Gå til innhold

Våger dere ta en hard treningsøkt mens dere venter på at spira skal sette seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sist jeg ble gravid tenkte jeg ikke over det da det ikke var planlagt, men nå som vi virkelig prøver så føler jeg at jeg nesten må ligge å ruge mellom EL og Ikm? Ikke nødvendig det altså...? Har jo aldri tenkt sånn før så mulig jeg bare overtenker litt nå :(

Anonymous poster hash: 8d377...07f

Jeg har ingen fasit selv etter min erfaring, men det får en til å tenke litt.

Min første graviditet gikk galt etter en hard treningsøkt.

Min 2.graviditet tok jeg veldig rolig treningsøkter og var forsiktig helt til 2-3måneder på vei. Denne graviditeten gikk det bra med. Trente igjennom hele graviditeten.

Min 3.graviditet ble en spontanabort dagen etter en hard treningsøkt.

Jeg tror ikke at selve trengingsøkten(e) gjorde at det nødvendig gikk galt, men at den mulig fikk kroppen til å sette igang en prosess som kanskje allerede var i gang og mulig ville alikevel kommet noen dager/uke senere. 

Men jeg tror jeg vil tenke litt ekstra på det i en neste graviditet og velge mer bevisst hvordan jeg trener igjen.

Men trene kommer jeg til å gjøre. Men det blir nok mere svømming, sykling, ski og lettere vekter enn jeg til vanlig gjør. Bruker ofte pulsklokke så tenker litt mer da på å ha en max puls som er litt lavere. (Ofte styrer det seg selv etterhvert med tungpust pga unge som presser på alt av innvoller, halsbrann og jernmangel,hehe). 

Anonymous poster hash: 23acc...b8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...