Gå til innhold

Er det jeg som overreagerer? barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden kunne ikke mannen hente når jeg skulle jobbe til 17 så jeg reiste fra jobb 30 minutter tidligere for å hente i barnehagen. Kom dit 16.45 og barnehagen stenger 17, så hadde da 15 minutter på meg til stengetid. Første som møter meg er en ansatt som er irritabel i tonefallet, og kommer med kommentar som "endelig kom du, nå venta vi bare på deg. Ho hadde ikke tid til å fortelle om dagen, slo av lys og rasla meg nøkler mens jeg kledde barnet. Ho masa om at vi måtte forte oss for ha var allerede sent ute til en avtale. Hadde jeg kommet inn døra klokka 17 eller 5 over hadde jeg skjønt det, men jeg var der jo 15 minutter før og var ute av barnehagen 16.50. Jeg mener det er helt på trynet å møte foreldre sånn, så lenge barnehagen er åpen til 17 burde jo faktisk ho være innstilt på å jobbe til 17 også. 

Grunnen til at dette ennå plager meg er at til fredagen må jeg på nytt gå 30 minutter tidligere fra jobb for å rekke barnehagen, og jeg gruer meg skikkelig til å komme å hente så sent. Jeg mener det blir feil at jeg må gå fra jobb 1 time før tiden så lenge åpningstiden er frem til 17. Er det jeg som overreagerer eller er den den ansatte som er urimlig?

Anonymous poster hash: e1f97...1e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke ok oppførsel fra den ansatte.

Om det skjer igjen synes jeg du skal ta det opp med bhg.

Hilsen ped.leder

Anonymous poster hash: 4b80f...f57

Skrevet

Du overreagerer ikke. Skjønner at du syns det var ubehagelig.

Hun har arbeidstid fram til 17, og da kan man ikke være sur på de som kommer 16.45.

Jeg ville sagt noe, i hyggelig tone..

F.eks. noe sånt som at "Har dere endret åpningstider, for jeg trodde barnehagen var åpen til 17?"

Anonymous poster hash: f46a5...d57
Skrevet

Sånn skal det IKKE være. Som du selv sier,hadde det vært 2 minutter på 17 eller for sein,så hadde jeg skjønt det,men ikke når du kommer 15 minutter før stengetid.

Hadde jeg vært deg,så hadde jeg sagt ifra at på fredag så kommer jeg nærmere 17 å henter,bare for å si fra...

Anonymous poster hash: b1032...69d
Skrevet

Oi er jammen forskjell på barnehager!

Jeg klarte av alle idiotiske ting å gå på feil buss så jeg kom ikke i barnehagen før 16.50 å de stenger 17.00

Jeg løp ned til barnehagen å var skikkelig stresset over at jeg var så sen.

Så jeg kommer inn der helt andpusten.

Hun ansatte sier at jeg må  bare slappe av,for barnehagen stenger ikke før om 10 minutter :)

Anonymous poster hash: 0c6fa...4cd
Skrevet

Håper jeg er tøff nok til å si noe om det skjer igjen. Jeg jobber i butikk, blir jo som om jeg skulle slått av lyset og rasla med nøklene 21.45 når vi stenger 22. Vi kan jo ikke belage oss på at vi kan stenge før tiden når vi gjør avtaler for aktiviteter etter jobb. Vi må jo holde åpent og smile like mye uavhengig av hvor nærme stengetid klokka er. 

Anonymous poster hash: e1f97...1e4
Skrevet

Si fra til ped.leder (evt styrer) . Dette er ikke akseptabel oppførsel av den ansatte!

Hilsen ped.leder.

Anonymous poster hash: 6d5dc...784

Skrevet

Du overreagerer ikke og jeg ville tatt det opp ped.leder/styrer allerede i morgen!

Hilsen ped.leder

Anonymous poster hash: c5c64...472

Skrevet

Helt enig med alle her, dette er ikke greit! Jobber i bhg på trettende året og alltid hatt regel om at vi ikke skal ta på yttertøy og være klare før alle barn er hentet - lite koselig for både barn og foreldre.

Rundt 16.45 feier vi gulv og klargjør søpla om det passer, men barnet er viktigst.

Skrevet

Den hendelsen må du rapportere til styrer, for det skal ikke gå utover deg som foreldre El barnet, at hun ikke klarer å regulere vakta si el avtalen sin i forhold til vakta.

Husk barnehagen blir ikke bedre, om ikke dere foreldre gir ris også.

Anonymous poster hash: effb5...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...