Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #26 Skrevet 20. november 2013 Sønnen er i læra og her utbetalt ca 13000 ,- i mnd. Jan betaler alle sine utgifter selv. Mobil, helsestudio + at han holder på med lappen. Ja, jeg vasker klærne hans/deres. Det klarer de fint selv, men for å unngå irritasjonsmoment over fulle tørkestativer med deres klær som aldri blir tømt så vasker jeg. Jeg vasker litt av alles klær hver gang. Tar til meg at det høres ut som jeg suttrer fordi jeg ikke får dra på fyllefest. Var en smule deppa bate. Jeg hadde gledet meg til en helg hjemmefra på spahotell med gode kollegaer og venner (noen av kollegaene er venner også). Virkelig sett frem til å slappe av med en drink eller tre, ingen fyllefest. Vært en tøff høst med jobb og kroniske diagnoser. Ikke snakk om flatfylla her nei. Kjipt å være den som sitter med vann (om det ikke koster skjorta da). Det er en livlig gjeng jeg jobber sammen med. Er mye annet jeg skulle hatt som jeg ikke har råd til nå. Vurderer å bli "syk" på fredag for å slippe og dra. Anonymous poster hash: d78db...c88
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #27 Skrevet 20. november 2013 Sønnen er i læra og her utbetalt ca 13000 ,- i mnd. Jan betaler alle sine utgifter selv. Mobil, helsestudio + at han holder på med lappen. Ja, jeg vasker klærne hans/deres. Det klarer de fint selv, men for å unngå irritasjonsmoment over fulle tørkestativer med deres klær som aldri blir tømt så vasker jeg. Jeg vasker litt av alles klær hver gang. Tar til meg at det høres ut som jeg suttrer fordi jeg ikke får dra på fyllefest. Var en smule deppa bate. Jeg hadde gledet meg til en helg hjemmefra på spahotell med gode kollegaer og venner (noen av kollegaene er venner også). Virkelig sett frem til å slappe av med en drink eller tre, ingen fyllefest. Vært en tøff høst med jobb og kroniske diagnoser. Ikke snakk om flatfylla her nei. Kjipt å være den som sitter med vann (om det ikke koster skjorta da). Det er en livlig gjeng jeg jobber sammen med. Er mye annet jeg skulle hatt som jeg ikke har råd til nå. Vurderer å bli "syk" på fredag for å slippe og dra. Anonymous poster hash: d78db...c88 Men hvorfor MÅ det være alkohol inne i bilde for at du skal kunne slappe av og ha det koselig? Det har bestandig overrasket meg her i Norge (kommer fra en annen kultur, men ikke fra et "avholdsland"). At det MÅÅÅ være alkohol involvert når man skal kose seg, uansett bursdag, nyttårsaften, byhelg med venninner, disko, vennefest, bryllup +++. Er det ikke alkohol da er hele festen ødelagt fordi man ikke kan kose seg. Kan ikke forstå hva som er forskjell mellom å drikke ett glass vin og ett glass brus når man er i festlig lag med koselige mennesker og gjør ting man liker. Anonymous poster hash: 3d81b...68e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #28 Skrevet 20. november 2013 For å si det sånn. Jeg drikker alkohol et par ganger i året. Vet ikke hvordan det er med andre, men alkoholen gjør at jeg denne ene kvelden ikke kjenner smertene jeg har, jeg livner til, blir mer løssluppen. Jeg blir aldri stup full og jeg misbruker ikke alkohol. Noen liker det noen liker det ikke. Anonymous poster hash: d78db...c88
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #29 Skrevet 20. november 2013 På noen her virker det jo som om HI sutrer over alkoholen, og som om det er "fast takst" hos henne, for alt vi vet, så har hun ikke drukket alkohol på 1 år, fordi hun ikke har penger til det. Virker på meg som om det er snakk om betydelig mer enn alkohol her, som klær, sko, vesker, noe til hjemmet av pyntesaker, sminke, en god bok osv osv. Da kan det føles ekstra trykkende å vite at man skal på en festlighet hvor alle andre skal drikke, og man faller litt utenfor fordi man ikke ordner seg med et plass vin eller øl til maten selv. Ikke vet jeg hvordan det er hos andre, men her opplever jeg ofte at folk "presser" om hvorfor man ikke tar en øl til maten eller noe.. Anonymous poster hash: cb551...4a8
Jippipippi Skrevet 20. november 2013 #30 Skrevet 20. november 2013 Jeg ville solgt noe som har betydning får han. Type Playstation e.l. Da lærer du han en "lekse". Så får du penger til å gå på julebord for Jada, selg tingene til sønnen for at mor skal kunne drikke seg full. Priceless Anonymous poster hash: 3d81b...68e Det var ikke det som var poenget. Når en er voksen og foreldrene ikke har god råd må en holde det en lover. Handlinger viser mer enn ord. Det viser han at noen ganger må man ofre noe. Synes ikke det er så gale! Det trenger ikke være noe som er hans, men noe som er familien sitt som også går utover han.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #31 Skrevet 20. november 2013 Hva med de tre andre voksne i familien? De bidrar vel økonomisk de også? Hvis ikke må de begynne med det, for du har ikke råd til å forsørge alle. Jeg regner med at igjen av de heller har råd til å gå til frisør, julegaver eller kose seg i helga heller? Har de det, må dere tenke annerledes og omfordele midlene. Anonymous poster hash: ed9c0...2d0
*Miss Marple* Skrevet 20. november 2013 #32 Skrevet 20. november 2013 Jeg ville solgt noe som har betydning får han. Type Playstation e.l. Da lærer du han en "lekse". Så får du penger til å gå på julebord for Jada, selg tingene til sønnen for at mor skal kunne drikke seg full. Priceless Anonymous poster hash: 3d81b...68e Nå er det heldigvis sånn at for de fleste voksne folk så betyr det å ta seg en drink eller fem på årets julebord ikke det samme som å gå på fylla. Her tror jeg dine egne personlige erfaringer blir farget av ditt syn på å konsumere alkohol.
