Gå til innhold

Februarmagene i 3.trimester

Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide å opprette en tråd for Februarjentene.. :jepp:

Her er termin 7.februar med en liten jente.

Formen er strålende, og håper det fortsetter slik den siste delen også, selv om jeg er innstilt på at noen plager må da komme snart;)

Synes ukene flyr, og nå skjer det jo masse morsomme ting med bl.a kjærestetur til helgen, og masse julebord og andre hyggelige førjulsting.

Hvordan er det med dere andre februardamer?? Formen fin?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098287-februarmagene-i-3trimester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lite liv her fra februarfolket :huh: . Jeg har termin 02.februar og venter gutt nr 2. Formen er fortsatt veldig bra, mye kynnere og litt ryggplager, men skal vel bli værrre kan jeg huske :pisk: .

Deilig at desember kommer med mye som skal skje, så går tiden enda fortere :laugh: 

Termin 01.februar her. Venter nr 2, en gutt denne gangen. Så da blir det en av hver :) Formen er egentlig ganske bra, mener å huske den var verre da jeg gikk gravid med nr.1. Men som hun over her skriver, den blir nok verre :) Mye kynnere og vonde stikninger er det som plager meg mest. Kynnerne kommer så og si hele tiden, det gjorde de med nr.1 også. Men fødte til termin, så regner ikke med at det er noe fare på ferde selv om de er regelmessige.

Hei!

Jeg har også termin 1. februar. Formen er ikke så bra. Veldig anpusten og sprekkfull mage av kynnere og visstnok mellom en liter og to liter for mye fostervann. Føler jeg skal sprekke hvert øyeblikk. Veldig spent på hvordan dette går. Har ikke lyst at veslegutten skal komme seg ut før i januar iallfall, og vil helst unngå keisersnitt. Er best å bli helt fullstendig bra igjen samme dagen som fødselen, slik som det har vært når jentene jeg har fra før ble født. Alt som fantes av plager forsvant med en gang da :-)

Termin på selve valentine 14. Feb., men regner med at den kommer før. Har allerede hatt en innleggelse pga høyt blodtrykk, samt satt igang med mine forigge svangerskap. Har et håp om å komme meg til januar.

Formen er ikke så bra. Fungerer ok på dagen, men om kvelden føler jeg meg tung, trives best med å ligge på soverommet og slappe av . Gleder meg til å få det overstått og møte lillegutt:)

Termin 20 febr med tvillingjenter. Magen tilsvarar allereie 9 mnd,så dette blir tungt. Får ikkje lov å jobbe meir enn 50% pga faren for for tidleg fødsel. Formen er fin men son sagt: tung! Sover utruleg dårleg og synst tida går sakte, samtidig som den flyr. Har 2 barn på 8 og 12 frå før så vi blir plutseleg ein stooor familie :) ingenting av utstyr er klart men eg må vel starte snart. Skjønnar liksom ikkje heilt at eg skal bli 4 barns mor :) på kontroll i veka var prinsessene 1,1 og 1,2 kg :) no må eg ruge :) lykke til damer!

Annonse

Har termin 25.februar, men målinger og egen beregning tilsier at dette ikke er helt rett. Har vært i strååålende form, men utredes nå for mye fostervann, svangerskapsdiabetes og litt stort barn. Litt kjipt, og litt frustrasjon i heimen, men regner med at dette går seg til. Ikke lenge igjen heldigvis! 

Annonse

Har vært i 3 trimester en liten stund allerede jeg :) Er 30+3 i dag.

Formen varierer extremt fra dag til dag.

Noen dagerrkrangler ryggen og bekkenet sinnsykt, andre dager er det bedre.

I dag er jeg veldig trøtt.

Kjenner det er mye dårligere plass til nurket inni magen nå.

Gleder meg så til vi skal få hilse på snusket i magen <3

Er helt ny her inne:) venter en liten jente 22 februar:)

Er desverre sykmeldt pga ekstrem svangerskapskvalme.:( er så utrolig sliten og lei, kanskje noen her inne har /har hatt det samme og kan gi noen gode råd?

Endret av Bergen23
  • 2 uker senere...

Her var det ikke mye liv ;-) Vi februardamene dabber jo mer og mer av for hver termin vi hihi
Jeg har termin 6. februar og da kommer gutt nr 2 (storebror blir 3 år 8. februar så vi krysser fingre og tær for at lillebror ikke starter søskenforholdet med å stjele storebror sin bursdag hehe)
Formen er ikke helt på topp.. 40% sykemeldt pga mye smerter i bekken og rygg av jobbstress. Syns denne graviditeten er endel tøffere enn forrige gang... Da drev jeg jo å og rydda og vaske hus før jul, nå klarer jeg ikke gjøre noe føler jeg.. Bare om morgenen kroppen fungerer! Og om kvelden er jeg helt kake og klarer jo nesten ikke gå..
Var på sånn 3D UL i slutten av november og det var helt skummelt å se hvor lik han i magen ligner på storebror, hehe. Blir spennende å hilse på han når han kommer! :) <3

Ikke så mye action på denne gruppa nei.. ;) Det nærmer seg jo med stormskritt til februar nå jenter.

Ukene fortsetter å fly avgårde synes jeg. Desember er jo en måned hvor det skjer mye hyggelig.

