Gå til innhold

hva ville dere gjort? angående rejunion..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungdomsskolen jeg gikk på for 15 år siden begynner å snakke om en rejunion. problemet er av 3/4 av menneskene der mobbet meg daglig og gjorde ungdomsskolen til et helvete for meg.. jeg hadde egentlig lovet meg selv at jeg aldri skulle ha noe mer med disse folka å gjøre, men det er jo en 5-6 personer av totalt 65 mennesker jeg kunne tenkt meg å truffet igjen.. jeg føler meg smålig som ikke klarer å glemme helvete jeg var igjennom, for jeg regner med de fleste har blitt mer voksne siden den gang..

jeg føler meg utrolig dradd begge veier når det gjelder dette, så jeg lurer på hva du ville gjort om du var i min situasjon?...

Anonymous poster hash: 5c0ec...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke brukt av min tid, krefter og penger på en sosial anledning med en gjeng som har så få positive konnotasjoner for deg. De du ønsker å se igjen kan du kanskje få kontakt med utenom? Det er ikke alt man skal glemme, og det er heller ikke alle som blir bedre med årene. Dessuten er gjenforeningsfester i mange tilfeller se-hvor-vellykket-jeg-er-parader, og det er sjelden særlig interessant.

Skrevet

Jg har vært i din situasjon og jeg valgte å gå. Jeg har gjort det bra i livet, ser bra ut og vi er en gjeng på fire stykker som er utrolig gode venninner. Så jeg storkoste meg med dem, og viste for de andre at de ikke lot meg knekke og jeg har klart meg bra. Det gjorde veldig godt.

Anonymous poster hash: 32607...5ce

Skrevet

Jeg er hverken suksessrik eller feiende flott på noe vis.. Er heller ikke god venn med noen av de, men snakket litt med de den gang da. I tillegg kommer jeg mest sansynligvis til å være høygravid/ha nyfødt rundt den tiden rejunin skal være... Nei, er vanskelig dette altså.. Er kjekt å høre hva dere andre ville gjort i samme situasjon

Hi

Skrevet

I din situasjon, ville jeg ikke gått på festen.

Skrevet

Jeg gikk ikke på min.

Har ikke masse gode minner til den tida, og ønsker ikke å sitte ned og late som om jeg koser meg kun for syns skyld.

Skrevet

Jeg ble mye mobbet på barneskolen og ungdomsskolen av utrolig mange. Jeg tok i mot og ble bare mindre og mindre, og livet var ett helvette. Gikk gråtende hjem fra skolen utallige ganger. 

Men den dag idag har jeg lagt dette bak meg. Klassene både på ungdomsskolen og barneskolen har hatt mange treff, og tilslutt bestemte jeg meg for å dra. 
Mange av de som mobbet meg i barne og ungdomsårene har forandret seg mye, og vi kom i veldig god kontakt :) 
Skal ikke si at dette er tilfellet hos andre, men mange har et skikkelig utløp for faenskap utenom hjemmet, men de fleste klarer å vokse det av seg. Ei dame kom også å ba om unnskyldning, og vi er besteveninner den dag idag. 
Vil ikke si at alle har solskinnshistorier, men jeg har jobbet mye med meg selv for å komme over det. og det hjalp godt å se at mange var gode mennesker som har endret seg og blitt voksne. Nå står dem i samme situasjon som meg, barn, hus, bil, mann og hele pakka. 

Anonymous poster hash: ee1eb...252
Skrevet

Det er bare du som kan vite hva som er riktig for deg. Hvis du har lyst til å gå for å treffe de du tross alt gjerne vil se igjen, så synes jeg du skal heve deg over de andre, gå på festen og kose deg. Hvis du ikke har lyst til å gå er det ingen grunn til at du skal presse deg til det.

Selv ar jeg ofte tenkt at det hadde vært innmari morsomt å få lov å holde tale på et sånt arrangement.Da skulle jeg fortalt akkurat hvordan jeg hadde det på skolen, og hvor mye bedre jeg har det nå. Videre ville jeg ha sagt at jeg lærte mye om hvordan man ikke skal behandle andre i skoletiden, og at jeg håper at dagens tale gjengjeldte litt av den tjenesten. Det hadde jo vært urettferdig om det bare var jeg som skulle få med meg denne lærdommen.

Talen skulle vært krydret med konkrete enkeltepisoder, men jeg ville ikke nevne noen navn, for jeg ønsker ikke å synke ned på plageåndenes nivå. Så skulle jeg avsluttet med et temmelig ironisk "tuuuuusen takk for hjelpen!", for dere vet, "what dosen'tkill you makes you stronger". Etter talen ville jeg ha deltatt på festen uten å nevne  mobbingen med et ord igjen, for virkelig å vise dem at jeg klarer meg helt fint i dag.

