Gå til innhold

Sukker tidelig i svangerskapet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så kvalm at det eneste som hjelper mot kvalme og som frister er knekkebrød med brunost, yoghurt, biola melk, sjokolademelk og innimellom smurfe pastiller :P Spiser vanlig middag, wok, poteter kjøtt osv. Prøver også å få i meg 2 frukt pr dag. Ser det fort blir litt mye sukker, men dette er det som frister. Og det hjelper faktisk mot kvalmen! Hvor uheldig er dette for embryo? Får den i seg alt sukkeret? Så fort kvalmen gir seg skal jeg unngå mat med mye sukker i, men til da.. Får dårlig samvittighet. Kan det skade den lille?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes dette høres ut som et ganske balansert kosthold. Du får i deg frukt, grønnsaker, proteiner i kjøtt og kalsium i melk. Det høres ikke ut som om du spiser veldig masse søtt. Jeg har lest om de som omtrent lever bare på kjeks og potetgull og annet usunt under kvalmen - og det går som regel bra med disse og :)

Men jeg har tenkt litt på det samme, for det blir fort litt ekstra her også - når en er uggen og sofaen frister, så er det lett å døyve det med litt søtt og salt. Jeg leste et sted at babyen tar det den trenger av vitaminer og næring og lar oss sitte igjen med resten. Så selv om det ikke bra for hverken mor og baby og spise masse usunt, så vil babyen også ta til seg det sunne du spiser og heller la deg sitte igjen med mindre av dette hvis det ikke er nok til begge. 

Skrevet

Det er bedre å spise/drikke sukkerholdig mat enn å ikke spise grunnet kvalme;) Det er utrolig hvor godt brunost og sjokolademelk er når man blir kvalm av mye annet!

Og som mrsmarie skriver så spiser du mye variert, og det er bra!

Skrevet

Jeg tror hun over har rett. Babyen tar det den trenger og eventuelle mangler går ut over deg.

Synes ikke kosten din er spesielt ille jeg da :)

Skrevet

Takk for svar :) er ikke bekymret for sukkeret når jeg ikke er gravid, da blir det fort litt snop hverdag, Hehe :) å det er jo mye annet bra i det jeg spiser, så får den lille få de gode næringsstoffene og jeg sukkeret. Ny dille, litago og tine sjokolademelk! Men jeg drikker det pågrunn av kalsium ;)

Skrevet

Med nr1 hadde jeg hyperemesis. Eneste jeg klarte i holde nede i 20 uker var sjokomelk (og intravenøst). Gikk fint det.

Syns ikke du hadde noe ille kosthold. Viktigste er at du holder noe nede. Embryo tar det den trenger fra vitaminlagrene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...