Gå til innhold

Reise med to små barn - mellomlanding fly vs sen ankomst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

neste sommer skal vi reise til Frankrike med fly, og holder på å sjekke flybilletter.

Akkurat nå er det muligheter for billige billetter, men jeg blir ikke klok på hva som er viktigst når man reiser med to små barn (5 mnd og 3 1/2 år)? Når vi lander i Frankrike skal vi plukke opp leiebil på flyplassen for deretter å kjøre 1 time til leiehus.

Alt. 1:

Mellomlande i København (50 min) - kommer da fram til Frankrike 19:30. Hele reisen tar da 4 timer og 20 min med mellomlandingen.

Alt. 2:

Direktefly på 2 timer og 50 min. Lander da i Frankrike 21:25.

Hadde vi reist uten barn hadde jeg gått for det billigste alternativet og gjerne både kommet fram sent og mellomlandet. Begge barn sover mest sannsynlig når vi kommer fram både 19:30 og 21:25. 

Er det noen som har noen tanker/anbefalinger til oss? Tusen takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har reist en del med småbarn, og for oss er det beste alternativet å ta direktefly. Om barna slår seg til ro på flyet og kanskje faller i søvn, er det greit å slippe å stresse med bytting av fly. Det kan fort bli forsinkelser, noe som kan gjøre turen nedover mange timer lengre. 
Å reise med babyer er ingen problem (vår erfaring), og sålenge du har underholdning (gjerne Ipad, telefon, tegnesaker) til 3-åringen kommer nok turen til å gå bare godt. 
Å bytte fly er somsagt mye stress, mye å huske på, mye pakking opp og ned og styr for barna sin del. Selv når jeg er alene synes jeg det er enklest å ta direktefly.

Vet ikke om prisforskjellen er stor på de to turene, men å komme frem rundt 21.25 er bedre enn mellomlanding :)

Skrevet

Kommer an på hvor mye billigere....Vi har pleid å ta billigste med flyet som da ofte gir mellomlandinger. Enklest er selvf direkte, men er greit å komme fram tidligere på Kvelden også Slik at ikke neste dag blir ødelagt. Det tar ofte tid å få tak i leiebilen. Sist vi leide bil i Frankrike brukte vi to timer på å få riktig bil osv osv.

Skrevet

Min den ene har aldrig klart å finde roen på flyet hvis det ikke var sent på dagen så han var sliten.

Så hvis jeg skulle reise med ham ville jeg valgt mellomlanding. Så varer ikke hver flytur så lenge og han kan få rørt seg litt innimellom.

Hvis jeg bare reiste med storesøster ville jeg valgt direkte fly.

Du kjenner barna best. Velg ut fra deres behov. :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det mellomlanding eller bytte av fly?

Bytte av fly er noe herk. Særlig siden dere ikke nødvendigvis får sendt bagasjen direkte. Mye kan gå galt mht forsinkelser osv osv osv.

Med mindre dere ikke har råd til det, så ville jeg absolutt valgt direktefly Det blir uansett til at dere kommer frem etter leggetid.

• 3 uker senere...
Skrevet

Dere kjenner jo deres barn best. Men med min datter ville jeg valgt direkteflyet av erfaring. Også ville jeg hatt med masse underholdende ting. Kan forresten anbefale noe som heter flye-baby til barnet på 6 mnd. http://barnombord.no/nettbutikk/utleieprodukter/flyebaby.html

Det var ihvertfall gull verdt for oss, da vår datter sov 3 timer av en flytur på 4,5 timer.

Dette var når hun var 6 mnd.

I sommer, når hun var 1,5 år, så var det litt værre og få hun til å sove, men enklere å underholde med iPad og lignende, med eget headset som hun fikk være med å velge ut i butikken :)

Skrevet

Jeg har reist MYE alene med 3 små barn, og jeg har funnet ut at for oss er det smarteste mellomlanding og flybytte. Da går tiden "fortere" ved at reisen blir oppdelt og det blir litt mer "spennende".

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har også reist masse med min og jeg ville helt klart tatt direkteflyet. 

Grunnen er at han har begynt å få vondt i ørene ved landing/take off. Det var så ille på flyet fra Paris en gang at han spydde av smertene ved landingen.

Han var aldri plaget med dette da han ble ammet.

Så kom som et sjokk da han plutselig begynte å plages.

Jeg har prøvd alle triksene, men virker som om dette er noe han plages med nå for tiden. 

Håper han vokser det av seg. 

Men kanskje dine ikke plages med det. Da trenger du jo ikke ta hensyn til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...