Gå til innhold

Mini med dum mage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen plager henne tydelig og hun fiser og promper så det durer i hele leiligheten.

Bleiene fylles opp hver dag og ofte flere ganger med våt "grøtaktig" fyll. Normalen hennes er annenhver dag med fast fyll.

Hun klapper seg ofte på magen og sier "æsj" (det er det ordet hun bruker for negative ting).

Dette har pågått i litt over to uker nå og hun har den siste uken nektet middag og frokost. Tror det er Pga magevondt. Men har heldigvis fått i henne frokost de to siste dagene.

Er det noe jeg kan gi for å roe magen? Er ikke lett for meg å komme meg til legen her jeg bor og ikke lett å få time heller, men om det er det beste er det selvsagt at jeg ringer og får time.

Anonymous poster hash: cdd59...536

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare legge til at hun selvsagt spiser til andre måltider, men at "bare" frokost og middag er problemet.

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvor gammel er hun? Drikker hun kumelk? Jeg har selv melkeallergi og det du beskriver høres kjent ut. Snakk med legen om å prøve melke/laktosefri kost en periode.

Anonymous poster hash: 2c31c...4f6

Skrevet

Teste henne for cøliaki kanskje?

Anonymous poster hash: 1548a...74c

Skrevet

Jeg ville prøvd å endre kostholdet hennes. Fjern alt av melk og gluten (det meste hvertfall) og se om magen bedrer seg. Bedrer den se i løpet av noen dagers tid, ville jeg holdt på dette i to uker før jeg innfører en av delene i kosten igjen. Reagerer hun ikke på to dager vil jeg innføre det andre igjen også.

Verdt ett forsøk. Vi har prøvd oss ut med mye slikt for å sjekke ut om ett barn fikk eksem av noe hun spiste. Vi tok en og en ting, fjernet i to uker før vi fikk henne til å spise mye av det i noen dager for å se om hun fikk noen reaksjon. Etter råd fra leger. Litt pes de første dagene, men gikk seg fort til.

Anonymous poster hash: f2bdb...205

Skrevet

Kommer symptomene på cøliaki og melkealergi/intoleranse plutselig?

Anonymous poster hash: 18e6b...12d
Skrevet

Jeg ville prøvd å endre kostholdet hennes. Fjern alt av melk og gluten (det meste hvertfall) og se om magen bedrer seg. Bedrer den se i løpet av noen dagers tid, ville jeg holdt på dette i to uker før jeg innfører en av delene i kosten igjen. Reagerer hun ikke på to dager vil jeg innføre det andre igjen også.

Verdt ett forsøk. Vi har prøvd oss ut med mye slikt for å sjekke ut om ett barn fikk eksem av noe hun spiste. Vi tok en og en ting, fjernet i to uker før vi fikk henne til å spise mye av det i noen dager for å se om hun fikk noen reaksjon. Etter råd fra leger. Litt pes de første dagene, men gikk seg fort til. Anonymous poster hash: f2bdb...205

ALDRI råd noen til å kutte ut gluten på egenhånd.

Melk og andre matvarer er greit, men kutt aldri ut gluten ved misstanke om reaksjon på dette. Her må allectester tas først ellers blir de senere feil og plagene mye verre.

HI det du skriver kan komme fra cøliaki, så bestill en time hos legen for sjekk.

Skrevet (endret)

Det trenger ikke være allergi eller intoleranse. Her i huset varer gjerne magevirus hos de minste i godt og vel en måned. Altså magevondt fra og til, og løse bleier i en mnds tid.

Ville tatt en tur til legen.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Har det vart lenge? Ville tatt en tur til lege og fått testet for allergier og laktoseintoleranse. Be også om å få røntgen av magen for å se om hun er forstoppet. Merk at magen kan bære myk selv om hun er forstoppet. Forstoppelse hos barn er et oversett problem og fører til mye magevondt hos de små. Er det forstoppelse i nederste del av tarmen så kan avføringen godt veksle mellom løs og hard, bare være hard eller løs. Barnelegen vår kalte løs mage for falsk diaré. Er de forstoppet vil de plages masse med luft i magen. Tror det er lurt å dra til legen å få en grundig sjekk.

Anonymous poster hash: 0425a...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...