Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Lurer litt på hva som er "vanlig" i forbindelse med barselbesøk fra svigerfamilie dersom man bor i samme by? Anonymous poster hash: fc138...f8e
scarecrow2011 Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Kommer an på hva du ønsker det, gjør det ikke?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Det kommer helt an på hva du vil. Vi har ikke familie i nærheten i det hele tatt, så jeg har hatt min Mor boende hos oss noen dager etter fødsel. Svigermor har tilbudt seg å komme, men jeg har foretrukket å ha Mamma her. Hvis de hadde bodd i nærheten tror jeg helt sikkert de hadde kommet innom med mindre jeg ønsket noe annet. Anonymous poster hash: 3de50...0b5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Hva som er vanlig varierer, men jeg syns man bør behandle svigerfamilien som sin egen familie, for alle er like nærme babyen. Generelt er vel det vanligste at besteforeldrene ønsker å få se babyen så raskt som mulig og kommer på besøk på sykehuset, hvis de får lov. Vi har gjort det sånn begge gangene at vi dagen etter fødselen har invitert babyens besteforeldre og tanter og onkler til å komme på besøk samtidig, på sykehuset, så har vi "gjort unna" alt besøket på en gang. Anonymous poster hash: 53f03...d87
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Kommer an på hva du ønsker det, gjør det ikke? joa selvfølgelig, men hva kan man på en måte "forvente" av frekvens av barselbesøk fra svigers de første ukene etter fødsel om man bor nært hverandre og har et ok forhold? HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Det kommer helt an på hva du vil. Vi har ikke familie i nærheten i det hele tatt, så jeg har hatt min Mor boende hos oss noen dager etter fødsel. Svigermor har tilbudt seg å komme, men jeg har foretrukket å ha Mamma her. Hvis de hadde bodd i nærheten tror jeg helt sikkert de hadde kommet innom med mindre jeg ønsket noe annet. Anonymous poster hash: 3de50...0b5 Det syntes sikkert svigermor var veldig hyggelig å høre... Svigermødre er like nær relasjon til babyen som din egen mor, virker som de fleste driter i slikt. Anonymous poster hash: 11ac6...ee6
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 er litt nyskjerrig på hva som er vanlig praksis, synes mine svigers virker så totalt uinteresserte i vår nyfødte baby.... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e
jostine Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Her har familiene fått komme og gå som de selv vil :-) Dem har vært her akkurat passe mye :-) Svigers mest men de bor mye nærmere :-)
Gjest Kransekakestanga Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 er litt nyskjerrig på hva som er vanlig praksis, synes mine svigers virker så totalt uinteresserte i vår nyfødte baby.... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Du sier jo at svigermoren din har tilbudt seg å komme men at du foretrakk din egen mor. Kanskje hun ikke føler seg særlig velkommen?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 er litt nyskjerrig på hva som er vanlig praksis, synes mine svigers virker så totalt uinteresserte i vår nyfødte baby.... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Du sier jo at svigermoren din har tilbudt seg å komme men at du foretrakk din egen mor. Kanskje hun ikke føler seg særlig velkommen? det var ikke meg som inviterte min egen mor fremfor svigermor! HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e
Gjest Kransekakestanga Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 er litt nyskjerrig på hva som er vanlig praksis, synes mine svigers virker så totalt uinteresserte i vår nyfødte baby.... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Du sier jo at svigermoren din har tilbudt seg å komme men at du foretrakk din egen mor. Kanskje hun ikke føler seg særlig velkommen? det var ikke meg som inviterte min egen mor fremfor svigermor! HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Beklager! Gikk litt i surr for meg.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 er litt nyskjerrig på hva som er vanlig praksis, synes mine svigers virker så totalt uinteresserte i vår nyfødte baby.... