Gå til innhold

Dere som har bestilt julegaver via bokklubber..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere mottatt varene ennå? Meldte meg inn i Tanum Bestselgerklubb, men har ikke fått noen beskjed om at noe er sendt..

Anonymous poster hash: cf459...a9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått fra Bokklubben, men ikke fra Tanum. Men meldte meg inn på søndag, så regner med det tar litt lenger tid. ;)

Anonymous poster hash: 479c9...f47
Skrevet

Bokklubben var super-raske! :) creds!

Anonymous poster hash: cf459...a9f

Skrevet

Noen som har fått fra Tanum? Får man beskjed når pakken sendes, sånn som fra Bokklubben?

Skrevet

jeg bestilte fra tanum 17/11. men har ikke hørt noe. ikke om at varene er pakket, på vei o.l...

Anonymous poster hash: c66da...525
Skrevet

Hvordan gjør dere det hvis de vil bytte gaven?

Anonymous poster hash: 3bcfc...dbf

Skrevet

Meldte meg inn i både bokklubben og Tanum ca 13/11. Bokklubbens pakker fikk jeg 18., 21. sendte hobbyklubben tingene. Så jeg har fått begge :)

Skrevet

Er det viktigste med en gave at den kan byttes? En av julegavene jeg gir i år ble kjøpt på salg i mars, eller april. To andre er også kjøpt uten mulighet for bytting. Hva med alle som kjøper via nettsider? Som handler i utlandet? Bytting er en uting, og aldeles ikke noe man trenger tenke på ved gavekjøp, med mindre det er snakk om klær i mulig feil str kjøpt lokalt. De fleste gir gaver det er ganske sikkert at mottaker vil bli glad for. Bimmer man, så ja vel. Synd. Man trenger uansett ikke gi gaver med bytting i tankene.

Skrevet

Er det viktigste med en gave at den kan byttes? En av julegavene jeg gir i år ble kjøpt på salg i mars, eller april. To andre er også kjøpt uten mulighet for bytting. Hva med alle som kjøper via nettsider? Som handler i utlandet? Bytting er en uting, og aldeles ikke noe man trenger tenke på ved gavekjøp, med mindre det er snakk om klær i mulig feil str kjøpt lokalt. De fleste gir gaver det er ganske sikkert at mottaker vil bli glad for. Bimmer man, så ja vel. Synd. Man trenger uansett ikke gi gaver med bytting i tankene.

Jeg er helt enig i at man ikke skal gi gaver ut fra at de kan byttes, men bøker fra bokklubber er vanskelig. Vi fikk noen bøker fra Bokklubben et år og det var veldig gode bøker, "problemet" var jo bare at vi hadde dem fra før fordi vi allerede er medlem. 

Bokhandlene har jo masse gode tilbud nå før jul, så det er en mye bedre løsning å kjøpe dem der sånn at det er mulig å bytte dem til noe som faktisk blir lest, hvis man har boka fra før. Men målet med å bestille i bokklubben var kanskje å få gratis gaver, ikke å gi bort noe som blir brukt og likt?

Anonymous poster hash: 6ac5a...750

Skrevet

Jeg er helt enig i at man ikke skal gi gaver ut fra at de kan byttes, men bøker fra bokklubber er vanskelig. Vi fikk noen bøker fra Bokklubben et år og det var veldig gode bøker, "problemet" var jo bare at vi hadde dem fra før fordi vi allerede er medlem. 

Bokhandlene har jo masse gode tilbud nå før jul, så det er en mye bedre løsning å kjøpe dem der sånn at det er mulig å bytte dem til noe som faktisk blir lest, hvis man har boka fra før. Men målet med å bestille i bokklubben var kanskje å få gratis gaver, ikke å gi bort noe som blir brukt og likt?

Kan du ikke bare stole på at vi vet hva vi gjør? Det er sikkert ikke deg vi kjøper til uansett. :P

Men hvis du gjerne vil vite det, så legger jeg mye tid og omtanke i julegaver. Jeg kjøper ikke med tanke på at de kan byttes, fordi jeg legger sjelen min i å finne noe jeg vet mottaker vil ha og ikke har fra før, og jeg kommuniserer med resten av familien så det ikke blir dobbelt.

Unntaket er noen få perifere mennesker som jeg ikke skjønner hvorfor vi bytter gave med i det hele tatt. De får vi bare ræl av som helt tydelig er kjøpt bare for å kjøpe noe (eller fått i gave fra andre), så da gir vi ræl tilbake. :P

Skrevet

Jøss... jeg er veldig glad for at ikke jeg er den som virkelig brukte tid på å finne gode bøker å gi dere. Tenk så fælt om de visste at du tenker sånn om dem? Du fortjener knapt julegave du. Nissen kommer nemlig bare til de som har vært snille i år.

Skrevet

Bøker som er kjøpt gjennom bokklubben kan byttes. Når boka er betalt laster man ned og skriver ut en byttelapp som legges med boka. Vet ikke hvordan det funker med velkomstgaver da..

Skrevet

Et argument for å kjøpe gaver som faktisk kan byttes er overforbruk!

Jeg kjøper aldri gaver som ikke kan byttes, kjøper dermed ikke gaver på salg på førsten av året med mindre jeg vet det er noe personen ønsker seg..

For er det noe jeg selv syns er slitsomt er det å få diverse gaver som man overhodet ikke har bruk for, som man ikke får bytta, som man da bare ender med å ha liggendes å slenge. Rett og slett skrot..

Opplever dette veldig ofte med svigerfamilien, å tenker det faktisk er bedre å bare droppe å bytte gaver, fordi det veldig ofte bare er "rester" som blir liggende..

Anonymous poster hash: 0677b...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...