Gå til innhold

Sykt brn dag, og er tilkallingsvikar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Krav på sykt barn dag da, når jeg er kommunalt ansatt? Jobber på sykehjem og jobber en god del ( opptil 110-120 timer mnd), men har ingen fast turnus. Bruker minvakt som system, og der binder man seg til vakter når man takker ja til dem. Vil jeg da få betalt for jobbdagen idag?? Kom på jobb kl 8, men måtte gå 10.30 da datteren min har spysyke. Har jobbet der siden 27 september om det har noe å si :)

Anonymous poster hash: 1faa1...1a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke sykt barn og egenmeldinger på lik linje med alle andre.

Blir du eller ungene syke på en avtalt vakt, skal du ha betalt for den.

Skrevet

Jeg er også tilkallingsvikar. Du har krav om du er satt opp :) 

Anonymous poster hash: b0434...263
Skrevet

Mener man må ha jobbet en stund 1 mnd før man kan ta egenmelding. iallefall der jeg jobber.

har du kontrakt? 

Er du organisert?

Skrevet

Du har krav på sykt barn så lenge du har vært satt opp på en vakt :) så det har du jo :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge du har hatt en vakt de siste 14 dagene har du krav på betalt

Skrevet

Mener man må ha jobbet en stund 1 mnd før man kan ta egenmelding. iallefall der jeg jobber.

har du kontrakt? 

Er du organisert?

Ikke organisert. Har kontrakt ja, og ble ansatt 24 september.

Skrevet

har du kontrakt? 

Er du organisert?

Ikke organisert. Har kontrakt ja, og ble ansatt 24 september.

Ok muligens det kun er egenmelding på seg selv man må være ansatt 1 mnd for å få. Du får høre med sjefen din da :) 

Skrevet

Du får fra dag 1 med sykt barn. 1mnd for sykemeldt fra lege og 2mnd for egenmelding. Dere andre som har svart her og gitt feilaktig info. Ikke informer før dere har satt dere inn i regelverket.

Skrevet

Øyne som ser: Jeg skriver muligens og at hun kan høre med sjefen, hva er så feilaktig med det? Spesifiserte det nettopp pga at hun skrev at hun var nyansatt.

Hopp ned fra hesten din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...