Gå til innhold

hvilke rettigheter har man som alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

det har akkurat blitt slutt mellom samboeren min og meg. jeg skal flytte sammen med mine barn på 4 og 6 år. jeg har fortiden aap( arbeidsavklaringspenger) og i løpet av neste år blir jeg nok uføretrygdet. spørsmålet er: som alene mor hvilke rettigheter har jeg økonomisk? jeg eier knapt noen ting, da mitt enten har blitt kastet eller solgt. må jo finne meg leilighet og innventar men hva kan jeg søke på av økonomiske ytelser? å kan man få hjelp fra nav til å finne leilighet, betale husleie og depositum osv....hilsen litt frustrert og uvitene snart alenemor?

Anonymous poster hash: 2abb9...ff4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, ikek morsomt...

Du kan søke om overgangsstønad, barnetilsyn, en ekstra barnetrygd. nav kan vel hjelpe med leilighet.

Du burde sette opp et møte med NAV, de forteller deg og hjelper deg med søknadene.

Du kan også søke kommunen/husbanken om bostøtte og lån.

Anonymous poster hash: 573de...58e
Skrevet

Bidrag fra far, en ekstra barnetrygd, bostøtte og evt noen ekstra tillegg siden du er på AAP. Usikker på om du har krav på overgangsstønad.

Bestill time på nav og få en oversikt hva du har krav på.

Jeg er alene med tvillinger og får kun en ekstra barnetrygd, men jeg har bra inntekt da...

Skrevet

NAV betaler ikke depositum på leiligheter nei.

Det vet jeg ettersom jeg selv har spurt om dette på NAV for  2 år siden når jeg ble alenemamma.

Anonymous poster hash: 0ddfd...043
Skrevet

NAV betaler ikke depositum på leiligheter nei.

Det vet jeg ettersom jeg selv har spurt om dette på NAV for  2 år siden når jeg ble alenemamma.

Anonymous poster hash: 0ddfd...043

Depositum er en ting, men jeg tror nav hjelper med og FINNE leilighet.

Skrevet

Jeg er alenemamma og fikk lån av NAV til depositum. Var ikke noe problem og jeg betalte det tilbake iløpet av noen måneder.

Anonymous poster hash: 157ec...3f9
Skrevet

Bidrag fra far, en ekstra barnetrygd, bostøtte og evt noen ekstra tillegg siden du er på AAP. Usikker på om du har krav på overgangsstønad.

Jeg er alene med tvillinger og får kun en ekstra barnetrygd, men jeg har bra inntekt da...

Jeg er på aap og får overgangsstønad. Får ikke barnetilsyn siden jeg er i barsel.

Skrevet

Jeg er på aap og får overgangsstønad. Får ikke barnetilsyn siden jeg er i barsel.

Er bare usikker på aldersgrensen på barna for å få overgangsstønad. Det er det sikkert noen andre som vet.

Skrevet

takk for svar  :rolleyes: trodde kanskje man kunne få depositums garanti fra nav. men er sikkert ikke alle huseiere som godtar det. får kontakte nav å høre om hjelp til hvordan jeg kan gjøre ting. flyttingen blir ikke før neste år uansett. skal feire jul sammen iallfall!!

Anonymous poster hash: 2abb9...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...