Gå til innhold

Mødrehjem ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er under barnevernet og er 16 år ( jeg har dysleksi ganske sterk og skade på venstre øye så beklager virkelig vis VELDIG mange skrive feil og lite " , " og "." ) og jeg får en jente i desember. Pga hennes barnefar og han og mitt sitt forhold så bestemte de i februar-april at hvis han og jeg får et barn blir det dermed tvangs adopsjon hvis jeg nekter abort, han dreit i dette og stjal p pillene mine og gjorde dermed slik at jeg ikke hadde noe annen måte enn å bli gravid jeg gjorde alt for å unngå å bli gravid med uten prevensjon dette gikk helt fint ( trodde jeg) han prøvde 4-5 månder uten hell alle tester negativ jeg ønsket ikke baby og jeg var for ung på denne tiden til å dra til lege og ta abort i hemmelighet siden jeg var 15. han skadet meg og gjorde mye dumt mot meg men til slutt tørte jeg gjøre det slutt selvom han hadde truet meg på livet om det ble slutt.

jeg tok gravitest når det var slutt den var negativ altså i starten av mai, jeg startet på p piller som om ingenting hadde skjedd og fortsatte livet mitt i juli så hadde jeg meg med en gutt som nå er kjæresten min ( vi har vært sammen helt siden juli) jeg fikk mensen trodde jeg ( dette var festeblødning) så jeg fortsatte bare som normalt og hadde ingen symptomer eller tegn til graviditet før da i oktober når jeg kjente spark jeg googlet dette desverre og leste om luftbobler så jeg trodde det bare var luftbobler, jeg fikk gjennomsiktig væske i brystet så da tok jeg en gravidtest fra Clear blue med uke indikator det stod 3+ jeg fikk helt hjertefnatt... jeg dro ved første anledning til ahus og spriket beinene for en gynekolog for å ta abort hun sjekket noe som viste henne at jeg var langt over det vi trodde på vei, de tok ultralyd og der fant vi en baby som var i uke 30... , mye skjedde og tanker fra meg gikk fram og tilbake vi fant også ut at hun kom 24 april inn i meg og da var det exen min sin unge og jeg var 10 uker unna fødsel sa de, jeg tenkte først adopsjon men jeg fikk veldig sterk morsfølelse for den lille i magen min så dette ble helt uaktuelt men siden min nye kjæreste sin innflytelse på meg og hvordan han er så har barnevernet tatt fra seg bestemmelsen om tvangsadopsjon så nå skal de ta en undersøkelse på meg og se om jeg får lov å beholde jenten min( fikk vite hun var 95% sjangse for jente) hvis denne undersøkelsen går til helvette så skal jeg frivillig inn på mødrehjem ( jeg gjør ALT for å få beholdt jenta mi) de vil bare forsikre seg om at jeg greier vise henne omsorg nokk. Men da lurer jeg på om hva mødre hjem går ut på og hvor lenge jeg må være der ? håper noen orker å svare meg :) 

Anonymous poster hash: 934ad...e3c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror ikke at noen kan gå til uke 30 uten å merke at man er gravid. Man kan fornekte det.

Å være 15 er ikke for ungt til å ta abort uten at foreldrene får vite det. Har vært med og tatt abort på jenter på 14 uten at foreldre har visst om det.

Voldtok han deg da, ettersom han tok p-pillene dine og du ikke ville bli gravid. 15 år gamle jenter vet jo at de kan bli gravide hvis de har sex.

Uansett, hvis dette er sant, ønsker jeg deg lykke til. Hvor lenge du blir på mødrehjem avhenger av nettverket ditt og om du greier å ta vare på babyen din.

Anonymous poster hash: 8c3e3...014

Skrevet

Hvilket mødrehjem er det snakk om?

Anonymous poster hash: ca031...fb3
Skrevet

Mødrehjem/familiesenter går ut på at man bor på en institusjon hvor det jobber miljøarbeidere, psykologer med ekspertise på spedbarn osv. Man får veiledning, samtidig som det også gjøres vurderinger av hvorvidt man tar til seg veiledningen som eventuelt behøves for at man skal gi barnet bra omsorg.

