Gå til innhold

Kunne du kjøpt/kjøper du jakke til 5000, skjerf til 1600 o.l til barna dine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så klart helt opp til hver enkelt, men personlig syntes jeg dette er helt vilt ;)

Om jeg hadde vunnet 100mill, hadde jeg ikke gjort det altså!

Men det er meg ;) hva med deg?

Skrevet

Nei, det kommer jeg ikke til å gjøre. Galskap!

Skrevet

Nei absolutt ikke selv om vi har økonomi til det. Kaster ikke bort 5000 kroner på en kostbar jakke som kan bli stjålet på trening, skolen og andre steder. Sønnen min har en vanlig Bergans dunjakke til 1400 kroner det synes jeg var helt ok pris og bruke på en vinterjakke! Skjerf strikker jeg selv til alle 3 barna mine, ser like ut som de til 1600 kroner. Galskap dette!

Anonymous poster hash: d0520...6fa
Skrevet

nei, heller ikke til meg selv.. 

Anonymous poster hash: d71a8...9f8
Skrevet

Det var i overkant dyrt, men jeg må nok innrømme at klærne som kjøpes til henne er litt dyrere enn hva man får kjøpt i f.eks H&M, Cubus mm. Men å kjøpe en jakke til 5000 tusen til ei jente som vokser ut av klærne sine etter en sesong det ligner på galskap. 

Anonymous poster hash: 7c48d...ba6
Skrevet

Til barna??? Jøss, nei!

Hvis jeg hadde hatt økonomi til det så kanskje jeg kunne vurdert å betale det for en vinterjakke til meg selv. Men det måtte vært en spesiell jakke, en god og varm jakke som jeg kunne bruke i mange år fremover, gjerne "klassisk" i stil.

Men til barn, som vokser fort ut av den og lett kan miste den eller bli frastjålet den - nei!

Barna skal ha klær de ikke er redde for å bevege seg i og være aktiv i. Klær det ikke er noen fullstendig katastrofe om blir ødelagt av lek.

Barn skal lære seg å ta vare på klærne sine, men de skal ikke ha hverdagsklær de er redd skal bli borte eller bli ødelagt!

Anonymous poster hash: c5746...5a3
Skrevet

Nei aldri! Mitt barn leker, herjer og griser! Det skal hun få lov til uten å føle redsel for å ødelegge noe!

For noe sløseri! Tenk på bar a i Romania, Russland, Ukraina som fryser ihjel Nettopp nå..

Skrevet

Leser på tv2.no at disse klærne går som varmt hvetebrød...

Syntes det er heeelt vilt!

Skrevet

Nei aldri! Mitt barn leker, herjer og griser! Det skal hun få lov til uten å føle redsel for å ødelegge noe!

For noe sløseri! Tenk på bar a i Romania, Russland, Ukraina som fryser ihjel Nettopp nå..

Så fordi folk i Russland fryser kan man ikke kjøpe seg en dyr og varm jakke? Blir de varmere av at jeg kjøpte Bergans?

Skrevet

Kunne gjort det, men bruker heller pengene på andre ting. 

Skrevet

Så fordi folk i Russland fryser kan man ikke kjøpe seg en dyr og varm jakke? Blir de varmere av at jeg kjøpte Bergans?

Var vel ikke det hun skrev.

Skrevet

For Min del ja :) for om jeg kjøper en til 1000 isteden har jeg 4000 igjen, g potte til Russland for en 20kg pakke er rett i overkat av 500kr så da får eng se st mye mer til barnesenteret vårt i Russlands, samt til våre ulike familier i Romania og Ukraina. Så for min del blir barna varmere om jeg går bed i pris.

Og jeg er veldig bøye på å lære mitt barn at overflod ikke er nødvendig. Kvalitet er flott og vi er heldige som kan inne oss det! Men sløsing og overflod av dyre ung gjør ikke oss godt.

Skrevet

Nei, hadde jeg hatt økonomi til det ville jeg mye heller gitt 4000 til en liten direkte-opererende hjelpeorganisasjon, og brukt 1000 kroner på god vinterjakke.

Anonymous poster hash: 2f904...557
Skrevet

Nei, hva er vitsen? De vokser, de griser seg til, mister luer, skjerf, votter, river opp jakker, sliter sko. Ser ingen poeng i det. Bruker heller penger på å feks betale ned bolig, sparing til alle, ferie og hygge.

Skrevet

Nei, det er helt uaktuelt. Legger gjerne litt ekstra penger i gode sko, utetøy og ull, men kjøper ikke noe unødvendig dyrt og ville aldri kjøpt jakke til 5000 uansett om jeg hadde hatt råd til det fordi jeg synes ikke det er riktig, det skaper feil holdninger, merkepress, klasseskille og klestyverier. Jenta mi har mye fine klær og får ofte komplimenter på at hun er pent kledd. Hun arver masse fra nabojenta og jeg handler mye på bruktmarked og salg. Barna kan være fine i tøyet uten at det koster skjorta. Jeg synes barna skal ha gode, komfortable klær de kan leke og herje i uten at noen er redd de skal bli skitne eller ødelagte.

Skrevet

Aldri i verden :fy_fy:     :sjokkert: Det er jo helt sykt...

Anonymous poster hash: c32d0...4f6
Skrevet

Hadde jeg vært mange-millionær så kunne jeg vel gjort det! Hadde ikke giddi å brukt 1/4 av lønna på det :P

Skrevet

nei.... i utgangspunktet ikke !

hadde jeg vært så rik at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av pengene mine så ja, sikkert :D

men ikke på bekostning av en sydentur osv for eksempel...

Anonymous poster hash: b0cc1...d82
Skrevet

Nei. Min søster gjør det, og jeg synes det er helt teit. Og vi tjener mer enn dem, så det er ikke pengene det står på. Jeg innrømmer glatt at jeg ikke kjøper de billigste klærne til barna, men et sted går grensen. Når søsteren min kommer med burburry (skrives det sånn??) så er det mange som får helt dånedimpen, og det er IKKE for at de er misunnelige. Jeg har kjøpt mye Tina Woodstrup, Norlie, Mini A Ture og faktisk også litt Bonpoint til barna mine, og synes faktisk at det er ille nok.

Men det skaper et press. Det var før jeg flyttet til det stedet jeg bor nå jeg handlet mest dyre klær, og det var for at "alle" andre gjorde det. En synes kanskje i utgangspunktet at det er litt feil, men når en ser at den ene etter den andre med middels god inntekt kjøper finere plagg til barna, så rettferdiggjør en det litt ovenfor seg selv.

Anonymous poster hash: 18a89...75a
Skrevet

Syns det er galskap selv om man har råd til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...