Gå til innhold

Uke 31 og hadde blødninger for 3 gang - fødeavd.

Anbefalte innlegg

Da har jeg vert på føden en tur å fått konstantert at slimproppen er gått og at jeg har 2cm åpning. Men lille gutt i magen har det som plomma i egget og får ikke lov til å komme ut helt enda! ;)  

Jeg begynte med blødninger for 3 gang på lørdag. Disse vedvarte og så kom mensmurringene. Deretter kom det desiliter vis med blodtilblandet slim hver gang jeg gikk på toalettet. Så jeg tok rådet til mannen min å oppsøkte fastlegen i dag. Der henviste hun meg direkte videre til fødeavdelingen på SUS. 
Der ble jeg tatt godt i mot! Alle var kjempehyggelige og fikk meg til å føle meg veldig godt passet på! :)  

Jeg lå med CTG (måler barnets hjertelyd, spark og rier) i 40 minutter for så å bli henvist videre til lege på sykehuset. Da fikk jeg ultralyd for å konstantere at barnet hadde det bra. Det var kjempefin blodgjennomstrømmning i navlesnoren, ingen vekstavvik, og morkaken var i full funksjon og lå fint plassert. Lille gutt lå med hodet godt nedi bekkenet og bare venter på å vokse seg større! :)  

Deretter ble det innvendig ultralyd for å sjekke livmorhals og hvor blødningene kom fra. Livmorhalsen ble målt til 32mm noe som er helt ok og ikke tegn på nærstående fødsel. Det var imidlertid 2 cm åpning, men legen sa at så lenge blødningene ikke økte på og jeg ikke fikk rier utover hva de vanlige kynnerene angår så kunne jeg gå lenge enda før jeg fødte! :)  Noe som var godt å høre! :)  Ingen ønsker seg et prematurt barn. 

Så...  måtte bare dele dette med dere der ute, og kanskje til og med bidra til å berolige dere andre som kanskje har opplevd blødninger og lignende. 

Ha en fin kveld alle sammen! :) 

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...