Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Må utdanne meg på nytt, hva vet du om det yrket? Utdanning, lønn, arbeidstider ++ Setter stor pris på svar Anonymous poster hash: 60aaf...6d1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Er ikke det selv, men har en bror som er det og mange venner. Tror allikevel det varierer veldig og er ekstremt personavhengig. MIn bror og en venninne gjør det veldig bra, og det uten å jobbe døgnet rundt (som det virker som om enkelte eiendomsmeglere gjør). Begge er utdannet ved BI (tre år). Broren min jobber som regel fra 9-16 hver dag, noen ganger tidligere, andre dager senere. Har visninger nå og da, men bruker mye assistenter til dette, så han slipper billig unna. Har kanskje visninger en lørdag eller søndag en time eller to nå og da, kanskje to ganger i mnd., men dette varierer veldig. Han pleier å ha inn mellom 800 000 i året. Anonymous poster hash: 32981...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Tusen takk for svar Hvor i landet bor han da? Regner med man tjener bedre enkelte plasser Anonymous poster hash: 60aaf...6d1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Han bor i Oslo, så er nok lettere å tjene bedre her. Boligene er tross alt ganske dyre og det er mange av dem. Han kunne nok til og med han tjent enda mer, hvis han hadde ofret fritiden sin, men det vil han ikke. Selv kunne jeg godt ha vært eiendomsmegler jeg også, det blir mitt nye valg hvis jeg blir lei av nåværende yrke. Anonymous poster hash: 32981...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Er det kun 3 år, så er man utdannet eiendomsmegler? Hvilke linjer gikk han på? Jeg har ikke generell studiekompetanse. Så må sikkert begynne helt på nytt :/ Sorry men er helt grønn på dette området :/ Anonymous poster hash: 60aaf...6d1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Går an å komme inn på 23/5-regelen hvis du har noen fag (har blant annet en venninne som begynte på eiendomsmegling etter den regelen). Du kan lese litt om denne her og se om du kvalifiserer: http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/ Det er en bachelorutdannelse, og det går da normalt over tre år. Du tar også et kurs senere som gjør det til eiendomsmeglerfullmektig, men det er noe som gjøres i regi av arbeid (før den tid er du nødt til å ha en som står ansvarlig for alle kjøp og salg du foretar deg). Det er også mulig å ta utdannelsen på deltid, dersom det er ønskelig. Anonymous poster hash: 32981...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 800 000 kr er vel egentlig ikke så mye i året når mann er megler i Oslo, det er vanlig lønn blant meglere her hvor jeg bor og jeg bor i en mellomstor by hvor de fleste hus ikke overstiger 3 millioner. Har et søskenbarn som er megler og som jobber i Bergen han har neste 2 millioner i året og han jobber heller ikke ræva av seg. Har også en venninne som er megler hun sier at hun ikke helt vet hva hun skal gjøre den dagen hun får barn for det er en krevende jobb og visningene er på kveldstid og i helger. En megler kan gjøre det godt sånn som når økonomien og kjøpelysten hos folket er bra men mange mistet jobben under finanskrisen. Å det tar også noen år før du får et godt rykte, å det krever hardt jobbing. Anonymous poster hash: b5057...228
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Jeg tror du gir hovedinnlegger litt urealistiske forventer dersom du tror det er normalen å tjene nærmere to millioner som megler. Det er mange meglere i Oslo, og jeg kan garantere at de aller fleste ikke tjener i nærheten av den summen. Jeg kjenner for øvrig mange meglere (jeg har så mye som fire venninner og to kompiser som er meglere, samt min egen bror og hans kone) - ingen av de er oppe i millionlønner. En tjener vel rett over millionen, men det er det. Skal også nevnes at min bror har funnet flere konkurranser for beste salgsomsetning ved flere anledninger (ved sitt område, innenfor sitt firma), så han tjener absolutt ganske så bra mtp. arbeidsinnsats og arbeidsmengde. Min bror og hans kone har forresten to barn, og det fungerer helt greit. Det er da ikke verre enn turnusarbeid. Dersom broren min har visninger en lørdag og hans kone det samme, ja, da bruker de en visningsassistent. Anonymous poster hash: 32981...fa1
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #9 Skrevet 21. november 2013 Tusen takk for svar alle sammen Jeg tjener ikke 300 000 i året engang sånn som det er nå, så jeg hadde vært mer enn fornøyd med 400 000. Samboer jobber 2 uker og fri 4 uker, så jeg håper å tror det skal gå bra med helg å kveldsarbeid Iallefall di ukene han er hjemme. Jeg bor i en liten by, men husene her er kjempe dyre. Vet ikke om det har noe å si! Anonymous poster hash: 60aaf...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå