Gå til innhold

Hvorfor så høy leie???

Anbefalte innlegg

Skrevet

En leier ut for å tjene penger, ikke for å være grei. Dermed tar en selvsagt så mye en kan få. De fleste på leiemarkedet har heller ikke råd til å kjøpe eget, noe som gjør at en kan presse prisene enda høyere. Kjedelig for de som må leie, men slik er livet. 

Anonymous poster hash: 0927d...5d6
Skrevet

Jeg har kjøpt leilighet til å utleie og det er en investering. Jeg må skatte 28% av inntektene, betale kommunale avgifter, vedlikehold og husleie til sameiet. Jeg leier ikke ut for å være snill, men for å tjene penger. Leiligheten er min pensjonssparing. Får 10 000 i mnd for 95 kvadrat og betaler 12 500 i mnd på lån (10 års nedbetaling). Hadde jeg ikke fått 10 000 hadde det ikke vært verdt det. Det er en dårlig del fra før, så selvfølgelig tar man det man får. Har hatt stabilie folk, 3 året de leier så ingen problem selv om jeg tar markedspris.

Anonymous poster hash: eea93...36b

Skrevet

Gjelder å komme over rette utleier HI. Har du mange bekjente rundt deg som kan hjelpe deg å spre budskapet? Eller en gruppe på facebook i ditt område med utleie annonser, så kan du jo legge ut det der, eller på finn også, hvor du forteller om behovet for 2 soverom, at du er alenemamma og lever på din inntekt bare.. Lov å håpe at det finnes flere som vår forrige utleier, og nåværende for den saks skyld :)

Her vi bor er det ikke billig heller, i "byen vår".. Når vi skulle ha barn, og startet å se oss om etter husrom, så viste vi ikke hvordan vi skulle klare det økonomisk, akkurat da leide vi jo 34 kwm for 3500 i mnd! Klarte ikke husleie på over 5000. Men samtidig måtte vi ha to soverom, med tanke på barn.. Vi følte oss maktesløse, dette kom ikke til å gå rett for seg, og vi så for oss at vi måtte forbli på hybelen med babyer osv (ventet da tvillinger)

Så kom det en telefon, ifra en som hadde hørt at vi var på jakt etter en bolig, men så vidt han hadde forstått det, så klarte vi ikke all verden av utgifter heller. Han satt med et nyoppusset hus, han kunne fint tatt 6000,- + strøm for det i mnd, men han tilbydde oss å leie det for 4500,- og da skulle vi kun betale strøm for vinteren, ikke resten av året! Vi var så glad, og lettet og jeg gråt av glede i 3 dager. Vi undertegnet kontrakten fortløpende, og takket være denne utleieren, så fikk vi god start på familielivet, vi mistet tvillingene, men vi fikk to barn på kort tid etterpå, og pga utleierne vår, klarte vi det økonomisk <3 Skylder han betydelig mye mer enn et takk kan man si.

Vår nåværende utleier forsto at det ble litt kronglete for oss med over 9000 i leie pr mnd, siden ungene ikke har bhg plass fra desember av, så kan ikke jeg ut i jobb uten videre. Han foreslo at vi tar på oss å male huset utvendig, så kunne vi gå ned med 500 kr i mnd, da havnet vi under makssummen vår! Til tross for at han kunne leid ut for de 9200,- så ga han oss en bedre mulighet, og leier ut til oss for 8700,- i 3 år nå! :)

Det var fine ord : ) men beklager så mye ang tvillingene deres :  / Ja har mange bekjente og alle er informert, mange har hengt opp lapper på butkker rundt, ullensaker, eltonåsen, gjerdrum, eidsvoll, dal osv. Jeg ser på finn.no hele tiden så jeg prøver, men det er ikke lett : ( hi

Anonymous poster hash: c3d5d...1be

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Forstår det HI, prøver bare å gi deg et håp i mørket her :) For vi så veldig mørkt på det selv, vet hvor slitsomt det er, hvertfall når man har barn som trenger tak over hodet også. Håper du finner noe, eller at noen kontakter deg snart!

Skrevet

Forstår det HI, prøver bare å gi deg et håp i mørket her :) For vi så veldig mørkt på det selv, vet hvor slitsomt det er, hvertfall når man har barn som trenger tak over hodet også. Håper du finner noe, eller at noen kontakter deg snart!

Takk skal du ha! : )

Anonymous poster hash: c3d5d...1be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...