Gå til innhold

Ser dette betent ut? *Bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn ser da jeg ut etter 3 dager med amming. På dette bilde har jeg smørt morsmelk rundt hele, derfor det "skinner" av puppen......

Første barnet mitt, så vet ikke hvordan dette er. Men ja, det gjør VONDT når babyen suger.

Ser dette ille ut? :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har smørt litt for mye morsmelk på, for bildet er helt hvitt :/

Anonymous poster hash: 1b361...c56

Skrevet

Haha glemte bildet da..*smart*

post-854931-869219_thumb.jpg

Skrevet

Det kan være sopp. Dra til helsestasjonen eller JM, lege og be dem se på det. Smøring med Canesten hjelper hvis det er sopp, men hvis babyen har fått sopp i munnen (hvitt belegg) må h*n også behandles. Det er i alle fall sår på brystvorten din, og da kan det fort bli infeksjon.....

Anonymous poster hash: 1407b...7fe
Skrevet

På meg ser det ut som såre brystvorter, var sånn mine så ut etter et døgn med amming AAAUUUUU ;) Det skorper seg nok litt etterhvert også blir du herdet. Mine blødde litt også. Er du veldig usikker så be helsesøster kikke på det ;)

Anonymous poster hash: 4cb38...ec3
Skrevet

Hva er det beste jeg kan gjøre for og unngå infeksjon? :/

Skrevet

Og hvordan ser jeg at babyen har fått sopp isåfall? Skummelt dette her :(

Skrevet

Og hvordan ser jeg at babyen har fått sopp isåfall? Skummelt dette her :(

Du ser det på tungen. Hvitt belegg.

Anonymous poster hash: 1407b...7fe

Skrevet

Hei du! Bare slapp av :) det ser ikke betent ut, og ikke vær redd om dette her med at babyen kan ha sopp i munnen, det er ganske vanlig. Du kan jo Google det hvis du vil.

Såre brystvorter er helt forferdelig vondt! Men det skal gå over! Fortsett å smør og lufttørk. Du kan evt. Prøve å amme med sånne skjold? Så får brystvortene seg litt pause? :)

Masse lykke til vennen :)

Anonymous poster hash: 34df8...95b

Skrevet

Synes å hugse at eg gjekk i dusjen/badekaret og "behandla" dei med mykje varmevatn og mjelka dei for hand - då eg var på forstadiet til betennelse - og då fekk eg orden på sakene. Prøv det.

Skrevet

Hei du! Bare slapp av :) det ser ikke betent ut, og ikke vær redd om dette her med at babyen kan ha sopp i munnen, det er ganske vanlig. Du kan jo Google det hvis du vil.

Såre brystvorter er helt forferdelig vondt! Men det skal gå over! Fortsett å smør og lufttørk. Du kan evt. Prøve å amme med sånne skjold? Så får brystvortene seg litt pause? :)

Masse lykke til vennen :)

Anonymous poster hash: 34df8...95b

Nå ble jeg glad :)!

Skrevet

Sånn var mine pupper også , og etter enda et par dager enda verre,men det ble aldri mer betent enn dette... :) jeg lufttørket og holdt de rene og varme.

Ser ikke ille ut dette bildet altså, så bare slapp av og prøv å bite tenna sammen når h*n tar tak- for gudene skal vite at det gjør vondt. :)

Anonymous poster hash: 1e941...452
Skrevet

Nå fikk jeg noen vonde flashbacks! :( off..... føler med deg!

Skrevet

Huff husker også hvor vondt det var i starten :S

For meg hjalp det veldig masse å klemme ut litt morsmelk før babyen fikk suge.

Skrevet

Synes å hugse at eg gjekk i dusjen/badekaret og "behandla" dei med mykje varmevatn og mjelka dei for hand - då eg var på forstadiet til betennelse - og då fekk eg orden på sakene. Prøv det.

Det skal jeg prøve, takk! :)

Skrevet

Jeg gikk og i dusjen og dusja med varmt vann og håndmelka. Det varme vannet lindret litt og det rant i strømmer og etter par dager slik var det over.

Anonymous poster hash: 69001...db1

Skrevet

Mine så også sånn ut etter noen dager. Brystvortekrem hjalp fortere enn jeg hadde trodd.

Anonymous poster hash: 8837f...ade

Skrevet

Føler med deg... Såre brystvorter kan ta motet fra hvem som helst.

Jeg fikk sopp på brystvortene, og behandlet det til slutt med Canesten, det trenger ikke å vaskes bort, men synlige rester kan tørkes forsiktig bort før amming. Canestenen behandler evt trøske hos babyen også (iflg min lege) 

Syns ikke dette ser ut som sopp da, det blir gjerne mer hissigrosa.

Om et par dager er du nok helt fin igjen, så lenge babyen har riktig tak på brystet da. Har du sjekket det?

Lykke til!

Skrevet

Føler med deg... Såre brystvorter kan ta motet fra hvem som helst.

Jeg fikk sopp på brystvortene, og behandlet det til slutt med Canesten, det trenger ikke å vaskes bort, men synlige rester kan tørkes forsiktig bort før amming. Canestenen behandler evt trøske hos babyen også (iflg min lege)

Syns ikke dette ser ut som sopp da, det blir gjerne mer hissigrosa.

Om et par dager er du nok helt fin igjen, så lenge babyen har riktig tak på brystet da. Har du sjekket det?

Lykke til!

Takk for det! :) Er veldig nøye med riktig grep, så håper det gir seg snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...