Gå til innhold

Jeg blir gal. 2 åring som våkner hver enste natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten våkner hver eneste natt. Gjerne flere ganger også. Og de fleste nettene så er han våken i alt fra 30 min til fire timer.

Føler jeg har forsøkt alt. Han sover på eget rom. Sovner i sin egen seng. Har flere smokker i senga hos seg. Drikkeflaska står ved siden av han.

Når han begynner så går vi inn, gir smokk, kos evt vann og legger han ned. Så går det som regel et par minutter før han begynner å hylskrike. Gråter hysterisk helt til vi kommer inn. Da må vi enten ligge ved siden av han på en madrass eller ta han inn til oss. Men uansett hva vi gjør, så sovner han ikke likevel! Han ligger våken og gråter, prater, synger og bare tuller

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå! Jeg er så enormt sliten :-(

Og det er jo et mareritt når han skal opp og i barnehagen. Da er han ho stuptrøtt og illsint for at han må våkne.

Hva skal jeg gjøre? Trenger desperat tips!!

Anonymous poster hash: 9f608...f0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta en madrass inn på rommet hans of sove der noen netter.  se om det hjelper.

eller ta han over i sengen deres.

Anonymous poster hash: 218fb...25c
Skrevet

Det gjør vi også, men han våkner likevel :-/ hi

Skrevet

Kutte ut dagduppen?

Anonymous poster hash: 464e6...223
Skrevet

Det har vi også forsøkt, men da ble han bare overtrøtt og nektet å legge seg før klokken var nærmere 23. Og våknet på natten igjen. Dette prøvde bi ut ei hel uke før vi lot han få duppen tilbake. Hi

Skrevet

Hmm er han varm? er han kald? Vondt? bytte madrass? sover han bedre i deres seng?

Nattesøvn er alfa og omega både for foreldre og barn.

Skjønner at du er sliten

Anonymous poster hash: 218fb...25c
Skrevet

Huff stakkars, dere sliter virkelig. :( Jeg tror jeg ville bestilt time hos lege for å prøve å få sjekket om det kan ligge noe bak.

Vår 2-åring våkner også ofte om natten, og hylskriker om vi ikke kommer, eller bare kommer inn og går ut igjen. Vi må være der med ham, men når vi er det så sovner han igjen etter maks en halvtime, men oftest rundt 5 minutter.

Når din gutt er SÅ mye våken selv om han er trøtt, så høres det jo ut som det er noe som plager ham?

Anonymous poster hash: 464e6...223
Skrevet

Dette slet vi også med. Var som å lese om meg selv. Vi sov på madrass inne hos han, men han skrek eller hylte alt ettersom. Ingenting hjalp. Hjalp ikke å la han skrike, hjalp ikke å ligge der, hjalp ikke å ta han opp, hjalp ikke med paracet/melk/vann, altså, jeg holdt på å tørne. Han kunne være våken i fire timer ad gangen. Men plutselig i høst, uten noe forvarsel begynte han å sove natta igjennom. Jeg lå våken og venta på at han skulle våkne. Men nå har han sovet natta gjennom siden august. Uten at vi har forandret på noen ting. Han har holdt på slik siden han var født, og først nå etter to og et halvt år, har vi endelig sammenhengende netter med noen få unntak selvsagt. Han kan våkne, men vekker ikke hele nabolaget, og sovner igjen etter en stund og noen turer inn og ut. Madrassen har jeg fjerna fra rommet hans. Du har min dypeste medfølelse, og jeg håper det bedrer seg etterhvert. Jeg hadde tenkt å bestille legetime etter sommerferien, for å be om hjelp, men slapp heldigvis. To og et halvt år uten nok søvn har gjort meg utslitt. Og jeg har fortsatt ikke kommet meg, føler jeg.

Anonymous poster hash: 8bd80...3ea

Skrevet

Sønnen min var helt lik, men en eller annen gang mellom 2-3 år endret det seg! Han begynte å sove nettene gjennom. Jeg har blitt fortalt at jeg var helt lik som barn, men en gang før jeg ble 3 år bedret det seg!

Jeg vet at det er liten trøst å høre dette når man er så sliten at en ikke vet hvordan holde ut... men bit tennene sammen, det blir bra til slutt :-)

Anonymous poster hash: e2d1e...561

Skrevet

Du er ikke alene :/ her hjelper det med natt lys og noe lyd. Fortsatt et par oppvåkninger per natt men mye bedre. Har du sjekket for allergi? Vår har mat allergi og før vi begynte med diett hadde vi gjerne ti oppvåkninger per natt med skikkelig hyling. Nå er det gjerne 1-2 og det skal bare litt kos til før han sovner igjen.

Anonymous poster hash: d8859...b81

Skrevet

Hei HI

Det første jeg ville utelukket er som flere over her skriver, matallergier, reflux, melatoninnivåer o.l. Om han ikke har noen problemer som kan forklare søvnvanskene, ville jeg sett litt på sovekarin sine nettsider/bøker, og prøvd noen av metodene der. Kan det være at service-nivået fra dere foreldre er litt for høyt, altså det er en gevinst for han å våkne til? Har du hatt pass til han over natten? hvordan funket evt det?

Håper det ordner seg for dere HI!

Anonymous poster hash: b4ae5...f79
Skrevet

Tusen hjertelig for svar!

Han har vært til sjekk, ingenting som feiler han. Så vi kan ikke skylde på sykdom heller.

Jeg vet bare ikke mine arme råd lengre. Jeg går konstant rundt og er dødstrøtt. Det er så slitsomt. I tillegg er jeg gravid, vi får nummer to i februar. Åssen i alle dager skal dette gå når jeg aldri kommer til å få sove?? Ser for meg at når babyen sovner, så våkner guttungen. Ah :-(

Mannen min har en jobb som gjør at han er borte hver ukedag fra 07 til 17. I tillegg har han en veldig krevende jobb, noe som gjør at han slokner på sofaen når han har spist middag. Så våkner han etter en time og tar litt lek og kveldsstellet. Er som regel han som må legge gutten også, da jeg kapitulerer på sofaen med en gang han er klar for å ta over.

Jeg legger meg hver eneste dag før klokken 21, slik at jeg skal klare å takke at gutten våkner uten og bli sinna. For jeg må være så ærlig å si at enkelte netter blir jeg rett og slett forbanna når jeg hører gråten hans gjennom callingen, og det er ingen god følelse :-/

Det er også jeg som må ta nettene, da mannen trenger den søvnen han får pga jobb. Jeg er så sliten!

Skrevet

Jeg hadde kuttet ut sutten. Det var ikke før jeg gjorde det at sønnen min begynte å sove skikkelig om natta. Han våknet når han mistet den og gaulte da han ikke fant den. Veldig slitsomt. Det gikk bare en uke før han skjønte at sutten ikke var der lenger.

Anonymous poster hash: 469a5...3e8
Gjest thricane
Skrevet

Jeg endte med å sende mannen på gjestesenga og samsov med jenta vår når hun holdt på sånn. Da sov hun hele natten. Etter hvert gikk det over av seg selv.

Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Vi har holdt på sånn i 8 år!! Vi har fått 3 barn med 3 og 4 års mellomrom. De to eldste sov ikke før de runda 3 år. Noen barn bare er sånn. Vi prøvde også alt mellom himmel og jord. Vi har innfunnet oss med at vi har minst to år igjen med dette styret. Minsten er 1 år nå.

Skrevet

Selv om mannen din jobber så bør han ta en natt eller to i uka. Du er gravid og blir mer sliten pga det også. Regner med at han har forståelse for det?Vi brukte cd spiller når sønnen vår var mye våken. Det funket veldig bra:)Pass på å ha på litt lys om natten hvis han kanskje syns det blir skummelt. Eller at mannen legger seg et annet sted og du samsover med gutten. Kan hjelpe:)

Skrevet

Her må mannen på banen, og så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med psykolog som arbeider med barn. 

Anonymous poster hash: 25f16...e64
Skrevet

Her må mannen på banen, og så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med psykolog som arbeider med barn. 

Anonymous poster hash: 25f16...e64

Du treng strengt tatt ikkje kanon for å ta livet av spurven, for å seie det sånn.

Slik er det periodevis med mange born, hi, og det vil nok gå over. Det er slik med jenta mi og no, og eg går berre rundt og bjeffer på alle eg treff på, fordi eg er kraftig underernært på svevn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...