Mnea Skrevet 20. november 2013 #1 Skrevet 20. november 2013 Emryoet ligger 2 uker bak det den skulle ha vært.. Var på UL i uke 8 og da sa de at den var mellom 5-6 uke. Var på UL idag 10+1 og nå var den like stor som i uke 8! Så den har jo vokst siden vi var der for 2 uker siden.. Men legen var ikke fornøyd Noen andre som har samme erfaring? Trenger å høre noen solskinnshistorier
Snart3barnsmamma83 Skrevet 20. november 2013 #2 Skrevet 20. november 2013 Jeg ble satt tilbake to uker etter ul i mitt forrige svangerskap, så når fødselen startet trodde jeg at jeg var to uker på overtid. Men når han kom ut, så viste det seg at han kom akkurat på termin, som var min dato Vet ikke om dette hjelper deg, men det var min historie. Har blitt litt usikker på disse ul-terminene etter denne opplevelsen, men det går nok fint
Sienna85 Skrevet 20. november 2013 #3 Skrevet 20. november 2013 Hei. Er oppi samme greiene som deg. Mener selv jeg var 7 uker i går, men ultralyd fredag og i går mener jeg er 8-9 dager mindre på vei (hvilket da betyr at jeg fikk positiv digital grav test 5 dager etter EL) Har alltid hatt stabil syklus ¨på 28-29 dager, og EL testet i tillegg. Så får ikke ultralydene til å stemme. Det viktigste er vel at frøet følger sin kurve? Hvis du på 2 uker ser at frøet også har utviklet seg slik det skal på 2 uker (selv om det er 2 uker bak) så er vel ting bra? Du har vel sett hjerteslag og alt? Håper jeg får se hjerteslag ved neste UL ihvertfall Har også lest mye om at egget kan gå i dvale. Det har også skjedd med andre som har hatt IVF og som VET befruktningstidspunktet nøyaktig. Er en finurlig kropp man har
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #4 Skrevet 20. november 2013 Min erfaring er at UL viser mye feil så tidlig i svangerskapet. Ble selv satt tilbake 4 uker med nr 3. Trodde selv jeg var i uke 12 legen mente uke 8. Neste besøk viste at jeg hadde ca 4 dager feil og legen 3 uker 3 dager feil. Stol på deg selv og din egen kropp. sannsynlighetene for å få den mest riktige termindatoen er på UL mellom ca uke 16- 19 sa jordmor til oss den gang. Lykke til videre i svangerskapet! Anonymous poster hash: fca66...3d4
Mnea Skrevet 20. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2013 Takk for svar Han greide ikke å se hjertet idag på UL dessverre. Men han håpet at det lå sånn at han fikk se det om 2 uker. Er liksom ikke noe tvil om når befruktningen skjedde da dette er IVF. Ja må bare stole på meg selv, for veit jo hvor langt jeg er.. Bare håpe at det har utviklet seg tilsvarende neste gang også Jeg bare krysser fingrene for oss alle :-)
Lillababy Skrevet 20. november 2013 #6 Skrevet 20. november 2013 Hei! Føler med deg,ikkje kjekt når ultralyd skaper bekymring. Vente-tida vakker me ulikt,men om du syns to veker er uutholdelig lenge,ville eg bestilt ein ny omgående. ein flink lege med ok apparat vil sjå hjerte aktivitet både i veke 8 og 10. lykke til!
Mnea Skrevet 20. november 2013 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2013 Nei er ikke så lett å tru hva man skal tro... Hadde jeg ikke hatt IVF der de må sjekke med UL i uke 7 hadde jeg nok ikke bestilt så tidlig.. Hadde tatt seinere, så jeg hadde sluppet bekymringer så tidlig. Er vel en grunn til at UL ikke er fast før seinere i svangerskapet.. Tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå