Gå til innhold

Uff! Klarte å tove ullfrotte-dress fra Nøstebarn:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vasket den på ullprogram 40 grader istedet for 30. Noen som har noen gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekk så mye du kan, eller så er toving ganske permanent..

Skrevet

Har dessverre ingen råd til deg, vil bare trøste deg med at vi er flere. Og jeg omtrent kokte vår dress på 60 grader like så greit :-/

Håper din dress kan reddes, vår var helt ødelagt. Pitteliten og steinhard :-/

Skrevet

Har hørt at å bruke balsam på den kan redde plagget om det ikke er for ille - smøre den inn med hårbalsam og forsiktig tøye og dra den fra hverandre, men har ikke forsøkt.

Skrevet

Tusen takk kjære dere! Skal prøve med balsam, men tror nok jeg får gi den til en liten baby...hehe

Skrevet

Var ikke det litt merkelig at kun 10 grader skal gjøre så stor forskjell?

Ellers har jeg ikke noe råd, altså, bare syns det var rart at den ikke tålet 40 grader så lenge det var på ullprogram. Om jeg har forstått det riktig, er det kombinasjonen varmt vaskevann og kaldt skyllevann som er problemet med å vaske ull på vanlig program. Mener faktisk å ha hørt at ull tåler høy temperatur så lenge man skyller i samme temp. Men kanskje det er helt feil :P

Hadde nå hørt med butikken jeg da, før jeg kastet den, siden jeg mener at den burde tålt dette,

Skrevet

Jeg vet det! Det meste ull tåler fint 40, men ikke tøyet fra nøstebarn har jeg funnet ut... Ja, ull kan fint kokes, men må da varmes opp sakte, og avkjøles sakte(ikke i vaskemaskin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...