Gå til innhold

Hvilke rampestreker gjorde du som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler på at det bare var mitt nabolag som hadde rampeunger :)

Anonymous poster hash: 3c868...43e

Skrevet

Vi ringte på dørene og stakk av, gang på gang :-)

Anonymous poster hash: f2eca...a7a
Skrevet

Hvertfall ti ganger verre rampestreker enn mine gjør. Det prøve jeg å minne meg selv på når jeg blir litt oppgitt over trollungene mine. 

Tente et lite bål av tørt gress inne i dukkestua for å kunne kravle på gulvet i røykfullt rom mens vi lekte brannmenn. Klatret ut på garasjetaket. Selvfølgelig ringte på og stakk av. Kastet snøballer på vinduer. Overbeviste barnevakten om at vi fikk lov til å sove i dukkestua. De tingene husker jeg best. 

Anonymous poster hash: 15b29...177
Skrevet

Epleslang/plommeslang

Ringte på og stakk av

Tulleringte

Anonymous poster hash: 4a930...d60
Skrevet

Bølleringte

Ringe på og stikke

Kastet snøballer på vinduer

Blåste erter på biler

Plukka blomster i hagen til naboen, og solgte de til andre naboen

Plommeslang

Kinaputter i postkasser

Ikke mors beste barn, akkurat ;)

Skrevet

-epleslang

-ring på spring

-slapp luften ut av bildekkene, også ventet vi til eier kom for å se reaksjonen.

Anonymous poster hash: b7dcd...c6c

Skrevet

Hjemme i huset :

- malte toalettet med lilla neglelakk

- oversvømte hele kjøkkenet med 4-6 cm vann..

- hoppet i mamma og pappa sin seng så alle plankene knakk.

- tok av stjernen på bilen til mamma fordi jeg ville hun skulle se på den...

- pusset tennene med sjampo

- jeg og storebroren min lurte yngstemann ( da var jeg 3) ut i gangen låste alle dørene og ropte at hun var utenfor sengen sin....

Ute:

- overfylte hele skole doen med toalett papir til taket omtrent..

- lurte hele klassen med at det var en morder i bomberommet..

- jeg og noen gutter i klassen orket ikke gå rundt så vi lagde et hull midt i en låvevegg på klassetur ( erstatningen ble på 500kr hver)

- ødela kartene på skolen så de datt i hodet på læreren..

- tok med 36-50 små frosker fra en sump i skogen og tok dem med hjem..glemte dem og plutselig hoppet store frosker/padder rundt i nabolaget...

Skrevet

• ringte på dørene og stakk av
  • skrapte ispor på vinduene
  • lyste med lommelykt inn i husene til folk
  • tulleringte mye
  • mye på epleslang, ble litt mindre av det når vi ble jaget av en mann med hagle ja
  • banket på veggene til folk
  • tau over vegen så bilene måtte stoppe
  • lå i grøfta med lommelykt og blendet bilene som kom kjørende
  • skrev på veggen på skolen, stor skrift, og ikke pene ting

Skammer meg dypt og inderlig for alle gamle damer jeg har skremt vannet av med mine pøbelstreker

Anonymous poster hash: bb623...748

Skrevet

Hjemme: 

- Klippet hull i sofaen

- Malte på klærne til mamma

- Tisset i senga til broren min

- Knuste yndlingsvasen til mamma, kun fordi hun ikke gjorde som jeg sa. (Sa at hun måtte ta den av bordet, men det gjorde hun ikke. Jeg løftet den opp og sa at jeg kom til å slippe den om hun ikke tok den, men hun trodde aldri i verden at jeg kom til å gjøre det. Joda, fanden sjøl slapp vasen så den knustes. Den dag idag koster lignende vase bortimot 800 kr!). 

- Ripte opp hele panseret på bilen, bare for å teste om jeg hadde skarpe negler. Synd jeg "graverte" navnet mitt :P

- Kastet sminken til stemoren min

- La spikre fremfor bilen til stemoren min så den punkterte

- Kødderingte til mange fremmede

- Lagde all mulig gurgas av det jeg fant i skapene. Blandet gjerne krydder, vaskemiddel, shampo, såpe ol. 

- Tente på en rakett innendørs

- Skrudde ned baddøren :o

- Demonterte senga og kastet den ut, siden jeg hadde et sterkt ønske om ny!

UTE:

- Kastet snøballer på andre ruter

- Ringte på og stakk av

- Lagde en stor snømann midt i innkjørselen til naboen, så den ikke kom seg ut med bilen

- Stjelte tomflasker hos noen naboer som hadde en stor søppelsekk utendørs. Dro på butikken og pantet dem, og kjøpte meg en stor pose smågodt

- Tvang ei veninne til å hoppe i et tau fra et tre. Endte med at tauet røyk og hun brakk både armen og foten

- Skulle lage ei tyvefelle i hagen, og grevde et stort hull og la mye gress og rusk over. Endte med at pappa brakk foten, og han sliter enda den dag idag :/

- Knuste vinduet i dukkehytten hos besteforeldrene mine

- slapp ut noen sauer fra et strømgjerde på høsten (ingen som vet at det er meg)

- Byttet om på noen prøver på barneskolen for å få bedre resultat selv

- Tegnet tegninger og solgte til naboer

- Bor i finnmark, og var på vidda for å kose oss en påske. Vi satt i ly av et fjell som gikk ca. 50 m omtrent rett opp fra der vi satt. Fikk streng beskjed om at jeg ikke fikk gå opp. 
Jeg tok med meg rattkjelken, gikk til toppen, ropte på mamma og akte rett ned. Tror aldri hverken jeg eller henne har vært så redd før, men det var dødsgøy! :D

- Var på hyttetur hos noen venner av mamma. De hadde ei elv rett ved siden av hytta. Imens di var inne for å ordne noe, la jeg meg ned i elva og spilte død. Kommer aldri til å glemme det hylet. 

- Var vel 7 år, og mamma og ei bekjent dame satt og koste seg med vin og god mat. Jeg gikk inn på kjøkkenet og spurte om jeg fikk ta ett glass saft. Jeg skjenkte opp ett glass rødvin til meg selv. Syntes det smakte pyton, men var redd hun skulle se det om jeg kasta det i vasken. Endte med at jeg styrta et stort glass rødvin og ble ganske drita :o

Var en stor djevelunge som var full av faen. Er heldigvis menneske av meg den dag i dag, og fatter ikke hvor jeg fikk alle ideene mine fra. Har nok uendelig mye mer, men kommer ikke på det nå.

Anonymous poster hash: e25f0...26b
Skrevet

Bølleringte

Ringe på og stikke

Kastet snøballer på vinduer

Blåste erter på biler

Plukka blomster i hagen til naboen, og solgte de til andre naboen

Plommeslang

Kinaputter i postkasser

Ikke mors beste barn, akkurat ;)

KINAPUTTER I POSTKASSER??!

Ærlig talt.. Vi sprengte de med ThunderKing vi ;)

Anonymous poster hash: 089e0...e7c

Skrevet

Denne tråden skremmer vettet av meg. Må vel bure inn unga :/

Anonymous poster hash: f8585...8ef

Skrevet

Åj, så mange minner som kom frem nå! :)

Så slo det meg, ungene nå til dags er jo altfor snille..;) mangel på fantasi sikkert :)

Skrevet

- Ringde på dørene til folk, og stakk å gjemte oss.

- Plommeslang

- Stjal på butikken (etter press fra en venninne)

- Klartet opp på skoletaket

- Røykte i smug, sammen med noen fra klassen (5kl tror jeg)

Anonymous poster hash: e2999...64b
Skrevet

-Stakk av fra barnehagen ved flere anledninger

-Jeg og ei venninne lekte frisør og klippet håret av ei noe yngre nabojente..

-Samlet inn penger til Redd Barna (el.) og kjøpte klinkekuler for pengene istedet.

-Stod på rulleskøyter på hustaket

-Ring på spring

-Gikk på nøst (epleslang)

-Lurte et mindre søsken til å spise bærene på naboens hekk..

-Jeg og en annen jente hang en utrullet kondom på dørhåndtaket hjemme hos ei venninne, jeg husker ikke lenger hva som var ideen bak stuntet, men det var hysterisk morsomt der og da, og utrolig flaut senere.

-Gjemte kattunger inne på rommet mitt. Det gikk faktisk nesten ei uke før mamma oppdaget dem.

-Stjal tobakken til min onkel og gjorde et forsøk på å rulle og røyke (10år)

Da jeg begynte å lese i denne tråden tenkte jeg at slike ting har vel aldri jeg gjort, men så begynte jeg å virkelig tenke etter.. Jeg er nå oppriktig bekymret for hva som venter når ungene kommer i skolealder!

Anonymous poster hash: 4bb32...b77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...