Gå til innhold

Har 7-8 åringen din tlf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvilken? Får de ta den med ut av huset?

Anonymous poster hash: cb978...263
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja., samsung her også. Ja har den med ut når hun skal til venner. Får ikke ta den med på skolen

Skrevet

Hun har min gamle iPhone. Vi har ikke fasttelefon så hun ringer eller sender sms når hun kommer hjem fra skolen. Ringer eller sender sms når hun er med venner, hvor hun er og om hun går inn til noen.

Og så spiller hun litt spill på den.

Anonymous poster hash: bfcad...7d2
Skrevet

Ene har en Samsung s2 etter meg, andre har ikke kontantkort enda, men skal bruke en tlf vi har her, som tåler mye. Begge får ta de med ut av huset, det er i grunn hele mobilens funksjon for dem - at jeg skal kunne ringe dem. 

Skrevet

7åringen har samsung. Han har den av og til med seg når han skal til venner og diverse, men som regel blir den rett og slett ikke brukt.

Anonymous poster hash: ada58...cda

Skrevet

Nei. Min gutt i 3 kl har hverken spurt etter det eller vist interesse enda.

Jeg fortalte han at han må bare si ifra hvis alle får det osv, og fikk til svar at han hadde jo data og DS så det var nok. Hehe.

Men nå både kjører og henter vi til skole Pga lang vei da, men begynner han å sykle til våren eller tar buss vil jeg nok at han skal ha en ;)

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: cc38f...3d6

Skrevet

Ja, en avlagt iPhone. Han får ikke ta den med ut av huset alene, altså hos venner. Han farter ikke alene, så det er ikke nødvendig. Vi ringer til foreldrene hvis det er noe. Han bruker den mest til spill, men det er også kjekt å ha en telefon i hus, for det hender han er alene hjemme litt, og da føles det som en trygghet for oss begge.

Skrevet

Nei, vi har satt grensen ved 13 år og ungdomsskole for å få mobil. Hjemme har vi en "fasttelefon" med simkort. Dvs at den er en mobil, men den ser ut som en vanlig telefon.

Anonymous poster hash: 618e7...6ed

Skrevet

Nei, han har ikke behov for mobil. Kjenner ingen så små som har det.

Anonymous poster hash: 6c35d...a72
Skrevet

Han har en gammel iphone. Vi har ikke hustelefon, så han bruker den til å varsle når han har kommet hjem og av og til ringer vi han for å si når han må gå til skolen:)

Anonymous poster hash: 8aee4...4fb
Skrevet

Ja, min gamle iphone.

Har den med seg når han skal sove borte eller er borte.

Skrevet

ja en samsung et eller annet. han får ta den med ut hvis han skal noe, men ikke på skolen. vi har heller ikke hustelefon og han må jo ha en eller annen måte å kontakte folk på hvis han trenger det.

Han ønsker seg iphone, men den får han spare til selv hvis han vil ha. (har sagt vi betaler den siste 1000 lappen hvis han klarer, tydeligvis er det ikke så viktig for han bruker opp alle pengene sine)

Anonymous poster hash: 6aa0e...a6b
Skrevet

Har 7-åring som går i 2. klasse. Hun har ikke mobil og jeg har ikke inntrykk av at vennene hennes har heller. Såvidt jeg skjønner, får de fleste mobil her i fjerde klasse.

Anonymous poster hash: 07a1c...cc0

Skrevet

Her får de mobil på 8 års dagen, grei alder å starte med mobil i det små. Kontantkort og en rimelig android, tenåringen har iphone, men den har han selv spart opp penger til og kjøpt.

Anonymous poster hash: ab69f...9c2

Skrevet

Ja, hun har iPhone 4. Om hun får ta den med ut varierer, det kommer an på behovet.

Skrevet

Nei, vi har satt grensen ved 13 år og ungdomsskole for å få mobil. Hjemme har vi en "fasttelefon" med simkort. Dvs at den er en mobil, men den ser ut som en vanlig telefon.

Oj.. Snakk om å ødelegge for barna sin sosiale arena. Ungdomsskolen? Virkelig? Det er ikke nødvendig med telefon før 7-åringer altså, men for en 11-12åring avhenger mye av det sosiale av mobiltelefon.

Anonymous poster hash: 6561c...337

Skrevet

Syvåringen har en gammel avlagt klaffetelefon. Brukt til å nå oss med beskjeder når hun er ute på farten, samt at vi når henne både når hun er ute eller er alene hjemme. Vi har ikke hustelefon.

Skrevet

Oj.. Snakk om å ødelegge for barna sin sosiale arena. Ungdomsskolen? Virkelig? Det er ikke nødvendig med telefon før 7-åringer altså, men for en 11-12åring avhenger mye av det sosiale av mobiltelefon.

Hva vet du om våre barn og deres venner? Her gjelder ungdomsskolen for alle barna, bestemt av oss foreldre på foreldremøter. Det er ingen av barna her vi bor som har mobil. De går på besøk til hverandre, ringer på og passer det ikke, så går de hjem eller videre til nestemann.

Skrevet

Vår sønn fikk tlf i 9-årsgave, en Samsung young eller noe sånt. Får ikke ha den med på skolen, bare hvis han skal være med noen hjem etter skoletid, eller ut med kompiser på fritiden. Bruker den mest til spill...

Anonymous poster hash: 99607...1fb

Skrevet

Ja, har en iphone, men er ikke mye i bruk. Hun er 8.

Anonymous poster hash: b17b0...f45
Skrevet

Hva vet du om våre barn og deres venner? Her gjelder ungdomsskolen for alle barna, bestemt av oss foreldre på foreldremøter. Det er ingen av barna her vi bor som har mobil. De går på besøk til hverandre, ringer på og passer det ikke, så går de hjem eller videre til nestemann.

Ja nei, altså, det har du jo helt rett i. Jeg tok utgangspunkt i min egen bekjentskapskrets (som forøvrig er spredt utover landet), og kan selvfølgelig ha bommet i forhold til et lite avgrenset lokalsamfunn hvor slike ting er mulig å avtale på et foreldremøte. De aller aller fleste steder er ikke det mulig, og dermed får det stor betydning for et barn å bli holdt utenfor det mobile sosiale felleskapet.

Her går de også til hverandre og ringer på, når de er 7-8-9 år gamle. Når de bikker 10-11 år så er det mer vanlig å ringes, eller sende sms'er om avtaler. Og ikke sjeldent treffes de andre steder enn hjemme hos noen. Da er det klart man raskt havner utenfor dersom man ikke er mulig å få tak i.

Skrevet

Nei! Barn har ikke bruk for mobil. Strålingen er svært farlig, jo mindre jo verre.

Skal vurdere det til ungdomsskolen. 

Anonymous poster hash: 0cace...cec
Skrevet

Nei, min 7-åring har ikke bruk for mobiltelefon på lenge enda;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...