tippia Skrevet 21. november 2013 #1 Del Skrevet 21. november 2013 Hei Jeg er på mitt siste år på en mastergrad. Her jeg bor er det lite sannsynlig at jeg får meg en heltidsstilling når jeg er ferdig. Jeg har mitt eget firma hvor jeg driver med veiledning, men har ingen fortjeneste her ennå. Jeg ønsker meg en fast jobb når jeg er ferdig og kan gjerne ta noe som ikke er relevant for min utdanning. I 2015 er det stor sannsynlighet for at jeg får en jobb jeg har veldig lyst på. Dette er en daglig leder stilling innen butikkarbeid og er egentlig ikke det jeg har utdannet meg innen. Men ting er ikke helt på plass, så akkurat det blir ikke før i 2015. Vi har også akkurat kjøpt oss hus, og driver nå med oppussing. Jeg bør også ha en viss inntenkt ift lånet. Min samboer har 450 000 i brutto lønn i mnd. Hvis jeg blir gravid nå og får barn ila 2014, får jeg jo ikke noe særlig med fødselspermisjon så det blir vanskelig økonomisk og jeg vil mest sannsynlig være i permisjon når denne stillingen jeg har såå lyst på (og gode sjanser for at jeg får) starter og da får jeg sikkert ikke jobben. Blir jeg gravid i 2014 og får barn ila 2015 får jeg sikkert ikke jobben jeg vså gjerne vil ha. Jeg kan bli gravid/få barn i 2016, men for det første synes jeg det blirså lenge til og for det andre blir jeg da 28 år. Jeg har alltid sett for meg å få barn når jeg er sånn 25/26/27 år. I ttillegg er jeg litt redd for at jeg ikke kan få barn på de første forsøka. Jeg har en tilstand hvor jeg vil ha mindre sjanse for å bli gravid. Men jeg går på medisiner og legen sier at hvis jeg gjør det så vil ikke sjansene være noe mindre (generelt sett). Det er likevel noe jeg tenker på. Har dere noen gode råd om hva vi bør gjøre? På forhånd takk :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098549-vil-bli-gravid-snart-men-det-passer-ikke-%C3%B8konomisk-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tippia Skrevet 21. november 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 21. november 2013 P.s. jeg har en deltidsjobb nå, med ca 6-8000,- pr mnd :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098549-vil-bli-gravid-snart-men-det-passer-ikke-%C3%B8konomisk-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-145875462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms.Pond Skrevet 21. november 2013 #3 Del Skrevet 21. november 2013 Det er sjelden man finner et ideelt tidsvindu til å få barn. Jeg er av meningen at man må tilpasse situasjonen til graviditet og barn, ikke motsatt. Du har en deltidsjobb nå, dermed vil du kvalifisere til å få foreldrepenger, så sant du tjener mer enn en halv G i løpet av tiden du er gravid (siste 10 mnd før du føder? Litt usikker på detaljene her, det er en stund siden jeg gikk gjennom denne mølla selv). Jeg har alltid tenkt at jeg ville være ferdig utdannet og i en god jobb før jeg skulle vurdere barn. Sånn ble det altså ikke. Jeg var arbeidsledig da jeg ble gravid, midt i et studium, men klarte å skrape sammen til minstebeløpet for foreldrepenger gjennom småjobber i omegnen. Da snakker vi daghjelp på gård, odde småjobber i fjøs og hage ol. Strøjobber. Studiet måtte jeg avbryte ettersom det var et pendlerstudium og jeg var avhengig av både reising og overnatting borte i perioder. Etter permisjon var jeg fortsatt arbeidsledig, men så ble det utlyst en stilling som jeg søkte på, og fikk. Og rett etter det fikk jeg tilbud om enda en jobb. Og vi bor på et knøttlite sted, så jeg hadde ikke sett for meg at jeg skulle få meg jobb på lenge. Jeg jobber ikke som noe innen det jeg utdannet meg som (studiet er forresten fortsatt ikke fullført), men jeg trives godt i jobben min, selv om den ikke gir meg verdens beste inntekt. Likevel, vi klarer oss godt, og mannen tjener bra, så alt går rundt her. Poenget mitt er at en jobb går det alltid an å få, selv om det kan være vanskelig. Men så lenge dere har en stabil økonomi fra mannens side, og kan greie dere med det, samt det du jobber nå, en stund til, så ville jeg prioritert barn først. I det minste åpnet for at det var en mulighet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098549-vil-bli-gravid-snart-men-det-passer-ikke-%C3%B8konomisk-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-145875500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #4 Del Skrevet 21. november 2013 Her er jeg sånn at det ordner seg alltid, før eller senere. Er ikke sikkert det klaffer før om 1 år. Kanskje dere må ha hjelp, eller så skjer det innen 3-6 mnd. Man vet aldri nå et mirakel sitter. Jeg tenker også, har man lyst, og så kjør på. Det er nå min mening. Anonymous poster hash: 96cca...e89 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098549-vil-bli-gravid-snart-men-det-passer-ikke-%C3%B8konomisk-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-145875831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #5 Del Skrevet 21. november 2013 Hei Jeg er på mitt siste år på en mastergrad. Her jeg bor er det lite sannsynlig at jeg får meg en heltidsstilling når jeg er ferdig. Jeg har mitt eget firma hvor jeg driver med veiledning, men har ingen fortjeneste her ennå. Jeg ønsker meg en fast jobb når jeg er ferdig og kan gjerne ta noe som ikke er relevant for min utdanning. I 2015 er det stor sannsynlighet for at jeg får en jobb jeg har veldig lyst på. Dette er en daglig leder stilling innen butikkarbeid og er egentlig ikke det jeg har utdannet meg innen. Men ting er ikke helt på plass, så akkurat det blir ikke før i 2015. Vi har også akkurat kjøpt oss hus, og driver nå med oppussing. Jeg bør også ha en viss inntenkt ift lånet. Min samboer har 450 000 i brutto lønn i mnd. Hvis jeg blir gravid nå og får barn ila 2014, får jeg jo ikke noe særlig med fødselspermisjon så det blir vanskelig økonomisk og jeg vil mest sannsynlig være i permisjon når denne stillingen jeg har såå lyst på (og gode sjanser for at jeg får) starter og da får jeg sikkert ikke jobben. Blir jeg gravid i 2014 og får barn ila 2015 får jeg sikkert ikke jobben jeg vså gjerne vil ha. Jeg kan bli gravid/få barn i 2016, men for det første synes jeg det blirså lenge til og for det andre blir jeg da 28 år. Jeg har alltid sett for meg å få barn når jeg er sånn 25/26/27 år. I ttillegg er jeg litt redd for at jeg ikke kan få barn på de første forsøka. Jeg har en tilstand hvor jeg vil ha mindre sjanse for å bli gravid. Men jeg går på medisiner og legen sier at hvis jeg gjør det så vil ikke sjansene være noe mindre (generelt sett). Det er likevel noe jeg tenker på. Har dere noen gode råd om hva vi bør gjøre? På forhånd takk :-) Det passer aldri 100%. Som det sies over her - du vet ikke hvor lang tid det tar heller. Vi pinte oss gjennom 6 mndr for å vente til master var levert og jobbkontrakten underskrevet.. Så begynte vi prøvingen og nå 1 år etter er vi klar for et ivf forsøk. Nå er jobbsituasjonen min fra jul mye mer usikker enn den var da, men ikke faen om vi skal ta den vurderingen at vi skal vente et halvt år igjen. Det kan fortsatt være det tar 10 år og 100 prøverørsforsøk og at jeg rekker å bli statsminister før den ungen kommer.. Anonymous poster hash: deb27...1dd Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098549-vil-bli-gravid-snart-men-det-passer-ikke-%C3%B8konomisk-hva-b%C3%B8r-jeg-gj%C3%B8re/#findComment-145878093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå