Gå til innhold

Sove ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sover deres i i helgen ute når voksiposen ligger igjen i barnehagen? Utetøy og pledd? -5. Trasig å dra hjem posen, er nok å dra på som det er..

Anonymous poster hash: 42267...4bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en pose hjemme og en i barnehagen.....

Om jeg ikke hadde hatt det hadde jeg nok lagt i et lammeskinn og hatt dyne og teppe over.

Anonymous poster hash: 23641...c0e
Skrevet

Tar selvfølgelig med posen hjem.

Gjest Julia1984
Skrevet

Bare pledd over kan bli veldig kaldt tross for uteklær

Skrevet

skrekk og gru! hvorfor i slle verdens dager skal fu itsette babyen din for nie så ekstremt. ungef kan fskyisk fryse ihjel i mknus fem grader.

Anonymous poster hash: 58d81...857

Skrevet

Har 2 poser, så det går greit.

Anonymous poster hash: 6dc69...acd
Skrevet

Ville ikke ha sovet ute selv i -5, så da gjør ikke babyen det heller.

Anonymous poster hash: f8fe8...fd4
Skrevet

Man kan ikke sove i pledd i 5 minus! Enten kjøper du to poser eller så tar du den du har hjem fra barnehagen.

Skrevet

Han er 2 år og har uteklær på ala dress og støvler etc. Har en pose forsåvidt men det er en lammepose som bare når han til livet, men han kan jo ha bena i den, boblejakke og ullteppe på overkroppen da?

Skrevet

Ta posen hjem eller kjøp en ekstra! Ungen kan ikke sove ute slik du beskriver det!

Her er det nå ca -5 grader. Da sover min toåring i ulldressen med lester, tynn ulllue og tynne ullvotter, inni voksiposen sin.

Anonymous poster hash: c0b93...4b0

Skrevet

Vi har bare en vogn og vi, så vi tar den med hjem i helgene. Med posen oppi. ;)

Men i nødsfall ville jeg nok tatt en dyne (junior er vel passe tenker jeg) og lagt i bunnen og pakket godt rundt ham.

Anonymous poster hash: 34a16...3b3
Skrevet

Eventuelt ville jeg lagt ham inne hvis jeg var usikker på om det var for kaldt. Men det funker her da, funker jo ikke for alle.

Skrevet

det funker jo fint for barn i resten av verden, er jo bare varn av norske foreldre som kun får sove utenførs. er vi så genetisk spesielle?

Anonymous poster hash: 58d81...857

Skrevet

Ta med posen hjem.....slik du beskriver kan barnet få frostskader. Flott at ungen sover ute, men du må jo kle han deretter med pose og passende tøy.

blir skremt av sånne som deg....

Anonymous poster hash: 4a9a4...096
Skrevet

Ta med posen hjem.....slik du beskriver kan barnet få frostskader. Flott at ungen sover ute, men du må jo kle han deretter med pose og passende tøy.

Skremt? For at en 2 åring kledd i ull, fleece, vinterdress, støvler, buff, lue og votter med ullteppe over og under ligger 1 time på en lun plass etter å ha vært i aktivitet slik at han er varm i utgangspunktet?

Hvis det skremmer deg er du skvetten ;)

Skrevet

Eventuelt ville jeg lagt ham inne hvis jeg var usikker på om det var for kaldt. Men det funker her da, funker jo ikke for alle.

Prøvd, han vil ikke sove i senga si hvis det ikke er natta. Men takk for forslag :)

Skrevet

Ta posen hjem eller kjøp en ekstra! Ungen kan ikke sove ute slik du beskriver det!

Her er det nå ca -5 grader. Da sover min toåring i ulldressen med lester, tynn ulllue og tynne ullvotter, inni voksiposen sin.

Anonymous poster hash: c0b93...4b0

Her tenkte jeg at det blir det samme som deg bare at posen er byttet ut med utedress. Har ull under og det du beskriver.

Skrevet

Prøvd, han vil ikke sove i senga si hvis det ikke er natta. Men takk for forslag :)

Gutten min vil heller ikke sove i senga om dagen, men kan sove i vogna inne. I bare undertøy med et teppe over. :)

De første gangene måtte jeg kle godt på ham og trille ham i søvn ute, for deretter å trille ham inn og kle av ham når han var sovnet. (Sov som en stein når han først sov, men sovnet ikke inne.) Men nå sovner han i vogna inne også.

Skrevet

Gutten min vil heller ikke sove i senga om dagen, men kan sove i vogna inne. I bare undertøy med et teppe over. :)

De første gangene måtte jeg kle godt på ham og trille ham i søvn ute, for deretter å trille ham inn og kle av ham når han var sovnet. (Sov som en stein når han først sov, men sovnet ikke inne.) Men nå sovner han i vogna inne også.

Dette gjorde jeg og med førstemann, nå er det eldre søsken som setter en stopper for vogn soving i gangen/stua.

Men det går fint, jeg tar bare med posen hjem i helgene framover, er ikke hver helg han sover lur heller, begynner å bli stor og det kommer an på hvor lenge han sover om morgenen.

Skrevet

Skremt? For at en 2 åring kledd i ull, fleece, vinterdress, støvler, buff, lue og votter med ullteppe over og under ligger 1 time på en lun plass etter å ha vært i aktivitet slik at han er varm i utgangspunktet?

Hvor i hovedinnlegget skrev du alt det der han skulle ha på seg??

Uansett....ville aldri lagt en 2 åring ut slik uansett. Pose og passende klær er det som skal til i denne  temperaturen. Jeg blir skremt av at du ikke klarer å tenke selv, at du ikke GIDDER å ta med en pose hjem slik at ungen din skal ligge varmt og lunt ute i vogna si. DET blir jeg skremt av...og jeg er tydeligvis ikke alene om å mene dette

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvis barnet allerede er varmt etter utelek, og så legges i samme klær i vogn med bare et teppe over kan han fort bli kald.

Er det virkelig så vanskelig å ta med posen hjem på fredager for at barnet ditt skal ligge godt og varmt??

Skrevet

Hvor i hovedinnlegget skrev du alt det der han skulle ha på seg??

Uansett....ville aldri lagt en 2 åring ut slik uansett. Pose og passende klær er det som skal til i denne temperaturen. Jeg blir skremt av at du ikke klarer å tenke selv, at du ikke GIDDER å ta med en pose hjem slik at ungen din skal ligge varmt og lunt ute i vogna si. DET blir jeg skremt av...og jeg er tydeligvis ikke alene om å mene dette

Jeg skrev utetøy i hovedinnlegget, og begrepet utetøy er for meg det en 2 åring er kledd i ved utelek i barnehagen.

Jeg tenker selv, du behøver ikke være frekk. Det var bare et spm og såvidt jeg har sett kommer det langt dummere spm her inne daglig.

Skrevet

Hvis barnet allerede er varmt etter utelek, og så legges i samme klær i vogn med bare et teppe over kan han fort bli kald.

Er det virkelig så vanskelig å ta med posen hjem på fredager for at barnet ditt skal ligge godt og varmt??

Nei det er ikke vanskelig, du behøver ikke å bli så sinna! Jeg skulle bare forberede meg litt ved å sjekke dette tidlig. Det har akkurat blitt kaldt her vi bor så igår var første dagen det var aktuelt med soving i kuldegrader for i år og han hadde impulsiv fridag, derfor visste jeg ikke dagen før at posen burde bli med hjem.

Skrevet

Dette er takken for at man poster spørsmål på anonymforum ;) Stå på, HI, skjønner godt at kulda kan komme brått på! Ikke bry deg om alle som poster sure og frekke svar til deg. Men et tips til deg, er å legge absolutt ALL informasjon du sitter inne med og tanker rundt valgene dine som forklarer hvorfor du ikke tok med posen hjem osv. Da er det mindre sjans for å bli halshugget...

Skrevet

Hvis vi ikke har posen bruker vi dyne.

Anonymous poster hash: 9924a...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...