du var moden, men nådde ikke helt fram? Husker jeg pleide å si til moren min da jeg var barn når min mor kjeftet for noe "mammma, har du mensen eller?" oppførselen din er verre enn min lille søster på 12 år. Btw :P Så kan jeg fint bare ha mine feil som du nevner vennen ;)

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Har god inntekt og kunne fint brukt 10.000,- i måneden på barneklær om jeg ville, men ikke snakk om at jeg kaster det vekk på slikt. Har mye tøy kjøpt på lindex, cubus og h&m som har vært mulig å bruke til flere barn. Så han psykologen kan bite i seg ordene, om jeg så hadde 1 mill ekstra i året hadde jeg aldri brukt 5000,- på én vinterjakke til ungene.

Anonymous poster hash: 5ea19...8f5

Skrevet

Ha ha ha ha, nei... Hva slags signaler hadde jeg sendt til barna mine da?? Selvsagt er jeg for kvalitet og slikt, men man får både skjerf og jakke med kvalitet, uten at det trenger å koste så mye. Barn er ikke videre flinkt til å ta vare på tingene sine i like stor grad som voksne, og de skifter jo 1-2 ganger i året. 

Nei vettu hva, tåpelig å bruke så mye penger på jakker de ikke har jobbet for selv. penger vokser ikke på trær.

Anonymous poster hash: cdb7f...407
Skrevet

Har du virkelig så lite å gjøre når du må absolutt pirke på bare dette? Forstår du ikke habdlingen i innlegget? Siden du utreagerer slik du gjør? Ikke prøv å kritiser mine skrivefeil, for det er jeg overhode ikke intressert i å høre fra deg lille venn! ;)Anonymous poster hash: 63a92...eab

Å så flink til å bruke hersketeknikk  :fnise:  så hissig du er da, har du mensen kanskje? (se, jeg kan jeg også) Skrivefeilene dine er ikke halvparten så ille som setningsoppbyggingen din, btw :PAnonymous poster hash: e3cd8...773

Ja jeg er så hissig at jeg holder på å klikke helt her, stakkars meg jeg bare MÅ ha mensen! Eller prøvde å å vise at du var moden, men nådde ikke helt fram? Husker jeg pleide å si til moren min da jeg var barn når min mor kjeftet for noe "mammma, har du mensen eller?" oppførselen din er verre enn min lille søster på 12 år. Btw :P Så kan jeg fint bare ha mine feil som du nevner vennen ;)

Du skjønte ikke at det var en fleip altså? Wow, gjør det vondt å være så humørløs?

Skrevet

Du skjønte ikke at det var en fleip altså? Wow, gjør det vondt å være så humørløs?

Hadde satt stor pris på om dere som krangler i tråder (som ellers er saklige og interessante å lese) slutter å spamme dem med sarkasmer og kommentarer til hverandre. Bare la være å svare når noen er ufine, vi tenker det samme alle sammen når det dukker opp uhøflige og dustete kommentarer. Let it go.

Takk.

Anonymous poster hash: 5e602...598

Skrevet

Men disse dyre merkeklærne er jo så stygge!!<br />

Anonymous poster hash: f83a6...232

Skrevet

Jeg tenker nå at jeg absolutt aldri kunne gjort det, fordi det er fullstendig galskap. Men hvis jeg hadde hatt penger nok til alt mulig uansett, så kan det godt hende jeg kunne gjort det. For da hadde jeg antakelig ikke brydd meg prisen på noe da :P

Skrevet

Ja jeg er så hissig at jeg holder på å klikke helt her, stakkars meg jeg bare MÅ ha mensen! Eller prøvde å å vise at du var moden, men nådde ikke helt fram? Husker jeg pleide å si til moren min da jeg var barn når min mor kjeftet for noe "mammma, har du mensen eller?" oppførselen din er verre enn min lille søster på 12 år. Btw :P Så kan jeg fint bare ha mine feil som du nevner vennen ;)Anonymous poster hash: 63a92...eab

Du skjønte ikke at det var en fleip altså? Wow, gjør det vondt å være så humørløs? Anonymous poster hash: e3cd8...773

*ro,ro, ro din båt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...