Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Dette er noe hun er begynt med denne uken og jeg blir så frustrert av å høre på henne snakke. Hun sier f. eks bush i stedet for buSS. Atså i stedet for en ren S, så kommer det en SHHH-lyd. Litt vanskelig å forklare. Dette skjer i alle ord med S i. Hun sa f. eks nettopp "Mamma, shkal jeg shi deg noe?" Blir så fortvilet, hun har alltid vært flink til å snakke. Anonymous poster hash: 536f3...9b8
Musemorbr / Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Hmm... Løs tann? Det kan gjøre at hun endrer på lyden s, og føler for å holdetenner å tunge lenger vekk fra hverandre. Eller så er det bare en fase. Mulig det går over om noen dager igjen.
*SommerFrisk* Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 (endret) Som Musemorbr/ sier.. eller så tuller hu faktisk bare. Jeg ville sjekket tenner, tunge (sår ol), finner du ikke noe, hadde jeg oversett det. Uansett ville jeg ikke bemerket det. Enten er det en fysisk grunn til at hun gjør det, og tuller hun eller har problemer med det så ville jeg ikke irettesatt henne. ville fulgt med over en periode på noen uker. Også tatt det derfra. Det er jo ikke som om ungen din på 5 år, plutselig ikke kan si S eller ss, som en del av utviklingen Det går sikkert bra. Endret 19. november 2013 av *SommerFrisk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå