Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Jeg har gått ned 20 kg på en toårs periode, og skal gifte meg til våren. Er fremdeles overvektig, og bør nok gå ned hvertfall 15 kg til. Problemet mitt er at det er så ekstremt vanskelig å komme videre ned i vekt. Jeg har ligget på denne vekta nå i lang tid, og i perioder klarer jeg å få den ned 3 kg til, men vips så er det tilbake der jeg har vært. For et par uker siden la jeg på det laveste jeg hittil har vært, men så var jeg på en utenlandstur i noen dager, og vips hadde jeg lagt på meg 3 kg igjen. Det er så utrolig frustrerende! Jeg har gått på lavkarbo og lavkalori litt om hverandre, for ikke å bli lei, og det har funket fint. Nå går jeg på lavkalori, men prøver å bruke mest sunt vett og spise sunt. I de gode periodene der jeg er flink holder jeg meg unna søtsaker og snacks, og jeg trener mye (prøver å bevege meg mye hver eneste dag), men bang, er jeg tilbake der jeg var. Jeg mister helt motivasjonen, og selv om jeg prøver å tenke på at jeg vil være finest mulig i bryllupet, så holder det liksom ikke.. Setter stor pris på tips eller en liten peptalk, for nå vil jeg disse kiloene til livs! Anonymous poster hash: 9ff7f...7d0
Babykilo Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Jeg holder på som deg, har også vært jojo-slanker en lang periode. Ekstra motivasjon kan være: du vil bli ordentlig slank, slik du ser deg for deg. Du vil ikke bare være greit nok, men fremdeles ikke kunne bruke klær du vil osv. Skal du ha barn? Da kan jeg love at du legger på deg fortere enn svint, og særlig hvis du bare halvveis har gått ned. Kroppen vil gjerne tilbake til sitt største, så resten av livet blir det å passe på. Godt med en buffer, og å virkelig ha fått det til. Hvis ikke er det lett å tenke at det ikke er noe vits, du er jo ikke slank allikevel.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Jeg har gått ned 20 kg på en toårs periode, og skal gifte meg til våren. Er fremdeles overvektig, og bør nok gå ned hvertfall 15 kg til. Problemet mitt er at det er så ekstremt vanskelig å komme videre ned i vekt. Jeg har ligget på denne vekta nå i lang tid, og i perioder klarer jeg å få den ned 3 kg til, men vips så er det tilbake der jeg har vært. For et par uker siden la jeg på det laveste jeg hittil har vært, men så var jeg på en utenlandstur i noen dager, og vips hadde jeg lagt på meg 3 kg igjen. Det er så utrolig frustrerende! Jeg har gått på lavkarbo og lavkalori litt om hverandre, for ikke å bli lei, og det har funket fint. Nå går jeg på lavkalori, men prøver å bruke mest sunt vett og spise sunt. I de gode periodene der jeg er flink holder jeg meg unna søtsaker og snacks, og jeg trener mye (prøver å bevege meg mye hver eneste dag), men bang, er jeg tilbake der jeg var. Jeg mister helt motivasjonen, og selv om jeg prøver å tenke på at jeg vil være finest mulig i bryllupet, så holder det liksom ikke.. Setter stor pris på tips eller en liten peptalk, for nå vil jeg disse kiloene til livs! Anonymous poster hash: 9ff7f...7d0 Jeg har også slanket meg ca 25 kg og det meste er på lavkarbo. Nå holder jeg på å ta av de siste kiloene og har ca 3 kg igjen til målet er nådd. Dette gjør jeg på lavkalori og hittil går det jevnt og trutt nedover. Mitt motto er at ingenting smaker så godt at det er verdt å bli feit igjen!!! Da mister jeg fort lysten på det usunne:-) I tillegg drikker jeg mye slik at jeg drikker meg mett:-) (hadde aldri klart å gått ned så mye i vekt uten pepsi max;-)) Anonymous poster hash: e7e1a...c12
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Gratulerer med stor innsatt og flott vektnedgang så langt! Bryllup er en stor motivasjon i seg selv og vektmålet ditt er fullt oppnåelig innen den tid, men da gjelder det å holde fokus fra og med i dag. Stikkordet kan være å planlegge. Hva er det lov å unne seg og hva er det lurt å unngå? Sett deg selv delmål, både når det gjelder vekt og hva du skal spise. Skriv opp det du spiser fra tid til annen for å vite at du holder deg innenfor riktig mengde. Det kan være ekstra viktig å planlegge når du vet at du kommer til å bli utfordret, enten du skal på en fest, jobbtur, middagselskap eller liknende. Forsyn deg med grønnsakene først, unngå matvarer som er spesielt kaloririke. Rett før et måltid er man ofte sulten og har dårligere dømmekraft, bestem deg på forhånd hva du skal drikke/spise. På greteroede.no kan du registere deg gratis og enkelt notere kalorier, der finnes det også et forum og en gruppe "for deg som har gifteplaner". Ser dessverre at det ikke er så mange aktive akkurat på den gruppen, men det er jo andre grupper du kan henge deg med i og få motivasjon og tips fra. Kan også være nyttig å bruke shape-up appen til mobil for å registrere kalorier. Når uhellet først er ute... Hvis du har gått på en kjempesmell en dag, så ikke tenk at løpet er kjørt. Hal deg inn igjen så fort som mulig. En kilo eller to går man fort ned igjen, men det er så kjedelig når man plutselig sitter med fem kilo mer enn der man var. Det kan også være nyttig å tenke over hva det er som har gått galt når du har gått opp i vekt tidligere og hvordan kan du gjøre ting annerledes til neste gang? Ofte går man i den samme fella om og om igjen, hva er grunnen for at du går i din felle? Hva kan du gjøre for å unngå den? Anonymous poster hash: 8f2ba...226
NettoppJa Skrevet 20. november 2013 #5 Skrevet 20. november 2013 (endret) Tren styrke!!!! Da booster du hvilemetabolismen, og "tåler mer" utskeielser før du legger på deg. 50 knebøy (øk gradvis), 50 situps og 50 armhevinger før leggetid får de store musklene til å brenne fett så det suser!! Og glemte selvfølgelig: fortsett med alt det bra du ha gjort hittil, kjempeflink!! Endret 20. november 2013 av Ella2010
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Tusen takk for kjempefin motivasjon, jenter! Det hjalp! Nå har jeg nettopp kommet hjem fra 1,5 time på treningsstudio! Det i seg selv er jeg litt stolt over, for jeg har alltid synes det er veldig skummelt å trene sammen med andre. Vanligvis trener jeg en del hjemme med 30 day shred, wii fit og just dance, og det hjelper en del, pluss selvfølgelig å gå mye tur og leke med barna. De fleste av disse overvektskiloene kom etter jeg fikk barn. Jeg la på meg mye i ammeperiodene (jeg er en av dem ja), og er en typisk trøstespiser.. Hver gang noe er vanskelig eller jeg er ekstra sliten føler jeg en intens trang til å spise, så jeg har vært veldig fokusert på å snu det.. Ellers er jeg medlem i VGs vektklubb, så bruker den i perioder. Igjen, tusen takk for kjempefine ord, skal plukke frem denne tråden neste gang motivasjonen er på bunn! (Og til deg nr 3, gratulerer med kjempefin vektnedgang!) HI. Anonymous poster hash: 9ff7f...7d0
MrsMilla Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 (endret) Prøv å holde på den du er nå noen mnd, ikke tenk at du skal ned, men holde deg på statusq litt. Det betyr ikke opp ellr slappe av... Hold deg i fysisk aktivitet, gjerne øk på trening om du kan. Så tar du en ny runde med 10 + 5 kg etter en liten stund. Det er lurt å venne seg til ny kropp, nytt liv og ny diett med normalmat slik at kroppen ikke går tilbake til startvekta. Kroppen bruker tid på å skjønne sitt nye jeg, så den vil hige etter å få deg opp igjen, gjerne et år etter - ikke la den få det! Lykke til! Endret 20. november 2013 av MrsMilla
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #8 Skrevet 20. november 2013 Prøv å holde på den du er nå noen mnd, ikke tenk at du skal ned, men holde deg på statusq litt. Det betyr ikke opp ellr slappe av... Hold deg i fysisk aktivitet, gjerne øk på trening om du kan. Så tar du en ny runde med 10 + 5 kg etter en liten stund. Det er lurt å venne seg til ny kropp, nytt liv og ny diett med normalmat slik at kroppen ikke går tilbake til startvekta. Kroppen bruker tid på å skjønne sitt nye jeg, så den vil hige etter å få deg opp igjen, gjerne et år etter - ikke la den få det! Lykke til! Takk for det! Jeg er helt enig med deg, det er kjempelurt! Problemet er bare at det har vært sånn veldig, veldig lenge nå. Sikkert et halvt år hvertfall, og hver gang kryper vekta opp mot "trinnet" jeg har kommet til. Og det er så utrolig frustrerende! Vil nå en ny vekt snart! HI. Anonymous poster hash: 9ff7f...7d0
crème brulèe Skrevet 30. november 2013 #9 Skrevet 30. november 2013 #alt det som er skrevet her! i tillegg: jeg motiveres veldig av visuelle virkemidler og om du googler fitspiration er det myye bra der. bilder av mat,trening,før/etter bilder osv. jeg har også en app som heter tumblr på tlf. der har jeg lagret fitspo som min interesse og om jeg blir sugen trykker jeg bare på appen og blir oversvømt med bilder av flotte,trente jenter og masse god og sunn mat! lurt også å ha noen oppskrifter eller litt smaskens som er mer ja enn nei- mat når det knirker i godtetanna=) smoothies, mørk sjokolade, nøtter,tørket frukt o.l. jeg skal også gifte meg til sommeren, men jobber allerede nå for å kvitte meg med babykiloene. i mellomtiden er det jul,nyttår,valentines,bursdag,barnedåp,17.mai og bikinisesong så jeg har nok av anledninger jeg vil være "tynn" til! (også vil jeg begynne med babysvømming nå og da er det greit å ikke synes det er kjempeflaut i svømmehallen) lykke til, heia oss=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå