Gå til innhold

er dette et katastrofe-kosthold for en gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kvalm og sliter med å få i meg noen typer mat, varierer litt fra dag til dag. Nå takler jeg plutselig ikke brokkoli, knekkebrød, grovt brød og kornblanding -ting jeg egentlig liker!

Dagen i dag har sett ca sånn ut hittil:

-1 klementin

-1 eple

-1 stk skumnisse

-7 sjokoringer kjeks

-noen goldfish

-1 glass solo

-5 glass vann

-1/2 glass appelsinjuice

-hamburgerbrød med dressing, mye kinakål, tomat, mye biffstrimler og ost i topplokket

Blir sikkert enda flere kjeks og goldfish ila kvelden.....huff.

Er dette skadelig når det gjelder en 2-5 ukers periode med lignende kost?

Anonymous poster hash: 9e7d9...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!, slapp av menneske

Anonymous poster hash: c6b05...90d
Skrevet

+ en hvetebolle

-hi

Skrevet

bare at du holder track på hvor mange sjokoringer du spiser, teller du smuler eller ? virker nesten som du er syk når du holder på sånn,.... DET er ikke sunt jenta mi..

Anonymous poster hash: c6b05...90d
Skrevet

bare at du holder track på hvor mange sjokoringer du spiser, teller du smuler eller ? virker nesten som du er syk når du holder på sånn,.... DET er ikke sunt jenta mi.. Anonymous poster hash: c6b05...90d

Hehe, nei det er ikke så ille! Er 16 i pakka og er straks halvveis, kun derfor jeg vet antallet :)

Skrevet

For en kort periode så går det kanskje bra. Men med bare karbohydrater så er det rask vei mot svangerskapsdiabetes. I tillegg får ikke babyen fett og proteiner som den trenger.

Hva med å spise en avokado med salt/krydder på? Suppekraft (av ordentlige grønnsaker, og gjerne med ordentlig kraft i) kan gi god næring. I steden for appelsinjuice fra butikken så kan du lage juice selv av ulike grønnsaker og frukt.

Anonymous poster hash: b1a83...e65
Skrevet

Noe er bedre enn ingenting.

Hadde selv et "forferdelig" kosthold i begynnelsen med alle mine.

Anonymous poster hash: cff3a...468
Skrevet

Jeg levde på druer, kakemenn og hockypulver i 9 mnd og ut kom en perfekt tulle :)

Bra var det nok ikke, men gjorde ingen skade ihvertfall.

Skrevet

Har spist en brødskive. Litt julemiddag til lunsj. En kokkosbolle. To konfektbiter. Pasta med kjøttsaus. Appelsin sjokolade. En klementin. Tror det var alt.

Nei en lefse med smør og sukker.

Jeg tenker ikke over det en gang.

Anonymous poster hash: 0f0d7...f9d

Skrevet

Takk for svar alle sammen.

Sjakk prøve å få i meg et glass melk og et rugsprø, eller en porsjon kornblanding per dag.....de dagene jeg orker. Det vil vel hjelpe litt ftp proteiner?

Ellers spiser jeg mye kylling, men ikke noe fra, nøtter, linser etc. Brekker meg nesten ved tanken :-p

Men så lenge jeg hver dag får i meg litt frukt og /eller grønnsaker, så er det vel ikke skadelig en kort periode?

-hi :)

Skrevet

tror ikke det er så ille for en liten periode. 

Men kanskje da viktig med vitaminer 

Anonymous poster hash: e4e3a...879
Skrevet

Jeg er også gravid og holder på lite. Her er mitt kosthold i dag (og forøvrig de siste ukene): Noen mariekjeks, ca 1l. cola, en liiiten porsjon middag som kom opp igjen før jeg rakk badet, 2 klementiner og en toffeefee(?). Mariekjeks og cola er det eneste jeg ikke brekker meg av. Tar kvalmestillende og likevel går det galt. Går ned i vekt, men kan ikke si jeg er særlig bekymret likevel. Den lille tar det den skal ha. Det er jeg som er trøtt, sliten og uvell.

Anonymous poster hash: c8ecf...edd

Skrevet

Men hvor får den lille næringen fra, når vi ikke får i oss noe næringsrikt?

Hva hvis man har lavt jernlager, får den lille nok da?

Skrevet

Tips til hva en kan spise til middag som er næringsrikt? Orker ikke tanken på mat, men er skrubbsulten....Og kvalmen blir jo bedre når jeg spiser. Trodde dette skulle gå over i 1.trimester, men den gang da....Eneste jeg får i meg er ristet brød med leverpostei:/

Skrevet

Du kan prøve å få i deg sånn næringsdrikk fra apoteket. Jeg vet det ham være vanskelig å få ned, men næringsstoffene er mer konsentrert det enn i annen mat, så både du og baby får ting dere trenger. Jeg synes også jeg ble mindre kvalm etterpå når jeg hadde fått i meg litt. Kan evt fryses og spises som is hvis det er lettere.

Anonymous poster hash: 2cc1d...343

Skrevet

Jeg hadde hyperimesis, og alt jeg fikk i meg i ca 3 mnd var fløteis og eventyrbrus. Må si jeg var bekymra. JM ba meg ihvertfall spise litt potetgull for å få i meg litt salt. Ikke tenk så mye på det.

Anonymous poster hash: cd43a...aa1
Skrevet

Jeg levde på druer, kakemenn og hockypulver i 9 mnd og ut kom en perfekt tulle :)

Bra var det nok ikke, men gjorde ingen skade ihvertfall.

Fyttihelsikke!!! NÅ fikk jeg lyst på hockypulver!!!! *løpetilbutikken*:o

Anonymous poster hash: 9bd90...c24

Skrevet

Hva er det viktigste å få i seg ila en dag? Grove kornprodukter, melkeprodukter, kjøtt?

Skrevet

Fikk beskjed om at søppelmat var bedre enn ingenting, jm anbefalte eplemost og farris sammen med salte kjeks så levde på stort sett det i et par mnd. Fikk ned litt kosttilskudd for gravide også stort sett. Spydde i flere mnd...

Anonymous poster hash: 346ec...5dc

Skrevet

Går an å ta tilskudd, sånne gravidvitamintabletter? Så er man ihvertfall sikra noe.. Proteinpulver i pannekaker eller smoothie.... Omega-3-tabletter... Så vet man at babyen får i seg noe sunt, liksom....

Anonymous poster hash: 471ae...c7c
Skrevet

Sånn har jeg vært hele svangerskapet også. Men jeg startet med supermat da, en smoothie hver morgen av frossne bær, juice og en del supermat i. Da vet jeg at jeg har fått i meg nok vitaminer, mineraler og fettsyrer i allefall. Resten av dagen er det stort sett lite som går ned.

Skrevet

Tror du kan slappe av! Jeg spiste nesten ingenting og da mener jeg ingenting. Kun vann, kanskje noen ritzkjeks i nesten en mnd. Deretter baguett med skinke og ost. Likt i alle svangerskapene og jeg har tre friske barn :)

Skrevet

Er blåbær veldig bra når man er gravid? Hvis jeg starter hver dag med blåbær, eple og klementiner feks? Det er ting jeg kan få ned..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...