Hvor lenge man bor der kommer helt an på vedtaket som fattes. Det vanligste er nok i spekteret åtte-fjorten uker, men jeg kjenner til folk som har bodd der betydelig lenger og som har hatt kortere opphold.

Anonymous poster hash: 55e83...7fb
Skrevet

Hei HI, vil anbefale deg å få barnet ditt i et trygt og stabilt fosterhjem, så får du heller be om samvær jevnlig. Å få barn er tøft nok for 16 åringer som har støtte fra en ressursterk familie. At et barn som selv er underlagt barnevernet skal klare å gi et lite barn alt det faktisk trenger av oppfølging tviler jeg på.

Hilsen en voksen mor som seøv hàr vært veldig ung mor, som innser nå som voksen at det gikk bra takket være støtte fra familien de første årene.

Kansje de finner et fosterhjem som kan ta både deg og babyen?

Anonymous poster hash: 50094...f2b

Skrevet

jeg tror ikke at noen kan gå til uke 30 uten å merke at man er gravid. Man kan fornekte det.

Å være 15 er ikke for ungt til å ta abort uten at foreldrene får vite det. Har vært med og tatt abort på jenter på 14 uten at foreldre har visst om det.

Voldtok han deg da, ettersom han tok p-pillene dine og du ikke ville bli gravid. 15 år gamle jenter vet jo at de kan bli gravide hvis de har sex.

Uansett, hvis dette er sant, ønsker jeg deg lykke til. Hvor lenge du blir på mødrehjem avhenger av nettverket ditt og om du greier å ta vare på babyen din.

Anonymous poster hash: 8c3e3...014

Han var psykopat, han ringte hele tiden og lot meg aldri være alene noe som helst, ville jeg ikke ha sex med han så ble han veldig voldelig mot meg og dermed tvang meg.han var 17 år og jeg er ikke særlig sterk av meg han rev også i stykker to respeter jeg hadde fått av helsestasjonen fordi jeg og en vennine dro i "skjul" for å få fikset p piller og dermed bare si til han at nei jeg er steril/ufruktbar  men han sjekket meg hele tiden for ting i lommene og da tok han resepten. når jeg sjekket ung.no om jeg kunne ta abort uten at foreldre fikk vite det sa de at det ikke var mulig med mindre jeg hadde veldig god grunn og hvis jeg hadde sagt at jeg var redd for mamma så hadde jeg fått enda større probleme med barnevernet. 

Skrevet

Vil bare fortelle at jeg er en voksen dame i slutten av 30-årene som selv har opplevd å få avdekket en graviditet i uke 35, og i helsevesenet er slike historier ikke helt uvanlig. På mitt lokalsykehus har de 3-4 slike tilfeller i året.

Du har kort tid på å forberede deg til å bli mamma, og jeg regner med at du kommer til å føle at det å bli mamma er det mest fantastiske som har skjedd deg. Mitt råd er å ta imot all hjelp, støtte og veilledning fra mødrehjemmet og andre som hjelper deg. Jeg ønsker deg lykke til :)

Skrevet

Hei dette er jeg som skrev innlegget jeg glemte kanskje legge til at jeg bor hjemme hos mine foreldre og jeg får støtte av tanter og onkler som alle har egne barn, og veldig mye støtte fra BUP og skolen min så det blir ikke slikt at jeg alene skal med denne babyen på starten uten noe som helst hjelp.

Skrevet

Jeg var på et mødrehjem nesten 7 månder og det er det beste jeg gjorde for oss :). Jeg abefaller det på det sterkeste,du kommer så mye sterkere ut av det selv hvis du samarbeider,nå etter mødrehjemme,er barnevernet her kun 1 gang i uke og har nettverksmøter hver 6 uke. Masse lykke til

Anonymous poster hash: 0840d...497

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...