Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg har to barn, begge i skolealder. Eldste har høytfungerende autisme. Jeg skrev om han for en tid tilbake, han er veldig redd og "krever endel" nå for tida. Jeg er alene med dem, pappaen har dem ca en kveld i uka og annenhver helg i snitt. Jeg jobber 75% og går på skole to dager i uka. Et komprimert løp som egentlig tilsvarer 100% skole. Jeg har et kapittel jeg skulle ha lest til imorgen, og et kapittel fra forrige uke jeg ikke har lest. Jeg har en søknad om hjelpestønad jeg må fylle ut, som nav skal ha innen fredag. Den fikk jeg en ukes frist på (!!) (revurdering av hjelpestønad). Forrige uke hadde jeg bare fredag fri og hadde dobbel dag med skole og jobb på mandagen. Holdt på fra kl 9- 22.30. Denne uka får jeg fri til torsdag, men da må jeg inn til Ikea for å kjøpe noe jeg må ha og på kvelden er det opplegg på barnas skole. Jeg føler at jeg aldri får tid til å komme til hektene igjen og begynner å bli redd for at jeg har tatt på meg så altfor mye. Nå sitter jeg her helt på gråten. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Søke om permisjon uten lønn fra jobben noen prosent kanskje? Da vil jeg vel få noe høyere os kanskje. Samtidig vil jeg virkelig klare dette, men det er så tungt..! Ta meg sammen kanskje, bare jobbe hardt og få det til? Andre klarer jo å jobbe Anonymous poster hash: 467cc...044
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Sendte den litt tidlig. Andre sier de lett klarer skole, jobb, barn og hele helvete. Da vil jeg også klare det! Anonymous poster hash: 467cc...044
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Sånn var jeg å... Så fikk jeg endel infeksjoner, havnet litt på sykehus, men hørte ikke en dritt på alle råd om å ta det litt med ro og voila - me Anonymous poster hash: 30d15...9b3
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Du kjenner best selv hva du klarer og ikke. Er denne følelsen av å være overmannet midlertidig? som et slags sjokk akkurat i dag? eller har det kommet gradvis? Jeg tenker det er vanlig å kjenne seg litt motløs innimellom når man jobber hardt for å oppnå noe slik du gjør nå.. Det kan selvsagt straffe seg om du presser deg selv for hardt.. Men, man bør heller ikke gi opp ved første følelse av motløshet.. Kjjenn litt på det er mitt råd Anonymous poster hash: bf9e5...e52
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Vær forsiktig! Ro ned tempoet! Plutselig går du på en smell, og da orker du absolutt INGENTING! Hilsen en som var et supermenneske og hadde 100 baller i luften til enhver tid, men som nå har vært sykmeldt i ett år og blir sliten bare av å gå i en trapp. Anonymous poster hash: 82b73...a08
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Holdt på sånn for nen år siden, jeg ble alvorlig syk og utbrent. Ble ufør, så sjekk ut om eventuell permisjon kansje er bedre en stund, eller litt mer avlastning hjemme/ kansje noen kan ta seg av henting/ bringing, handling osv for deg et par dager i uken? Anonymous poster hash: f33cd...34f
storepus Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Har du sjekket om du kan få noe omsorgslønn? Høres ut som du har alt for mye å gjøre ja... Du må tenke på at de andre som klarer "alt" ikke har barn med spesielle behov. Du er alene med barna også Ro ned tempo litt, du er ikke superhelt Sier som flere over her, er virkelig ikke noe særlig å møte veggen!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Hva med noe redusert jobb mens du utdanner deg? Kan pappen ta en da til i uka? Kan du ha barnevakt en dag i uka hvis faren ikke kan, så du kan ha en sammenhengende lang jobbe/studie-dag? Avlastning/støttekontakt fra nav el.l Ta vare på deg selv og skap rom. Flott at du utdanner deg videre, prioriter det, gå heller noe ned i prosent. Og NB, ikke gå i kvinnefella med å arbeide mer enn prosenten tilsier. Lykke lykke til! Du høres sterk og klok ut og en god mor! Men husk, du skal være det lenge! Klem Anonymous poster hash: 98a9c...4aa
Plutselig_gravid Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Skriv en detaljert plan over ting du MÅ få gjort denne uka. Sett av tid. Skriv enda en plan over neste mnd pensum. Hvor mange sider må du gjennom? Del antall sider på antall dager. Da får du lest litt hver dag så ting ikke hoper seg opp. Få også oversikt over andre gjøremål for resten av mnd. Følg så timeplanen den neste mnd. Hvis du gjør det og du fremdeles er helt ferdig i kropp og sinn, så er det på tide å jekke seg ned noen hakk før du blir så sliten at du ikke klarer noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #10 Skrevet 19. november 2013 Hva med å logge deg ut herfra og bare være.. Uten å plage hodet med alt som ikke er nødvendig. Meditere, lese en bok, ligge på gulvet og glo i taket.. Få hodet vekk fra skjermen, det hjelper! Anonymous poster hash: d358a...a78
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Hva med å logge deg ut herfra og bare være.. Uten å plage hodet med alt som ikke er nødvendig. Meditere, lese en bok, ligge på gulvet og glo i taket.. Få hodet vekk fra skjermen, det hjelper! Anonymous poster hash: d358a...a78 Gjør jeg det nå så sovner jeg. Men ja, jeg skal ta med meg rådet. Jeg prøver å skrive hjelpestønaden nå, men jeg kjenner jeg ikke helt klarer å konsentrere meg. Skriv en detaljert plan over ting du MÅ få gjort denne uka. Sett av tid. Skriv enda en plan over neste mnd pensum. Hvor mange sider må du gjennom? Del antall sider på antall dager. Da får du lest litt hver dag så ting ikke hoper seg opp. Få også oversikt over andre gjøremål for resten av mnd. Følg så timeplanen den neste mnd. Hvis du gjør det og du fremdeles er helt ferdig i kropp og sinn, så er det på tide å jekke seg ned noen hakk før du blir så sliten at du ikke klarer noe som helst. Jeg skal prøve på dette, takk for råd. Problemet er at jeg sjeldent får lest før barna sover (rundt kl 21) og da er jeg så sliten. Men jeg burde nok bli flinkere til utnytte de gangene jeg egentlig har tid og ikke gjør noe. Så skremmende mange her som har gått på en smell. Jeg er litt redd for det må jeg innrømme, for jeg syns å ha merket at jeg har en noe dårligere psyke enn mange andre. Denne følelsen av utilstrekkelighet har kommet denne uka. Eller forrige. Dette er de første ukene jeg hatt det så intenst etter jeg begynte på skolen, for frem til nå har jeg hatt litt ferie og sånt. Men forrige uke og denne blir jo sånn hverdagen kommer til å se ut fremover.. Middag er et moment jeg bruker for mye tid på. Jeg blir veldig takknemlig for tips og råd om middag. Hva er bra å lage for å fryse ned i porsjoner feks? Ellers syns jeg vask av leiligheten er noe som stjeler tid fra meg. Kanskje jeg skal investere i en vaskehjelp rett og slett. Det høres litt vel råflott ut, men er kanskje billigere enn å gå ned i stilling. Så hvis det hjelper meg, er det jo verdt det.. Anonymous poster hash: 467cc...044
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå