Gå til innhold

Når kom melka hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører om venninner osv som påstår de har hatt melk i brystene allerede fra rundt midten av svangerskapet. Dette har jeg ikke merka noe til, syns ikke at brystene har vokst i det hele tatt i grunn.

Når er det vanlig å få melk??

Anonymous poster hash: 2655e...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kom ikke melka før dag 5 etter fødsel..

Anonymous poster hash: 2fbca...bc4

Skrevet

råmelk i uke 16, ordentlig melk 4 dager etter fødsel

Anonymous poster hash: 17f70...a47
Skrevet

Litt råmelk hadde jeg mens jeg var gravid, men selve melkeproduksjonen kom ikke før 3. dagen etter fødsel.

Skrevet

Råmelk rundt 20uker, melkespreng på dag tre etter fødsel.

Anonymous poster hash: cc7bd...d9e

Skrevet (endret)

Jeg trodde heller ikke det, men da jeg liksom melket brystet i dusjen kom det en liten dråpe ganske tidlig (uke 30 kanskje?). Men skikkelig melk kom ikke før dagen etter fødsel.

Endret av mamma_til_gutt
Skrevet

Ingenting kom ut av brystet før babyen diet etter fødselen. Jeg hadde antagelig råmelk i brystene som var klart i tilfelle fødsel, men ingenting kom ut av brystet før babyen diet. Den skikkelige melken kom natt til dag 3 etter fødsel.

Jeg har hørt eller lest at man ikke skal gjøre noe for å stimulere melkeutdrivingen i svangerskapet, fordi råmelken er veldig næringsrik, og babyen skal klare seg med små mengder etter at den er født. Hvis du stimulerer til melkeutdriving før fødselen kan du risikere å sette i gang produksjon av den vanlige melken, og babyen kan gå glipp av råmelken... (tror det var slik det var)

Skrevet

5-6 dager etter fødselen

Anonymous poster hash: 20b68...8fe
Skrevet

2 dager etter fødslene. Ingen melk i svangerskapene.

Anonymous poster hash: 8820c...3e7
Skrevet

Med en gang nurket kom til verden, la jordmora henne inntil brystet mitt, da kom det ut råmelka med en gang. Dagen etter dreit hun skikkelig rå melk bæsj som var skikkelig seig, puh.... Dag 2 kom den vanlige morsmelken, og jeg fikk skikkelig brystsprengt den natta der...

Skrevet

Dropar har eg hatt heile graviditeten, og eg trur det var ein liten skvett til babyen allereie frå første amming. Men det kom nok for fullt dag 2-3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...