*Miss Marple* Skrevet 20. november 2013 #33 Skrevet 20. november 2013 (endret) Anonymous poster hash: d78db...c88 Men hvorfor MÅ det være alkohol inne i bilde for at du skal kunne slappe av og ha det koselig? Det har bestandig overrasket meg her i Norge (kommer fra en annen kultur, men ikke fra et "avholdsland"). At det MÅÅÅ være alkohol involvert når man skal kose seg, uansett bursdag, nyttårsaften, byhelg med venninner, disko, vennefest, bryllup +++. Er det ikke alkohol da er hele festen ødelagt fordi man ikke kan kose seg. Kan ikke forstå hva som er forskjell mellom å drikke ett glass vin og ett glass brus når man er i festlig lag med koselige mennesker og gjør ting man liker. Anonymous poster hash: 3d81b...68e Du går jo glipp av hele poenget! Poenget er at hi ikke har råd til en alkoholfri drink engang - ikke at hun ikke har råd til årets fyllefest. Har du virkelig så vanskelig for å forstå det, eller har du litt vondt i viljen i dag? Til hi: Har du ringt og purret på NAV ang sykepengene? Det skal ikke ta så lang tid, og jeg vet at man kan få ut hasteutbetaling om alle opplysninger foreligger. Ring til kundetelefonen og krev å få snakke med noen på NAV forvaltning avd. sykepenger. Jeg vet at de tar imot kundetelefoner, og da kan det hende at du kan få penger på konto til fredag. Håper det ordner seg for deg, alle fortjener å få kose seg (med eller uten alkohol) på julebord Endret 20. november 2013 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 20. november 2013 #34 Skrevet 20. november 2013 Sønnen er i læra og her utbetalt ca 13000 ,- i mnd. Jan betaler alle sine utgifter selv. Mobil, helsestudio + at han holder på med lappen. Ja, jeg vasker klærne hans/deres. Det klarer de fint selv, men for å unngå irritasjonsmoment over fulle tørkestativer med deres klær som aldri blir tømt så vasker jeg. Jeg vasker litt av alles klær hver gang. Tar til meg at det høres ut som jeg suttrer fordi jeg ikke får dra på fyllefest. Var en smule deppa bate. Jeg hadde gledet meg til en helg hjemmefra på spahotell med gode kollegaer og venner (noen av kollegaene er venner også). Virkelig sett frem til å slappe av med en drink eller tre, ingen fyllefest. Vært en tøff høst med jobb og kroniske diagnoser. Ikke snakk om flatfylla her nei. Kjipt å være den som sitter med vann (om det ikke koster skjorta da). Det er en livlig gjeng jeg jobber sammen med. Er mye annet jeg skulle hatt som jeg ikke har råd til nå. Vurderer å bli "syk" på fredag for å slippe og dra. Anonymous poster hash: d78db...c88 Jeg går på dagpenger og har under 13.000 kr å leve på (barnetrygd kommer i tillegg) Men klarer allikevel å betale husleie, Bhg, mat osv. Hvis han bor hjemme, tjener 13000 og får mat, klesvask osv gratis lurer eg virkelig på hva han bruker alle pengene på. Du må lære han å spare, betale husleie osv. For hvis han ikke har råd til å betale deg 1500kr så bruker han pengene helt feil. Hadde gitt han beskjed at ute på leiemarkede er det dyrere, der må husleia betales til rett tid ellers blir man fri for plass å bo, er gjerne depositum som han burde spare litt til allerede nå, kjøpe mat selv. vaskemiddel, strøm, tv, tlf, Internett osv osv. Anonymous poster hash: 50c04...169
3 i april Skrevet 20. november 2013 #35 Skrevet 20. november 2013 Dere som mener at det er så fælt at mor vil drikke på julebordet : Helt seriøst mener dere at det er tragisk at en voksen dame vil ta seg noen glass på årets julebord ????? Å hvem har sagt at hi skal på "fylla". Det å ville ta seg noen glass i godt lag er verken fjortiser eller tragiske, det er faktisk helt NORMALT ute i det virklige liv. Å når Hi har en avtale med sønnen om at han skal betale 1500 kr i mnd så er det noe han bør kunne klare. Hadde han bodd på hybel ol så hadde han ha punget ut med mye mer og han hadde ikke sluppet unna leia med dumme unnskyldninger. Skal selv på julebord neste helg og jeg gleder meg masse til og tilbringe en kveld i andre voksnes lag og til og kunne unne meg noen glass med vin Det er nemlig ikke hver dag vi har muligheten til det siden vi har 3 barn. Men jeg ser da virkelig ikke på meg selv som lite voksen og barnslig for det om.
Edelweis Skrevet 20. november 2013 #36 Skrevet 20. november 2013 Han tjener 13000 kr i mnd og må betale 1500 kr for kost og losji? å i tillegg bor kjæresten hans der stort sett hele tiden? Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd mer husleie og jeg hadde krevd at de begge bidro til både klesvask, husvask, matlaging og innkjøp. Han må lære seg økonomisk sans en gang i livet og kan like greit starte nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå