Gå til innhold

vannet er gått!!

Anbefalte innlegg

Vannet mitt gikk i halv 5tiden i natt, ringte føden og fikk beskjed om å komme og en time senere fikk jeg rier, de kom ikke med gjevne mellomrom.. Men når jeg satt me ctg'en kom de me 5-7min mellomrom.. fikk beskjed om å ut å gå litt for å se om d tok seg opp! Så de kunne bestemme seg om de skulle sende meg hjem eller ikke.. Når vi var ute på vår lille tur, stoppet riene selvfølgelig opp! Kom 2-3stk på en time.. de sjekket om lille gutt hadde festet seg og d hadde han.. men vi fikk beskjed om å gå hjem å vente! Riene har absolutt ikke kommet me gjevne mellom rom!! Kommer sånn en her og en timen etterpå.. så sitter bare å ventet!

Skal tilbake til sykehuset kl 09.00 i morgen vist det ikke riene tar seg opp utover kvelden/natten..

Er det noen som vet hva som skjer på den kotrollen der?

Blir man satt igang?? :)

Er forresten 5dager på overtid me nr to..

Setter pris på alt av svar ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098415-vannet-er-g%C3%A5tt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter maks 24 timer etter vannet har går setter de i gang.

Hvis ingen åpning så modningstabletter og hvis åpning så drypp tror jeg.

Vannet gikk hos meg og måtte inn 1 1/2 døgn senere for å tabletter da ingen tegn på rier. Fikk første tablett ca 9 om morgen og fikk 3 stk i løpet av den dagen... føde dagen etter kl 21.

Lykke til:)

Lykke til, så spennende. Nå er det ikke lenge igjen til du har en liten baby I armene dine :) I forhold til hva som skjer I morgen tørr jeg ikke svare på, men vil tro at du blir satt I gang siden vannet er gått. :) Uansett er det ikke lenge igjen. :)

Tusen takk for svar! :) Riene har begynt å ta seg veldig opp nå og er blitt mer intense! Ca 12-13min mellomrom.. Da er d bare å se om d skjer mer i løped a kvelden/natten :)

Ja, ser virkelig frem til å møte prinsen vår :D

Tips når du tar tiden på riene: www.rieteller.no

Klikk når rien starter og når den slutter, så tar programmet tiden på riens varighet og på pausen. Utrolig greit  :-)

Første fødselen min gikk vannet (vel, overdrivelse: gikk litt vann), og jeg ble sendt til sykehuset siden det ligger 1,5 timer vekke. Rier litt systematisk en stund, så vekke, så på igjen. Sånn holdet det på et døgn. Til slutt en ultralyd der de fant ut at vannet ikke var gått likevel, var for mye vann inni der, ikke mer som hadde kommet ut. Og ingen åpning... De ville sende meg hjem neste dag, og så jeg fikk komme igjen om en måned (til termin). Fikk morfin for natten for å sove forbi (de uekte) riene, og derfor merket jeg ikke hva som skjedde før om morgene da morfinen begynte å avta: 8cm åpning og endelig skikkelige rier. Og vannet, vel, det gikk ikke før hodet til jenten var ute - det hadde sittet der som en propp.

Så kanskje ikke helt utenkelig at riene dine tar seg opp før du skal inn i morgen? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...