Åååh det hadde vært gøy det! Hvorfor er det ingen av "mine" som arrangerer reunion????      

Anonymous poster hash: 6bca4...44d
Skrevet

Jeg er hverken suksessrik eller feiende flott på noe vis.. Er heller ikke god venn med noen av de, men snakket litt med de den gang da. I tillegg kommer jeg mest sansynligvis til å være høygravid/ha nyfødt rundt den tiden rejunin skal være... Nei, er vanskelig dette altså.. Er kjekt å høre hva dere andre ville gjort i samme situasjon

Hi

Jeg ville ikke gått hvis jeg var deg, med mindre du finner ut selv at du faktisk har lyst. Det er heldigvis ingen "plikt" til å møte opp på reunion, og som høygravid/i barsel ville jeg ikke ønsket å dra uansett hvis jeg var deg. ;)

Skrevet

Kjenn etter hva du egentlig ønsker, sånn innerst inne. Ikke hva du tro at du bør, eller hva andre kan forvente av deg. Finn ut hva DU vil.

Det er en fem, seks mennesker du kunne tenke deg å treffe, sier du. Og så er det mange som mobbet deg. Hva tror du at du kommer til å føle, når du står der og ser dem igjen?

Min erfaring med gjenforeninger er at de samme sosiale mekanismene til en viss grad fortsetter. Ikke med mobbbing, for all del, men de samme menneskene setter seg sammen med den klikken de var i for femten år siden.

I tillegg er det ofte som Sug Lut sier, det blir en parade hvor man viser fram sin vellykkethet.

Jeg er ikke veldig positiv, som du ser. Jeg har aldri blitt mobbet eller hatt det fælt på skolen, men jeg synes likevel gjenforeningsfester er noe triste greier. Jeg har fortsatt komtakt med noen av skolekameratene mine, og de jeg ikke har kontakt med lenger... Vel, det er en grunn til det. Det eneste vi egentlig hadde felles i utgangspunktet var fødselsåret. I din situasjon hadde jeg brukt svangerskap, fødsel eller nyfødt barn som en unnskyldning fra himmelen.

Skrevet

Tja, nå er det  ca 10 år siden jeg gikk ut av ungdomsskolen, og hadde jeg dratt på et slikt treff nå i morgen, så ville jeg hilset høflig på de som var der og småpratet med de fleste, men jeg ville likevel "holdt meg" til klikken vi var i på ungdomsskolen. Nå ble ikke jeg mobbet eller noe sånt, bare sier hvordan jeg ville forholt meg på et slikt treff. Men nå har jeg fremdeles kontakt med flere i "min klikk" og vet vi enda flyter godt sammen.

Så derfor.. Tror ikke jeg hadde giddet om jeg var deg. Spesielt når du skriver at du er høygravid eller har en nyfødt. 

Men om du velger å dra så husk på at de som mobbet deg da kanskje ikke er de samme personene i dag. Du må føle selv på om du føler at du orker å stille opp på noe sånt, men du har i hvertfall en ordentlig unnskyldning:)

Anonymous poster hash: 2310b...989
Skrevet

Jeg hadde det ikke slik selv , men jeg synes det er tøft at de i din situasjon å gå jeg da :)

Vise at du faktisk ikke bryr deg. Så avtaler du å gå sammen med de andre :)

Men forstår jo godt om du ikke vil også. Lykke til ihvertfall.

Skrevet

På en måte ville jeg gått, bare for å vise at jeg har kommet meg videre.

På den annen side så er det jo stor sjans for at du skal føle deg som den du var på barneskolen. Det er, som andre nevner her, veldig lett å havne tilbake der man var. Samme hvor lenge det er siden man gikk ut av skolen.

Hva føler du om mobbingen nå da HI? Har du kommet deg videre og er fornøyd med livet ditt? Har du LYST til å dra?

Det er uansett opp til deg, og drar du, så gjør det beste ut av det - heng med de du liker og ignorer de som har plaget deg.

For alt du vet kan det også komme en overraskelse i løpet av kvelden. Kanskje noen kommer og beklager seg og vil gjøre opp for gamle synder. Man vet aldri :)

Skrevet

På en måte ville jeg gått, bare for å vise at jeg har kommet meg videre.

På den annen side så er det jo stor sjans for at du skal føle deg som den du var på barneskolen. Det er, som andre nevner her, veldig lett å havne tilbake der man var. Samme hvor lenge det er siden man gikk ut av skolen.

Hva føler du om mobbingen nå da HI? Har du kommet deg videre og er fornøyd med livet ditt? Har du LYST til å dra?

