Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Trenger ikke spydighet, så dere kan løpe videre... Følte ting begynte gå rette veien i våres og tok sikte på å komme meg tilbake i jobb innen februar. Møtte arbeidsgiver i høst der de skulle forsøke tilrettelegge nærmere, men det ville ikke bli i min stilling. Dette ment som jobbtrening eller hva det nå kalles. Jeg takket ja og avklarte med nav at aap kunne beholdes. Det har vart og rekki uten noen endelig avklaring på tilrettelegging. Nå kom svaret. Min arbeidsgiver klarer ikke tilrettelegge i nærheten, men har funnet en jobb jeg kan prøve meg i på et hotell... Åhhh hjelp! Hva nå?? Det værste er at jeg er blitt dårligere igjen. Husbunden de siste ukene. Samtidig som jeg ikke ønsker at en mulighet for arbeidsplass nærmere meg skal bli borte. Samtidig som jeg er redd for å bli enda dårligere. Samtidig som jeg vanskelig forstår hva en ny arbeidsgiver ser i meg. Samtidig som jeg ikke vil ødelegge muligheten helt for å komme meg tilbake til min opprinnelige jobb ved å slite meg helt ut på et hotell nå, midt i julebordsstria.... Tusen tanker! Hva gjør jeg nå??? Anonymous poster hash: 3eec9...c29
Virginia. Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Hvor er legen din i denne situasjonen? Tilrettelegging skal skje i samråd med legens anbefalinger.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Hvor er legen din i denne situasjonen? Tilrettelegging skal skje i samråd med legens anbefalinger. Spesialisten sa tidligst uti 2014, dersom jeg følte meg bra, men det blåste jeg av i våres Nav er bare glad til om folk gidder jobbe.... Min egen skyld dette! Anonymous poster hash: 3eec9...c29
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Pust med magen, og ta et skritt av gangen. Det virker som du har litt panikk akkurat nå, og da er det ofte vanskelig å se løsninger. Snakk med arbeidsgiver på hotellet og finn ut om dette kan være noe for deg. Hvis du finner ut at dette er noe du tror kan fungere er det jo bare å prøve. Det kan i så fall kanskje være en ide å utsette oppstart til etter julebordsesongen, eller å begynne i en veldig lav stillingsprosent, så du ikke sliter deg ut med en gang. Hvis du, etter å ha undersøkt, ikke tror hotelljobben er riktig for deg, snakk med legen, prøv å få han/henne til å støtte deg i at dette er et dårlig alternativ. Så snakker du med nav,og prøver å finne en annen løsning. Lykke til! Anonymous poster hash: df2c4...f95
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #5 Skrevet 21. november 2013 Prøv den nye jobben på hotellet. Kanskje du blir gledelig overrasket. Det er jo den gamle jobben du har blitt syk på ikke sant? Forandring kan bety noe bra for deg. Når man er syk føler man seg ekstra sår og redd så reaksjonen din er naturlig. Tror ikke du vil slite deg ut på nytt sted, den er jo tilrettelagt dine behov. Ønsk forandringer velkommen og smil. Kanskje du kommer til å elske det nye stedet og nye kollegaer. :-) Anonymous poster hash: 40f21...6c9
Fruen i huset Skrevet 21. november 2013 #6 Skrevet 21. november 2013 Forstår jeg deg rett når du har ME? Da må du FØRST OG FREMST TA HENSYN TIL HELSA! Du kan gjøre vondt verre om du tvinger deg ut i jobb nå som du er dårlig.. God bedring ❤️
Fruen i huset Skrevet 21. november 2013 #7 Skrevet 21. november 2013 (endret) Og ps: arbeidsstrening er ingen forpliktelse. Prøver du en dag og du blir dårlig kan du kontakte NAV og avslutte det. Endret 21. november 2013 av Fruen i huset
Himmel og hav Skrevet 21. november 2013 #8 Skrevet 21. november 2013 Arbeidstrening kan starte veldig i det små. Jeg vet om de som har startet med 2-3 timer i uka. Min kusine begynte med en time to dager i uka, og trappet opp derfra. Det er ingen som sier at du må hive deg rett ut i 100% jobb. Tvert i mot, så er sjansene for at det skal gå bra større om du tar det pent i starten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå