Gå til innhold

Dere som får til en kort nattalegging, hvordan gjør dere det når babyen våkner og gråter pga smokken eller andre ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på dere som får til leggingen uten gråting og styr, hvor babyen sovner selv. Hvordan reagerer babyen når han våkner og gråter fordi smokken er borte eller av andre ting? Hva gjør dere da? 

Babyen her i huset må liksom sovne helt før vi kan forlate han. Og det krever så mye tid. Må liksom ha en hånd på han så han føler seg trygg på at vi er der, da sovner han fort. Men ligger urolig om vi går ut før han sovner.

Trenger litt tips.

Anonymous poster hash: 0785d...db9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sutrer/gråter. Vi går inn og gir smokke, snur eller brer over. Går stille ut igjen.

Skrevet

Hvor gammel er han? Min ble hysterisk av å ligge alene når hun var mindre, men det snudde etter ammeslutt i 1årsalderen. Nå er hun 18 mnder, og som regel er det nok med nattasang og kos, og så går vi. Litt hyling er det av og til, men det er trass, og hun gir seg ganske fort.

Skrevet

Hvis han gråter så går jeg inn og stryker på ryggen så han kjenner at jeg er der.. Gjør det til han roer seg (som regel bare noen få sekunder). Så går jeg bare ut igjen :)

Anonymous poster hash: cdfe4...f7b

Skrevet

det hender sjelden, ungen tar sutten selv nå,men innimellom drømmer det eller er tørst,og så legger det seg fint igjen etter litt trøst og vann :)

Skrevet

Ungene her har aldri skreket når de har våknet, eller når de har sovnet. Bare pludret litt. Vi har gått inn, gitt dem smokken, sagt god natt og gått ut igjen. Ingen problemer. Slik har alle 3 vært helt fra fødselen egentlig.

Ved legging har vi lagt dem i senga, sunget en sang, sagt god natt og gått ut av rommet. Vet ikke hvilke tips jeg kan komme med, for jeg tror ikke vi har gjort noe spesielt.... Slik har det bare vært. Alle 3 har sovet i vugge på stuen de første mnd, fram til vi har lagt oss om kvelden. Da har de sovet i bærebagen oppi senga - fram til ca 3 mnd - på grunn av at senga ofte blir litt for stor og luftig rundt dem. Babyer liker å ligge trangt, gjerne med en tynn gasklut foran nesen.

Våre babyer har alltid ligget halvveis på siden, mer enn på ryggen. Har bygd opp med tepper slik at de ikke kan rulle på magen. Bytter på sidene, både i vogna, vugga og senga.

Anonymous poster hash: e1791...ae6
Skrevet

Jenta mi er nå 6 mnd og legger seg ganske greit uten så mye gråting,mer sutring. Noen ganger sover hun som en stein til 23 tida når hun vil ha mat,men ellers(til vanlig) så våkner hun 3-5 ganger før vi legger oss pga hun mister smokken. da går vi bare inn til henne,putter smokk,legger kosekluten over øynene hennes og går ut igjen. Da sover hun bare videre,for hun er jo trøtt.

Hva vil du ha råd om egentlig?

Anonymous poster hash: ea268...8e9
Skrevet

Vi har sluppet unna slike problemer, fordi vi ikke har gitt smokk. Hun er 8 måneder nå. Skulle hun en sjelden gang våkne, og hun gråter, går vi selvfølgelig inn for å trøste, og så legge seg igjen. Når vi legger henne for natta, sier vi god natt, at vi er glad i henne, og at hun må sove søtt. Setter på uroen, og lukker døra bak oss. Når hun viser interesse for å bli lest eller sunget for, tenker jeg vi begynner med dette også, men foreløpig finner hun det totalt uinteressant å høre på sang, og hun blir ivrig av bøker, og vil bla selv, spise litt på osv. Hun blir ganske vill... Derfor gjør vi leggingen så enkel og rolig som mulig :) 

Anonymous poster hash: ebfb4...6e2
Skrevet

Går inn og roer ned, sier at nå er det natta og du må sove. Hender han gråter litt og da venter vi fem minutter og går inn igjen og sier det samme. Etter et par repetisjoner så tar han hintet.

Har brukt sovekur metoden og da tok det bare fire fem dager før han lærte seg å sovne alene.

Anonymous poster hash: 0c738...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...