Gå til innhold

Ultrasensitiv graviditetstest (10mIU/ml)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

dytt

Er det vits i slike tester?

Anonymous poster hash: 0c264...847

Hei! :-)

Disse testene er svært sensitive og jeg skjønner du godt vil vite om du er gravid eller ikke så fort befruktningen har skjedd. Jeg var også sånn forrige pp. Jeg testet og testet, oooog jeg testet igjen. Plutselig begynte jeg å få svake positive tester av denne typen som er følsomme på 10 ml. Testet mer og mer.. Alle viste det samme! Reiste til legen etter noen dager med positive tester, men vet du hva? Legens test var negativ. Det ble målt hcg i blodet mitt. Det var på 5. Altså hcg i blod på 5 (som er veldig lavt, men kan tyde på graviditet). Det slo ut på ultrasensitive tester på 10 ml, men var da aldri positiv på legens test som måler på 25 ml.

Det begynte med glede og forventninger, for så å gå til sorg.. Forberedelse på å fortelle besteforeldre det og storesøstrene var allerede i gang.. Men det som skjedde var at blødningen kom ca en uke på overtid.Da ble jeg jo skuffet og lei meg. Innså jo at jeg har mistet. Jeg oppdaget altså er graviditet jeg ikke burde oppdaget, jeg kunne spart meg for skuffelsen og alle tårerene. Man blir jo overlykkelig av å se en positiv test når man prøver så hardt å få det til!

Men for min del¨nå ville jeg gjerne vært foruten disse positive sensitive testene. Neste gang venter jeg til noen dager over IKM før jeg tester. Dette fordi det er svært vanlig å miste og ha kjemiske graviditeter. Det er ikke meningen at vi skal vite om dette. Så testene er nok blitt for sensitive.

Jeg har huffet meg over alle som har sagt "hva er vitsen med å teste så tidlig? Dere er desperate.. la det skje det som skal skje.."

Men nå forstår jeg hvorfor folk sier dette.. Det er rett og slett fordi man oppdager noe som ikke er meningen skulle bli noe. :cry3:

Men selvfølgelig, du kan oppleve dette som positivt og at spiren klamrer seg fast tidlig hos deg. Det har man aldri noen garanti for.

Men her har du min erfaring.. Ønsker deg masse lykke til og svaret er JA, de påviser graviditet tidlig :heiajente:

Endret av Misa+2 jenter+spire nr 3?

Tusen takk for svar :) Veldig leit at du måtte oppleve det du beskriver. Jeg skjønner at det har vært en stor belastning. Håper virkelig at du får en hyggelig nyhet snart! Med denne opplevelsen friskt i minne er nok veldig lurt å heller vente neste gang.

Ut i fra nicket ditt så antar jeg at du har to jenter fra før? Jeg prøver på mitt første barn og bærer derfor også på frykten for at det er noe galt med oss som gjør at vi ikke skal få det til. Mitt største ønske er jo å bli mamma. Så jeg tenker litt slik at om jeg skulle få tidlig positivt svar, og det skulle vise seg å være kjemisk, så har jeg i det minste fått svar på at jeg har eggløsning, egg som kan befruktes og at min kjæres svømmere er godt rustet.. Er det rart å tenke slik? At jeg da risikerer å bli veldig skuffet er vel noe jeg må overveie godt før jeg tester.

Jeg er nok en av de som mange ville kalt desperat til tider, men det er veldig individuelt hvordan man opplever det å være prøver. Spiller kanskje en rolle hvor lenge man har ventet på å få muligheten til å prøve også. Jeg har vært veldig klar veldig lenge. Ventet på trygge økonomiske rammer og at samboeren skulle bli komfortabel med det;)

Anonymous poster hash: 0c264...847

Det er ingenting å forsvare seg for. Å prøve å få barn er kjempe spennende! man er ikke desperat av å teste. . Det er en del av prøvingen, en del av det å bli kjent med kroppen sin. Og det er veldig gøy når man ser positive resultater :-) ja, jeg har to barn fra før av. Vi prøver på nr tre. Sistemann for vår del. Jeg forstår deg veldig godt. Gjør det du føler for selv :-) har dere prøvd lenge?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...