Her har formen vært strålende, og jeg har nok trodd at jeg kunne leve som før og vært med på alt.. og fått meg noen smeller "dagen derpå". For dårlig og spise jevnt fordi jeg føler meg så mett hele tiden, så jeg prøver å skjerpe meg. Tvinge meg til å roe ned og spise bedre de siste ukene. Juleferie skal bli godt :)

Er dere begynt å ordne alt det praktiske? Her er vogn bestilt, og ellers blir det stort sett arvegods på det andre utstyret. Jeg har strikket haugevis med klær og sydd litt, og litt kjøpt nytt. Mye arvet og prøver å begrense oss. Kort vei til butikken om man mangler noe tenker jeg ;)

Ellers er jeg takknemlig for hver dag over denne etterlengtede graviditeten (3 år har vi ventet!), og gleder meg sånn til å hilse på vår lille frøken.. <3 Får tårer i øynene hele tiden, så mye hormoner i sving nå om dagen, hihi.

Jeg har faktisk alt av utstyr i hus nå (tror jeg). Mangler kun litt småting, stelleprodukter osv. Veldig deilig egentlig, skal bare slappe av og kose meg med de siste forberedelsene :)

Begynner virkelig å bli utålmodig nå og syns tia går sakte.. ca 8 uker igjen og det virker som en evighet, samtidig som jeg egentlig er veldig nære.

Har veldig lite energi for tia, kan ha noe med lav blodprosent å gjøre, så store deler av dagen går med til tv titting, avslapping og soving.. veldig sløvt, men må lade opp litt til vesla kommer, da blir det nok minimalt med søvn!

Veldig glad for nå at jeg er ferdig med all juleshoppinga, det hadde vært slitsomt å fly rundt i kaoset i disse dager :P

Er også ganske glad for at snøen holder seg borte her hvor jeg bor, er nemlig ekspert i å gå på trynet når det er glatt, vil helst unngå det nå så håper snø og is holder seg vekk!!

Åssen er formen hos resten av dere? Er så lite aktivitet her, syns vi bør sette i gang skravlinga litt :)

Straks 31 uker med tvillinger og formen er ok. Trett, litt kvalm, men spiser som en hest.. er glad julegavene er unnagjort. Magen er på randen til sammenbrudd, hehe. Til og med jeg ser fen er svær. Alt mammatøy er for smått over magen - i str xl...

Ja, la oss få i gang skravlinga litt jenter ;) Det er jo ikke lenge til termin for noen av oss nå. Det er godt å ha noen dele erfaringer med i denne siste tilden :)

Her er formen veldig opp og ned..lite søvn, bekkenløsning,nedpress,halsbrann,fare for svangerskapsforgiftning (hadde det sist svangerskap)...sliten, men de siste dagene har jeg hvertfall hatt litt energi, og det er fantastisk med juleferie nå! :) Har ikke handlet inn noe til babyen ennå, men har jo det meste fra før av.

Kanskje vil skal presentere oss litt:

Jeg er 29 år fra Trøndelag, har en datter på 2 år fra før av som vi brukte 6 år + masse IVF-forsøk før vi fikk- veldig takknemlig! Var heldig å få klaff på første prøverør denne gangen :-) Vi venter mest sannsynlig en prinsesse til, og jeg er nå 32 uker. Gleder meg til baby igjen :))

Hvem er dere?

Godt med litt liv her også:)

Jeg har 33 år, bor i Asker. Har to jenter på 8 og 4 år. Venter en gutt nå og er i uke 32. Er tett fulgt opp i dette svangerskapet pga høyt blodtrykk. Har blitt satt igang med de to andre pga dette så tenker at det skjer nok denne gangen også på et eller annet tidspunkt.

Formen har vært dårlig leeeenge. Har vært mye kvalm, har en konstsnt ekkel smak i munnen og føler meg veeeeldig stor og tung. Lagt på meg 20 kg:( uten at jeg spiser mye. Trøster meg med at det var slik i de andre svangerskapene og at kiloene forsvant i løpet av noen måneder.

Jeg er 22 og venter mitt første barn, ei jente :) 32 uker på vei. Begynner å glede meg fryktelig, samtidig som jeg er veldig spent.

Håper aktiviteten tar seg opp her igjen, ålreit å snakke med andre som er like langt på vei. Greit å ha noen å sammenligne vondter osv med :)

Ja, hehe det er rart med det hvor mye rare plager man kan få. Jeg som aldri skulle klage viss jeg fikk oppleve å bli gravid..hihi.. det er ikke lett når det står på for fullt med kvalme i starten...og mot slutten føler man seg ikke helt toppers heller nei ;)

Spennende med første barn da giraffen, du har MYE å glede deg til :))

Baremeg: Jeg hadde også høyt blodtrykk (og sv.forgiftning) sist gang og ble satt i gang før termin- har også denne gangen tendeneser og blir nøye fulgt opp. Håper virkelig at jeg slipper å bli satt i gang denne gangen, for det ble en veldig intens fødsel. Hvordan opplevde du igangsetting?Håper på en litt mer naturlig og aktiv fødsel som starter hjemme denne gangen, men det er kanskje litt for mye å håpe på.

Så moro at det klaffet på første forsøk for dere, endeligmamma! Er selvfølgelig lov å klage litt og synes synd på seg selv når det står på som verst, er ikke bare bare å være gravid med bekkenløsning, kvalme, halsbrann osv!!

Har egentlig sluppet veldig lett unna når det kommer til plager og sånn, er kun tappet for energi nå føles det ut som. Søvn og late dager er det eneste som fungerer. Heldigvis ingen bekkenplager enda!!

Merker jeg er veldig spent på hvordan fødselen starter og åssen jeg takler riene. Er så redd for at jeg ikke skal skjønne at ting er i gang :P

Åssen ligger dere andre ann med utstyr osv? Er veldig usikker på hvor mye klær jeg trenger og hvilke størrelser så tar gjerne i mot noen tips der!

Endret av giraffen1902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...