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Du sier jo at svigermoren din har tilbudt seg å komme men at du foretrakk din egen mor. Kanskje hun ikke føler seg særlig velkommen? Det var da ikke HI engang HI: Her har vi (eller, jeg blir det vel) god kontakt med svigers, de bodde ikke så langt ifra oss (3 minutter med bil) når tiden kom for barsel besøk. Vi forhørte oss like greit med de, hvordan de tenkte seg det, også fant vi en løsning ut ifra det. De virket ikke noe videre interesserte de heller i starten, men har senere fått vite at det var fordi de ikke ville presse seg på, de bodde jo nærmere oss enn alle andre som ville besøke, så de syntes det var mer rettferdig å la andre få komme til, så kom de heller når det roet seg. De besøkte oss på barsel med gutten, da vi ble der i 6 dager, mens med lillesøster så inviterte de på middag når de fikk høre at jeg kom hjem dagen etter fødselen.. Ellers gikk det 2 uker før de dukket opp igjen når det gjaldt gutten, 2,5 uker når det gjaldt jenta.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #13 Skrevet 19. november 2013 forresten, inviterer dere svigerforeldre på barsel/baby besøk, eller inviterer de seg selv? Mine egne foreldre er veldig opptatt av baby, så de maser på tlf omtrent daglig, svigers har vært her en gang rett etter fødsel. De kunne gjerne kommet oftere, er litt trist over så laber interesse for babyen vår, men kanskje dette er vanlig? baby er 5 uker nå... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #14 Skrevet 19. november 2013 er litt nyskjerrig på hva som er vanlig praksis, synes mine svigers virker så totalt uinteresserte i vår nyfødte baby.... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Du sier jo at svigermoren din har tilbudt seg å komme men at du foretrakk din egen mor. Kanskje hun ikke føler seg særlig velkommen? Det var da ikke HI engang HI: Her har vi (eller, jeg blir det vel) god kontakt med svigers, de bodde ikke så langt ifra oss (3 minutter med bil) når tiden kom for barsel besøk. Vi forhørte oss like greit med de, hvordan de tenkte seg det, også fant vi en løsning ut ifra det. De virket ikke noe videre interesserte de heller i starten, men har senere fått vite at det var fordi de ikke ville presse seg på, de bodde jo nærmere oss enn alle andre som ville besøke, så de syntes det var mer rettferdig å la andre få komme til, så kom de heller når det roet seg. De besøkte oss på barsel med gutten, da vi ble der i 6 dager, mens med lillesøster så inviterte de på middag når de fikk høre at jeg kom hjem dagen etter fødselen.. Ellers gikk det 2 uker før de dukket opp igjen når det gjaldt gutten, 2,5 uker når det gjaldt jenta. hmmmm..ja kanskje de er redde for å trenge seg på. Synes kanskje likevel det er litt rart at de ikke har tatt noe særlig kontakt etter det første besøket. Men, men, det er vel kanskje dette som er vanlig. Synes likevel det er rart at de ikke har kontaktet sin sønn mer, det er tross alt hans førstefødte... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #15 Skrevet 19. november 2013 Det kommer helt an på hva du vil. Vi har ikke familie i nærheten i det hele tatt, så jeg har hatt min Mor boende hos oss noen dager etter fødsel. Svigermor har tilbudt seg å komme, men jeg har foretrukket å ha Mamma her. Hvis de hadde bodd i nærheten tror jeg helt sikkert de hadde kommet innom med mindre jeg ønsket noe annet. Anonymous poster hash: 3de50...0b5 Det syntes sikkert svigermor var veldig hyggelig å høre... Svigermødre er like nær relasjon til babyen som din egen mor, virker som de fleste driter i slikt. Anonymous poster hash: 11ac6...ee6 Vel ja, det har du helt rett i, siden det faktisk er jeg som er i dårlig form etter å ha fått babyen operert ut av kroppen. Da bestemmer jeg selv hvem jeg vil ha til å hjelpe meg medd blødende brystvorter og bandasjeskift. Svigerforeldrene mine kan være nærme babyen når jeg er i form igjen, så får min Mor være nærmest meg dagene etter fødsel. Om svigers vil komme innom en time eller to så får de selvsagt det, men de får ikke bo her. Anonymous poster hash: 3de50...0b5
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 hmmmm..ja kanskje de er redde for å trenge seg på. Synes kanskje likevel det er litt rart at de ikke har tatt noe særlig kontakt etter det første besøket. Men, men, det er vel kanskje dette som er vanlig. Synes likevel det er rart at de ikke har kontaktet sin sønn mer, det er tross alt hans førstefødte... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Hvordan er forholdet mellom han og foreldrene hans ellers da? Her er det ikke av det beste (derfor jeg gjorde vi om til jeg) og de har ikke mer kontakt enn nødvendig (dette fordi familien hans forlanger hjelp av han hele tiden, men det er bare enveiskjørt) De har null kontakt om det ikke er noe de trenger han for. Så det har vært en del frem og tilbake, de stiller gjerne opp som barnevakt ol, men kontakt med sønnen sin er de ikke helt gode på.. Sønnen vår var deres første barnebarn og hans første barn (om man ser bort fra englebarna våre, siden de ikke fikk møte de i live)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Det kommer helt an på hva du vil. Vi har ikke familie i nærheten i det hele tatt, så jeg har hatt min Mor boende hos oss noen dager etter fødsel. Svigermor har tilbudt seg å komme, men jeg har foretrukket å ha Mamma her. Hvis de hadde bodd i nærheten tror jeg helt sikkert de hadde kommet innom med mindre jeg ønsket noe annet. Anonymous poster hash: 3de50...0b5 Det syntes sikkert svigermor var veldig hyggelig å høre...Svigermødre er like nær relasjon til babyen som din egen mor, virker som de fleste driter i slikt. Anonymous poster hash: 11ac6...ee6 Vel ja, det har du helt rett i, siden det faktisk er jeg som er i dårlig form etter å ha fått babyen operert ut av kroppen. Da bestemmer jeg selv hvem jeg vil ha til å hjelpe meg medd blødende brystvorter og bandasjeskift. Svigerforeldrene mine kan være nærme babyen når jeg er i form igjen, så får min Mor være nærmest meg dagene etter fødsel. Om svigers vil komme innom en time eller to så får de selvsagt det, men de får ikke bo her. Anonymous poster hash: 3de50...0b5 Helt enig. Tiden etter fødsel handler om både mor og barn. Ikke uvanlig at mor er mer komfortabel med å ha sin egen familie rundt seg enn å ha svigerfamilien rundt seg. Og det må være helt greit. Senere, når ting har gått seg til, er jeg helt enig i at familien på begge sider må ha tilbud om likeverdig kontakt. Anonymous poster hash: ea927...e1d
soleia Skrevet 19. november 2013 #18 Skrevet 19. november 2013 Svigermødre er ofte litt redde for å vere påtrengande. Det er ein litt sårbar situasjon å vere farmor, verkar det som. Kanskje de kan ta initiativ til å reise på besøk til dei? Eg synes det er vel så greit å vere på besøk hjå svigers som å invitere dei heim her. Vi har svigers som nær nabo, så vi har hatt god kontakt i starten, spes med andremann sidan eg då hadde litt meir behov for hjelp til å sjå etter baby eller storebror.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #19 Skrevet 19. november 2013 hmmmm..ja kanskje de er redde for å trenge seg på. Synes kanskje likevel det er litt rart at de ikke har tatt noe særlig kontakt etter det første besøket. Men, men, det er vel kanskje dette som er vanlig. Synes likevel det er rart at de ikke har kontaktet sin sønn mer, det er tross alt hans førstefødte... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e Hvordan er forholdet mellom han og foreldrene hans ellers da? Her er det ikke av det beste (derfor jeg gjorde vi om til jeg) og de har ikke mer kontakt enn nødvendig (dette fordi familien hans forlanger hjelp av han hele tiden, men det er bare enveiskjørt) De har null kontakt om det ikke er noe de trenger han for. Så det har vært en del frem og tilbake, de stiller gjerne opp som barnevakt ol, men kontakt med sønnen sin er de ikke helt gode på.. Sønnen vår var deres første barnebarn og hans første barn (om man ser bort fra englebarna våre, siden de ikke fikk møte de i live) vel, mannen har et meget tett forhold til sin far. Men til mor og søsken er det mer sporadisk kontakt. svigermor ringer, eller treffer han vel 1-3 ganger per mnd, for å, i hovedsak, snakke om seg selv og sine jobbrelaterte problemer. Så sånn sett er det vel kanskje ikke så rart at hun er så fraværende. Tror det er litt sårt for meg, fordi hun er så involvert i sitt andre barnebarn, og dermed blir jeg veldig lei meg på vegne av min mann. Ser at mannen er såret..selv om han tappert forøker å "dekke over" for hvorfor hun er så lite interessert..... HI Anonymous poster hash: fb1e2...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå