Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Del Skrevet 19. november 2013 Jeg er 4 måneder på vei sånn ca. og er 50 % sykemeldt. Var 100 % i 1 måned og så 50 % videre pga. trøtthet, svimmelhet, blodtrykksfall osv. Nå i det siste har jeg også begynt å få bekkenløsning og det gjør vondt både i halebein, hofte og skambeinet + nedover på innsiden av lårene, men ikke konstant hele tiden. Mest når jeg har sitti mye og jobben min innebærer mye sitting. Nå har det seg sånn at jeg også har en ødelagt skulder som jeg skal til utredning for som blir verre i takt med at jeg endrer gange og sånt pga. bekkenløsninga. Det er sånn at hadde jeg ikke vært gravid hadde den skuldra blitt operert, men nå må jeg jo vente til jeg er ferdig med perm og vel så det. Føler jeg trenger skuldra mi det neste året +++ Så hva kan jeg egentlig gjøre? Skal til legen i desember og vurderer å be om 100 % sykemelding da, men det er litt nederlag å sykemelde meg 100 % så tidlig. Samtidig vil jeg ikke ha plager hele barseltiden verken med bekken eller skulder... Anonymous poster hash: 32576...826 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098178-hva-ville-dere-gjort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #2 Del Skrevet 20. november 2013 Be om sykemelding, så ser du om det hjelper. Dersom du føler deg endre etter behandling osv, så begynner du sånt smått p jobbe igjen :-) Ingen som stående takker deg den dagen du går ut i permisjon, og er fullstendig utslitt. For alt du vet så setter fødselen i gang dagen etter permisjonsstart, da er det ikke mye tid til hvile. Og jeg snakker av erfaring. Jeg fikk en hel dag hjemme, så strået fødselen den påfølgende natta, så vips, ingen tid til p slappe av og forberede meg! Så ta sykemeldinga og ta vare på kroppen! :-) Anonymous poster hash: 2617c...b2c Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098178-hva-ville-dere-gjort/#findComment-145872334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #3 Del Skrevet 20. november 2013 Be om sykemelding, så ser du om det hjelper. Dersom du føler deg endre etter behandling osv, så begynner du sånt smått p jobbe igjen :-) Ingen som stående takker deg den dagen du går ut i permisjon, og er fullstendig utslitt. For alt du vet så setter fødselen i gang dagen etter permisjonsstart, da er det ikke mye tid til hvile. Og jeg snakker av erfaring. Jeg fikk en hel dag hjemme, så strået fødselen den påfølgende natta, så vips, ingen tid til p slappe av og forberede meg! Så ta sykemeldinga og ta vare på kroppen! :-) Anonymous poster hash: 2617c...b2c Det er jaggu sant! Tror nok jeg heller mot sykemelding. Var på jobb i går og i dag har jeg hodepine, kvalme osv. Kan jo ikke drive på sånn... Skal også sies at jeg flere ganger har fått "tips" om å kanskje sykemelde meg mer når folk på jobben ser hvordan jeg sliter iblant. Senest i går fikk jeg egentlig beskjed om å reise hjem, men jeg orker ikke å styre så fælt. Når man har 50 % sykemelding og blir borte over det må man ha 100 % for de timene osv. Er jo et sinnsykt styr! Anonymous poster hash: 32576...826 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098178-hva-ville-dere-gjort/#findComment-145873060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. november 2013 #4 Del Skrevet 21. november 2013 Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap, så måtte operere skuldern når ungen var 8 mnd, og det var ikke lett når du ikke kan kose med ungen. Så jeg klarte og ødelegge operasjonen så måtte operere igjen når ungen var litt over 2 år. Så sykmeld deg, du har nok plager. Hadde skulder og bekken selv da. Men en annen ting, har du prøvd akupunktur mot bekkenet? Jeg prøvde det når siden jeg fikk bekkenløsning igjen, og det funker, ikke så mye plager nå lykke til Anonymous poster hash: 5e56c...10e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098178-hva-ville-dere-gjort/#findComment-145877411 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #5 Del Skrevet 22. november 2013 Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap, så måtte operere skuldern når ungen var 8 mnd, og det var ikke lett når du ikke kan kose med ungen. Så jeg klarte og ødelegge operasjonen så måtte operere igjen når ungen var litt over 2 år. Så sykmeld deg, du har nok plager. Hadde skulder og bekken selv da. Men en annen ting, har du prøvd akupunktur mot bekkenet? Jeg prøvde det når siden jeg fikk bekkenløsning igjen, og det funker, ikke så mye plager nå lykke til Anonymous poster hash: 5e56c...10e Vet du, det er akkurat det der jeg er redd for! Jeg overlever fortsatt bekkenløsningen, men den ødelegger jo for skuldra mi. Og den blir vel ikke bedre heller, så er redd alt skal forverre seg. Veldig kjedelig om skuldra blir helt ødelagt, trenger den med baby tror jeg. Har allerede begynt å tenke på hvordan jeg kan spare den mest mulig når ungen kommer, feks. skal jeg ha en ordentlig bæresele/slynge og en god ammepute Litt flaut, men jeg er så redd for nåler at akupunktur er helt uaktuelt for meg... Nå i det siste har jeg begynt å bli veldig dårlig etter jobben også. Jobba tirsdag og lå syk hele onsdag. Jobba i går og i dag har jeg kasta opp, så må bare få meg sykemelding på neste legetime, ja :/ Anonymous poster hash: 32576...826 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098178-hva-ville-dere-gjort/#findComment-145878864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. november 2013 #6 Del Skrevet 22. november 2013 Sånn hadde jeg det i forrige svangerskap, så måtte operere skuldern når ungen var 8 mnd, og det var ikke lett når du ikke kan kose med ungen. Så jeg klarte og ødelegge operasjonen så måtte operere igjen når ungen var litt over 2 år. Så sykmeld deg, du har nok plager. Hadde skulder og bekken selv da. Men en annen ting, har du prøvd akupunktur mot bekkenet? Jeg prøvde det når siden jeg fikk bekkenløsning igjen, og det funker, ikke så mye plager nå lykke til Anonymous poster hash: 5e56c...10e Vet du, det er akkurat det der jeg er redd for! Jeg overlever fortsatt bekkenløsningen, men den ødelegger jo for skuldra mi. Og den blir vel ikke bedre heller, så er redd alt skal forverre seg. Veldig kjedelig om skuldra blir helt ødelagt, trenger den med baby tror jeg. Har allerede begynt å tenke på hvordan jeg kan spare den mest mulig når ungen kommer, feks. skal jeg ha en ordentlig bæresele/slynge og en god ammepute Litt flaut, men jeg er så redd for nåler at akupunktur er helt uaktuelt for meg... Nå i det siste har jeg begynt å bli veldig dårlig etter jobben også. Jobba tirsdag og lå syk hele onsdag. Jobba i går og i dag har jeg kasta opp, så må bare få meg sykemelding på neste legetime, ja :/ Anonymous poster hash: 32576...826 Skjønner deg godt. Men mannen min er livredd sprøyter, men akupunktur klarer... Pass på kroppen din men om du må operere med det første, så vil jeg tro det er lettere med engang babyen kommer(men passer dårlig uansett alder men) men med tanke på vekta på ungen Anonymous poster hash: 5e56c...10e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144098178-hva-ville-dere-gjort/#findComment-145879410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå