Gå til innhold

Er du eller partner på AAP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen avtale på hva den andre kan gjøre hjemme Ila dagen?

Eller hva slags ansvar den andre har?

Anonymous poster hash: 88f39...267

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er på aap, har ikke no muntlig avtale på hva jeg skal Gjøre eller ei, men gjør nok det meste av klesvask, rydde kjøkken og middag når han er på jobb, det andre tar jeg når jeg orker eller han vist han orker

Skrevet

Takk for svar, og håper på flere.

Min mann har gått hjemme i 6 år, og er fysisk frisk. Så når han enten har kun tømt oppvaskmaskina (oppvask står fortsatt på benken) eller ikke gjort noen ting, så er jeg skuffet.

Fått beskjed om at jeg bør være takknemlig og sette pris på at han er hjemme for familien.

Men etter å ha tatt opp ungene, fått dem i barnehage og skole, vært på jobb i 8 timer, handlet, henter unger og kommer hjem til en mann som har brukt 9-10 timer på å tømme oppvaskmaskina. Ja, da er det vanskelig å være takknemlig mens ungene maser på mat, jeg rydder og lager middag og han sitter foran dataen!!

Har også fått beskjed om at han går hjemme pga sykdom, hans jobb er ikke å være min hushjelp.

Så da er jeg nysgjerrig på hva andre på AAP klarer i løpet av dagen.

Skrevet

Vi er på AAP begge to. Har ingen fast avtale, for å få det til å gå rundt så må vi begge bidra med det vi til enhver tid klarer, noe som varierer for oss begge. Totalt sett så gjør vi vel omtrent like mye.

Anonymous poster hash: b639c...8ab
Skrevet

Min mann har gått hjemme i 6 år, og er fysisk frisk. Så når han enten har kun tømt oppvaskmaskina (oppvask står fortsatt på benken) eller ikke gjort noen ting, så er jeg skuffet.

Fått beskjed om at jeg bør være takknemlig og sette pris på at han er hjemme for familien.

Men etter å ha tatt opp ungene, fått dem i barnehage og skole, vært på jobb i 8 timer, handlet, henter unger og kommer hjem til en mann som har brukt 9-10 timer på å tømme oppvaskmaskina. Ja, da er det vanskelig å være takknemlig mens ungene maser på mat, jeg rydder og lager middag og han sitter foran dataen!!

Har også fått beskjed om at han går hjemme pga sykdom, hans jobb er ikke å være min hushjelp.

Hvorfor er han ikke i tiltak, da?

Skrevet

Hvorfor er han ikke i tiltak, da?

Han går til psykolog, hvis han husker det, en dag i uka. (Blitt Ca 1 gang hver 6. Uke) Sliter daglig med hodepine som varer Ca 2 timer daglig. Så DVD han han 6-8 timer der han er fungerende i løpet av dagen der vi ikke er hjemme.

Får mer hodepine i situasjoner har er ukomfortabel i- feks nye arbeidsplasser.

Skrevet

Vi er begge på AAP, jeg går foreløbig hjemme, mens han går på skole. Jeg tar det som en selvfølge at jeg gjør ting som å bringe å hente datteren vår i b.hage, vaske klær og holde husholdningen i gang. Vi har ikke snakket om det ettersom jeg bare gjør ting. Når jeg begynner på skole må jo ting fordeles litt mer da :)

Synes mannen din er smålig og egoistisk som ikke klarer å bruke iallefall 1 time på å holde orden på huset. 

Anonymous poster hash: cd4ba...565
Skrevet

Hva en person på aap klarer i løpet av en dag er jo veldig individuelt, en person som ligger utlått og kvalm på sofaen etter en hard cellegiftkur kan ikke helt sammenlignes med en som har sosial angst, selv om begge går på aap. Derfor er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt, hvilken kapasitet akkurat din mann har vet jo ikke vi...

Jeg selv går på aap pga ME, jeg har ikke vært frisk siden jeg fikk kyssesyken for nesten 5 år siden. Jeg har ikke veldig stor kapasitet hjemme, nettopp fordi jeg jobber to dager i uken. Jeg bruker opp det meste av min kapasitet på det fordi jeg har et veldig stort behov for å komme meg ut av huset litt og føle at jeg har et snev at normalt liv. Mannen min forstår heldigvis dette behovet for å komme ut litt blant folk og tar litt mer enn sin del på hjemmbane for at jeg skal klare det.

Et eksempel:

Jeg jobbet i går og det betyr at jeg la meg så fort ungene var i seng i går kveld, i dag våknet jeg med en kropp som verker fra topp til tå, øresus fra helvete, hodepine som dundrer som migrene, kvalm, uvel, diare, svimmel og uvel. Siden jeg skal på jobb igjen i morgen er jeg helt avhengig av å hvile ut i dag...

Det jeg har gjort i dag er å få ungene opp av senga, stelt og spist, fulgt til skole og barnehage. Så hadde jeg en time på sofaen før jeg satte på vaskemaskinen og dro på butikken for å handle mat. Så hadde jeg 3-4 timer på sofaen før jeg fikk klærne i tørketrommelen og hentet i barnehagen. Fulgte minstejenta på turningen fra 16-17 og satt og så på henne mens hun trente. Kom hjem til middag mannen har laget og nå sitter jeg i sofaen igjen, skal få de to minste i seng i løpet av den neste halvtimen også blir det sofaen igjen til jeg skal legge meg i ni-halv ti tiden.

Jeg gjør veldig lite husarbeid, jeg tar klesvasken og rydder en del, resten tar vaskehjelpen. Jeg tar alt av handling og det meste stellet av barna.

Anonymous poster hash: ba4b4...d3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...