spiresnart Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Bruker medela purelan men den hjelper lite. Er så øm så vet snart ikke hva jeg gjør når hun skal ha mat..er det noen kjerringråd eller ett eller annet smart dere vet som lindree godt? Får tårer i øynene av de første sugetakene hennes
HvittHus Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Du bor ikke på et sted du kan finne albueskjell?
Gjest Mor til tre hjerter Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Eneste som virket til meg var å la melken tørke på brystvorten
Musemorbr / Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Lufting! La de henge ute mest mulig. Legg deg på sofaen med et håndke under, hvis du lekker mye. Akkurat som med andre sår må "plasteret" etter hvert bort så såret kan få luft.
Gjest Mor til tre hjerter Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Hvis du bruker albueskjell så sørg for at brystvorten er tørr, så den ikke "svømmer" i melk hvis du lekker litt. Tørk brystvorten i morsmelk, bruk ullinnlegg
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Du kan ha fått soppinfeksjon, så prøv med canestenkrem på brystvorten en stund. Husker ikke om den må vaskes av før amming, men mener det ikke var nødvendig. Anonymous poster hash: 6b2e8...581
Musemora Skrevet 19. november 2013 #7 Skrevet 19. november 2013 Du kan ha fått soppinfeksjon, så prøv med canestenkrem på brystvorten en stund. Husker ikke om den må vaskes av før amming, men mener det ikke var nødvendig. Anonymous poster hash: 6b2e8...581 Enig i dette. Jeg fikk beskjed om at det ikke trengtes å vaske av, bare tørket forsiktig av hvis jeg så noen rester.
Siamese Hellhound Skrevet 19. november 2013 #8 Skrevet 19. november 2013 Simplex eller Sinplex øyesalve reddet meg. Den er ikke så seig som purelan.
Fae Skrevet 19. november 2013 #9 Skrevet 19. november 2013 Jeg har ikke vært sår i det hele tatt denne gangen. Mine tips er å håndmelke før du ammer. Bare noen dråper som du smører utover brystvorten slik at den ikke er tørr når du begynner. Den sprekker lett opp om den er for tørr. Smør melk på etter amming og la det tørke av seg selv. Bruk en matolje f.eks rapsolje eller olivenolje før og etter dusj. Vann kan tørke ut brystvorten
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #11 Skrevet 19. november 2013 Jeg fulgte alle rådene du har fått her, men ingenting hjalp på meg. Måtte til slutt gå over til brystskjold. Selv da gjorde det grusomt vondt i ett par uker. Om ene brystvorten er sårere enn den andre, kan det være lurt å begyne med den som er minst sår, slik at de hardeste takene blir tatt der, for så å skifte pupp. Anonymous poster hash: 9fb72...4b6
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #12 Skrevet 19. november 2013 Brystskjold hjalp med en gang for min del. Måtte bruke det i begynnelsen på begge barna. Anonymous poster hash: 9e51c...5fe
spiresnart Skrevet 19. november 2013 Forfatter #15 Skrevet 19. november 2013 Ikke feil ammeteknink, det har jeg fått bekreftet :'
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #16 Skrevet 19. november 2013 Ikke feil ammeteknink, det har jeg fått bekreftet :' Mine erfaringer: http://mammamanualen.com/category/amming/ Anonymous poster hash: 52350...9cb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #17 Skrevet 19. november 2013 Forresten, nyere forskning innen sårbehandling slår fast at sår gror bedre når de holdes varme (kroppsvarme), og brystvortene kjøles ganske mye ned ved lufttørking (for mye), og dermed er ikke dette en anbefalt metode lengre. Hold heller såret fuktig og varmt. Anonymous poster hash: 52350...9cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå