Gå til innhold

Heia nav!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av alle sutre trådene! Her er min historie:

Vokst opp med skilte foreldre, en mor med mange nye kjærester, en forgrep seg mot meg over 4 år. Flyttet ofte. En far med ny familie som egentlig hadde nok med den. Mor med psykisk problemer.

Jeg gikk ferdig ett år på videregående, begynte på BI, men ga opp. Jobba hele tiden! Vaska hos folk, butikk osv osv. Avanserte i en av butikkene med merkongorarbeide. Fikk jobb i staten gjennom vikarbyrå. Vært der i 14 år, 430 000,- i årslønn....

Bang, senga tok meg. 2 år med uvisshet og faen - me! Nav....., jovisst jobber det en og annen idiot der som burde vært et annet sted, men jeg tar av meg hatten! Jeg lider ingen nød utover belastningen der er å være me syk. Gode rettigheter har jeg jobbet meg til og nav har aldri sakt nei. MEN man må lese papirer, noe jeg ikke har vært i stand til på set sykeste, men overlatt til min mann og mor. Dessuten må man gidde gjøre en innsats selv! I dag har jeg selv skaffet meg en arbeidsgiver som er villig til å gi meg et kontor med tilgang på seng og oppgaver ettersom jeg får til. Regner med nav hjelper meg her! Ikke har jeg utdannelse, ikke er jeg videre begavet, jeg bor på et nytt sted uten nettverk....

Ingenting tilsier at jeg skalklare det så jævlig mye bedre enn de fleste av dere andre! Se til å få fingeren ut av ræva, les informasjon, spør, hør på hva de sier og gi ikke nav skylden for alt mellom himmel og jord!

Takk for oppmerksomheten

Anonymous poster hash: 3b0fb...2de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt skrevet og kudos til deg som står på til tross for helseplager!!! Me er nok ikke en lett diagnose å leve med men du ser jo ut til å ha en kreativ tilnærming og ser muligheter istedet for problemer... Kjempebra, ønsker deg alt godt og nav vil nok sikkert hjelpe det de kan for at du skal komme ut i jobb!!! 

Et kjempegodt poeng er at man selv har ansvar for å sette seg inn i ting, og er det ting man ikke forstår må man be om hjelp enten fra familie/venner eller nav selv for å få forklart vedtak eller andre ting man lurer på... 

Lykke til videre!

Anonymous poster hash: 059a5...166
Skrevet

Jeg har dessverre etter ett år med sykemelding behov for NAV sine tjenester på ulike måter.

Jeg har med noen få unntak blitt møtt med respekt, forståelse og hjelpsomhet.

Jeg deler din ros til NAV og din oppfatning av at man ikke kan gi NAV skyld for alt som går galt. Jeg er sengeliggende halvparten av tiden skjønner jeg at NAV ikke kan trylle meg frisk og gi meg en million i trygd.

Anonymous poster hash: 71f87...8fe

Skrevet

En ting er muligheten til å kunne jobbe og det med at folk er i situasjoner der å jobbe ikke er en mulighet så er det ingen grunn til å skrike ut at folk skal få fingern ut av ræva ... Bra for deg at du har en så sterk og bra innstilling som mange mensker ikke har pga manglende resurser og manglende opplysninger...

Folk skal ha lov til å klage når ting er som de skal og NAV gjør feil dem også men de innrømmer det ikke før det kommer advokater og slikt inn i bilde...

Anonymous poster hash: 8dcf7...bd2

Skrevet

Alle er forskjellige og alle har forskjellige grunner for å gå på nav for visse sykdommer, og når folk ikke får det de skal ha krav på for at nav i deres fylke er innhabile og late. Så må det være lov å klage.

Anonymous poster hash: 8dcf7...bd2

Skrevet

Legg ned NAV og alle sykehus. La folk få klare seg på egen hånd. Kutt ut all politivirksomhet. Vi trenger ikke hjelp fra noe brannvesen. Vi klarer oss selv. Ikke sant? Folk må kutte ut å koste samfunnet noe. Vi må alle bare tilføye samfunnet penger. Som ingen skal ha noen glede av, for ingen må belaste noen.

FrP-logikk.

Anonymous poster hash: cef83...1b9
Skrevet

Jeg er også hos NAV og går på AAP og begynner nå å komme meg ut i arbeids livet igjen :) 

Men, jeg forstår godt at det er MAAANGE som sliter med å komme seg igjennom NAV sitt regel verk. Nå er det jo faktisk sånn at det er de svakeste og ikke de sterkeste i samfunnet som er hos NAV og slik sett så kan man jo se på det hele som ganske merkelig at man faktisk må kunne stå på selv, og holde seg ganske oppdatert på div. Regel verk som er der. 

Det er litt ironis synes jeg. 

Jeg er SÅÅ takknemmelig for NAV og at jeg har muligheten til å få bruke tid på å bli frisk! 

Men, jeg skjønner at det er mange som blir frustrerte. De som jobber i NAV blir jo tillogmed frustrerte over hvor lenge enkelte behandligs perioder er, og at det finnes mye og sette seg inn i . 

Så det er ikke bare, bare for folk som er på sitt sykeste og må forholde seg til de regelverkene som er der. 

Men, det er bra at både du å jeg er fornøyde og det er mange andre som er fornøyde også. Men, jeg skjønner godt folk som ikke er så fornøyde også.. 

Alle har ikke samme forutsettninger, og det er noe vi som NAV bruke hvertfall burde forstå. Om ikke "vi" klarer og se det. Hvem skal klare å se det da(?) 

(Det tenker jeg.. ) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...