Det er uansett opp til deg, og drar du, så gjør det beste ut av det - heng med de du liker og ignorer de som har plaget deg.

For alt du vet kan det også komme en overraskelse i løpet av kvelden. Kanskje noen kommer og beklager seg og vil gjøre opp for gamle synder. Man vet aldri :)

Men dette må man såklart ikke forvente seg... 

Skrevet

Jhg er litt fornøyd med livet. Har en snill mann og gode barn, men u-skoletiden har påvirket meg en god del. Har bl.a problemer med å stole på folk pga det..

Nei, det er jo derfor jeg spør hva andre ville gjort..jeg føler meg dradd begge veier, men føler litt på at det blir så lite positivt som oppveier for alt det negative om dere skjønner..

Jeg er så sinnsykt usikker...

Hi

Skrevet

Det forstår jeg. Ingen lett avgjørelse, og det ville jo være dumt å gå om det skal føre til at du blir lei deg av det.

Møter du noen av de som plaget deg innimellom nå da? Eller er det typ 15 år siden du så dem sist? Har du noen feeling på hva slags mennesker de er i dag?

Skrevet

Må bare tilføye at flere ble mobbet på vårt kull. Var jo 120 stk. Men flere dukket opp og her hadde alle vokst en del og det var hverken mobbing eller annet tull på reunion. Og det var etter 10 år.

Vil tro de fleste har lagt det av seg etter 15 år? Men jeg vet jo ikke da

Skrevet

Ungdomsskolen jeg gikk på for 15 år siden begynner å snakke om en rejunion. problemet er av 3/4 av menneskene der mobbet meg daglig og gjorde ungdomsskolen til et helvete for meg.. jeg hadde egentlig lovet meg selv at jeg aldri skulle ha noe mer med disse folka å gjøre, men det er jo en 5-6 personer av totalt 65 mennesker jeg kunne tenkt meg å truffet igjen.. jeg føler meg smålig som ikke klarer å glemme helvete jeg var igjennom, for jeg regner med de fleste har blitt mer voksne siden den gang..

jeg føler meg utrolig dradd begge veier når det gjelder dette, så jeg lurer på hva du ville gjort om du var i min situasjon?...

Hadde ikke dratt. Ville ikke brukt hverken tid eller energi på sånne folk.

Skrevet

Jeg var mobbeoffer og gikk på min nå i sommer. Både angrer, men samtidig er jeg glad jeg gikk.

Mange som har vokst mye og som faktisk kom å beklaga seg for oppførselen, noe jeg satte stor pris på.

Men samtidig så plages jeg med sosial angst, mye pga mobbingen, så var vanskelig å få skikkelig kontakt med de.

Anonymous poster hash: b11f7...dee

Skrevet

jeg ble ikke mobbet, men haller ikke den som var poppulør... jeg var på en måte en av ingen...

jeg gikk ikke. jeg k\hadde litt lyst, for å vise at jeg hadde klart meg bra, har at "på stell". en flott mann, hus, verdens beste jobb og baby nr to på vei... jeg var høygravid (8mnd) da reunienen skulle være. men jeg valgte å ikke dra. orket ikke tanken på at dette skulle bli en nedtur, for jeg trengte ikke det i livet mitt...

jeg er glad jeg ikke dro. de jeg snakket med i ettertid, fortalte at det var nesten det samme som på u.skolen.

de kule satt der, de teite satt der og de som var "ingen" satt det... det var så kart ingen frekke kommentaret o.l, men det hadde vært en merkelig samling av de samme unge, bare litt mer voksne...

Skrevet

Jeg går ikke på slike tilstelninger og har svart rett at jeg ikke er inteteressert i å bruke tid på dem som gruppe.

Anonymous poster hash: 320c2...b14

Skrevet

Mun ble avlyst fordi kun en håndfull brydde seg. Det var ikke mye samhiold i den tiden, så hvorfor late som i dag? Jeg hadde ikke gått uansett om det skulle bli en i fremtiden. Har mye å skryte av, men ingen interresse av å skryte til de menneskene der. :P

Skrevet

Jeg har tenkt å dra på neste for meg for å vise hvor flott jeg har blitt. Var en late bloomer men nå kan jeg le sist. Flesteparten av damene merker tyngdekraften hihi noe jeg slipper med min ungpikekropp i forhold :) ( ja har født flere mang jeg og slik de har ) vil være litt fint å vise dem :)

Anonymous poster hash: bfe30...ad3

Skrevet

Err født barn mente jeg ...

Anonymous poster hash: bfe30...ad3

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Blir nok ikke så jeg drar. Som en her skriver så trenger jeg ikke en eventuell negativ ting rundt meg hvis det blir når jeg tror. Greit å få lest deres tanker rundt dette.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...