Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #1 Del Skrevet 20. november 2013 Hei vil gjerne komme i kontakt med flere foreldre som har barn med autisme. Vi har en sønn på 2 år og 9 mnd. Han fikk diagnosen no som barneautist. Flere foreldre som har barn med denne diagnosen. Som kansje vil dele med meg erfaringer og slikt? kan skrive litt om vår gutt. Han er født 3 uker for tidlig. Utviklet seg helt normalt. Fra han var ca 1 1/2 år begynte vi å merke at han sluttet å bruke ord han hadde lært. Mamma og pappa sluttet han å si, og flere andre ord. Han ble mer innelukket i sin egen lille værden. Hadde gjentakende adferd i lek. Lekte mest for seg selv. Fikk mindre blikk kontakt med han. Gikk på tærne endel. Isteden for å bruke ord, så hylte han. Kunne til slutt bare herme etter ord vi ba han om å si. Viste ikke tegn til svar når vi pratet til han. Kunne si navnet hans flere ganger før han reagerte på det. Var titt og ofte syk fra barnehagen. Trudde først at det kunne være at han evt hørte dårlig. Så vi fikk sjekket dette. og renset ørene titt og ofte med olje. Og det at han var født for tidlig var også en ting som kunne være at han var så treg i utvikling. hadde også endel diare. og oppkast (mest når han var syk). Men vi tenkte mest at det var omgangssyke. Men så var det en i slekta til samboeren min som nevnte det her med autisme. Da slo det en liten bjelle i mitt hode. Begynte med en gang og søke på autisme. Leste flere sider om dette, var på youtube og så litt. Fant litt på norske sider. men mest fra USA om autisme. Kom over dette med diett. Endring av kosthold til barn/voksne med autisme/adhd. kunne dette hjelpe? Tenkte no som så at vi viste jo ikke hva gutten hadde. Ikke hadde han fått en diagnose. Ingen prøver om han er allergisk mot gluten og laktose. Men det var no verdt å prøve det. Ikke vil det skade. så vi startet med å bytte ut endel matvarer. byttet ut kumelk til soya melk. Stort sett alt som var med gluten og laktose byttet vi ut. Å vi så store endringer på han. Første vi merket var at han sov bedre på natten etter 3 dager. Etter 1 uke begynte han å si flere nye ord. Helt utrolig, tenkte vi. Å 1 mnd etter at vi hadde startet dietten både hjemme og i barnehagen, så sa han mamma og pappa igjen. Dere aner ikke for en glad mor man ble da. tenk å ikke høre ungen din si mamma eller pappa. og bare ved å endre litt på en diett, så sa han det igjen. Han fikk mer blikk kontakt, begynte å peke. Henter oss når han vil vise oss noe/trenger noe. Helt ny gutt. Kunne mime etter sangleker. Går mindre på tærne. Det har nå gått 3 mnd siden vi startet med dietten. Og for 1 uke siden fikk han diagnosen Barneautisme. Vi skal starte med ABA trening på nyåret. Noe man er spent på. Flere foreldre som har prøvd ut dette? deres erfaringer? Er det noen som har hørt dette med Biomedisins behandling til autister? kan dere være så snill og gi meg et lite hint. Vi blir så glade for svar fra dere. Litt fortvilet mor som vil sitt beste for sin gutt. Hilsen nyskjerrig mor Anonymous poster hash: f7b8b...f3b Anonymous poster hash: f7b8b...f3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HermineL Skrevet 3. februar 2014 #2 Del Skrevet 3. februar 2014 Hei vil gjerne komme i kontakt med flere foreldre som har barn med autisme. Vi har en sønn på 2 år og 9 mnd. Han fikk diagnosen no som barneautist. Flere foreldre som har barn med denne diagnosen. Som kansje vil dele med meg erfaringer og slikt? kan skrive litt om vår gutt. Han er født 3 uker for tidlig. Utviklet seg helt normalt. Fra han var ca 1 1/2 år begynte vi å merke at han sluttet å bruke ord han hadde lært. Mamma og pappa sluttet han å si, og flere andre ord. Han ble mer innelukket i sin egen lille værden. Hadde gjentakende adferd i lek. Lekte mest for seg selv. Fikk mindre blikk kontakt med han. Gikk på tærne endel. Isteden for å bruke ord, så hylte han. Kunne til slutt bare herme etter ord vi ba han om å si. Viste ikke tegn til svar når vi pratet til han. Kunne si navnet hans flere ganger før han reagerte på det. Var titt og ofte syk fra barnehagen. Trudde først at det kunne være at han evt hørte dårlig. Så vi fikk sjekket dette. og renset ørene titt og ofte med olje. Og det at han var født for tidlig var også en ting som kunne være at han var så treg i utvikling. hadde også endel diare. og oppkast (mest når han var syk). Men vi tenkte mest at det var omgangssyke. Men så var det en i slekta til samboeren min som nevnte det her med autisme. Da slo det en liten bjelle i mitt hode. Begynte med en gang og søke på autisme. Leste flere sider om dette, var på youtube og så litt. Fant litt på norske sider. men mest fra USA om autisme. Kom over dette med diett. Endring av kosthold til barn/voksne med autisme/adhd. kunne dette hjelpe? Tenkte no som så at vi viste jo ikke hva gutten hadde. Ikke hadde han fått en diagnose. Ingen prøver om han er allergisk mot gluten og laktose. Men det var no verdt å prøve det. Ikke vil det skade. så vi startet med å bytte ut endel matvarer. byttet ut kumelk til soya melk. Stort sett alt som var med gluten og laktose byttet vi ut. Å vi så store endringer på han. Første vi merket var at han sov bedre på natten etter 3 dager. Etter 1 uke begynte han å si flere nye ord. Helt utrolig, tenkte vi. Å 1 mnd etter at vi hadde startet dietten både hjemme og i barnehagen, så sa han mamma og pappa igjen. Dere aner ikke for en glad mor man ble da. tenk å ikke høre ungen din si mamma eller pappa. og bare ved å endre litt på en diett, så sa han det igjen. Han fikk mer blikk kontakt, begynte å peke. Henter oss når han vil vise oss noe/trenger noe. Helt ny gutt. Kunne mime etter sangleker. Går mindre på tærne. Det har nå gått 3 mnd siden vi startet med dietten. Og for 1 uke siden fikk han diagnosen Barneautisme. Vi skal starte med ABA trening på nyåret. Noe man er spent på. Flere foreldre som har prøvd ut dette? deres erfaringer? Er det noen som har hørt dette med Biomedisins behandling til autister? kan dere være så snill og gi meg et lite hint. Vi blir så glade for svar fra dere. Litt fortvilet mor som vil sitt beste for sin gutt. Hilsen nyskjerrig mor Anonymous poster hash: f7b8b...f3b Anonymous poster hash: f7b8b...f3b ser dette er skrevet for noen mnd siden,men svarer uansett å ser om det er noe respons å få det du skrev om ungen din er som om jeg skulle skrevet det selv.han er nå om dagen under utredning for autisme. Vi har ikke begynt på diett,men jeg utelukker ikke at vi en gang kommer til å prøve det håper du har fått mye hjelp og støtte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå