Gå til innhold

Hvordan melder man seg som tilkallingsvikar i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det stor sjanse for å få fast jobb i barnehagen om jeg gjør en god jobb?

Hvordan fungerer dette med å være tilkallingsvikar? Får man plutselig telefon om at man må være på plass om 5 minutter? Kan man risikere å måtte gå lenge mellom hver gang man blir tilkalt?

Anonymous poster hash: fe70a...50a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og si at du vil være ringevikar ;)

De kan ringe en uke på forhånd, to dager på forhånd og samme dag. Det varierer.

Du kan risikere å jobbe både mye og lite, det er vanskelig å si ;)

Skrevet

Her i kommunen tar de ikke inn vikarer. Uansett om det er 2-3 syke :o Men, i en annen kommune var samboeren min ringevikar tidligere, og jobbet omtrent 100%. Så er store forskjeller. 

Anonymous poster hash: d4554...47d
Skrevet

Dra innom bhg. Styrer her er nøye på å kun ansette de spm møter opp personlig og henvender seg til henne. Over tlf kan man få hva som helst.

Skrevet

Takk for svar :-)

Er det sånn at det er frivillig å takke ja til vaktene når de ringer? Tenker i tilfelle det kræsjer med viktige avtaler

Skrevet

En del vikarbyråer har tilkalingsvakter i barnehage. Men da vil det jo også bli forskjellige.

Anonymous poster hash: 19037...43f
Skrevet

Er det sånn at det er frivillig å takke ja til vaktene når de ringer? Tenker i tilfelle det kræsjer med viktige avtaler

Jeg ville tippe at det er frivillig, men at de som sier nei mange ganger ikke står øverst på lista neste gang det er behov.

Anonymous poster hash: d4850...6c8

Skrevet

Jeg ville tippe at det er frivillig, men at de som sier nei mange ganger ikke står øverst på lista neste gang det er behov.

Anonymous poster hash: d4850...6c8

Skjønner den. Ønsker å jobbe mest mulig så kommer til å stille opp med mindre jeg har sykt barn eller time hos lege/sykehus

Skrevet

Kommer an på hvor i landet du bor, men i Oslo (og Bergen tror jeg) har det noe som heer PVS. Pedagogisk VIkarsentral. Der registrerer du deg og legger ved søknad og blir kalt inn på intervju. Der sender de ut sms hver torsdag om man kan jobbe neste uken og hvilke samt de kan ringe deg på morgenen. 

Veldig seriøst firma. 

Kan jobbe både i barnehage, skole og slikt. 

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: d935b...d23
Skrevet

Registrer deg hos manpower. Om du feks bor i Trondheim bruket mer eller mindre alle barnehager manpower ved behov, og det blir jobbing på deg. Liker de deg i bhg kan de "reservere" deg når de ønsker vikarer.

Anonymous poster hash: d4905...7f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...