Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Jeg lurer på hvordan det blir hvis vi får to. Jeg studerer og har en 40-50% stilling ved siden av og mannen vil jobbe mellom 80-100%. Vi tenker at jeg tar ut permisjon fra jobb, men fortsetter studiene. Han tar ut sin fedrekvote, men ingenting utover det. Er det slik at vi da vil få: inntekten hans, mine foreldrepenger, dobbel barnetrygd pluss støtte fra lånekassen som før? Anonymous poster hash: 20661...085
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Jepp Du får 2 uker ekstra permisjon med tvillinger (om jeg husker rett), ellers fungerer det meste som om du skulle få ett barn. Og dobbel barnetrygd. Anonymous poster hash: 1fda8...f11
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Jeg trodde ikke man kunne ta imot støtte fra lånekassen og studere samtidig som man fikk foreldrepenger fra nav jeg, men det gjelder kanskje bare om man har 100% stilling? Det ville jeg sjekket skikkelig opp ihvertfall, kjedelig å bli tatt for trygdesvindel fordi man ikke sjekker hva man har lov til. Anonymous poster hash: db677...c70
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Dere får i tillegg til vanlig permisjonstid 5 el. 7 uker ekstra per ekstra barn. Om det blir 5 eller 7 er avhengig av om dere har valgt 80 eller 100 % dekningsgrad. Altså ved tvillinger får dere 5 el 7 uker ekstra permisjon, slik at staten i det hele tatt sparer på at folk får flerlinger.
Fire gullunger(">) Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 Pappa kan også avvikle litt av den ekstra permisjonen sammen med mamma. Kan være veldig lurt den første mnd etter fødsel.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Takk for svar! Er usikker på om jeg kan motta foreldrepenger og studiestøtte, men tror det skal gå? Anonymous poster hash: 20661...085
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå