Gå til innhold

Når begynne å teste eggløsning?

Anbefalte innlegg

Første gang jeg skal bruke eggløsningstester, og er helt "grønn" når det gjelder dette... 😳

Tipper jeg er ferdig med mensen i morgen, og har kjøpt en pakke fra babyplan.no med 7 eggløsningstester. Det står i bruksanvisningen at jeg skal teste hver dag i en uke, men fra når?

Bør jeg vente noen dager fra jeg er ferdig med mensen før jeg starter på "eggløsnings-test-uka"? :)

Fortsetter under...

Første gang jeg skal bruke eggløsningstester, og er helt "grønn" når det gjelder dette...

Tipper jeg er ferdig med mensen i morgen, og har kjøpt en pakke fra babyplan.no med 7 eggløsningstester. Det står i bruksanvisningen at jeg skal teste hver dag i en uke, men fra når?

Bør jeg vente noen dager fra jeg er ferdig med mensen før jeg starter på "eggløsnings-test-uka"? :)

Normalt kommer mensen 14 dager etter eggløsning. 

Har du faste sykluser ca? f.eks 28-30 dager mellom hver mens f.eks?

Hvis en har fast syklus så er det stort sett greit å regne ut. Som f.eks over her så blir det normalt å begynne testingen på dag 10-11, hvis du regner første mensdag som dag 1. Da har du 7 tester og vil mest sannsynlig få en positiv test før du har brukt de opp:) 

Jeg har veldig ustabil syklus skjønner du... Snåblør alltid i ca en uke før mensen kommer på "ordentlig", og varer i ytterligere en uke.

Denne måneden begynte småblødningene 8. november, og mensen kom for fullt den 14. Så veldig vanskelig å regne ut eggløsing.

Derfor jeg har kjøpt EL-tester, men er jo da så usikker på når jeg skal begynne å teste. 😕

Enig i at 7 tester fort kan bli lite om du har uregelmessig el og TR.. Her begynte jeg testingen en uke etter mensstart. Kjøpte tester på ebay så fikk vel 30-40 stk for 40 kroner med gratis frakt.. Så har faktisk brukt to om dagen de siste dagene. Har testet i 10 dager ca, uten positv enda! Men tror kanskje jeg har hatt el for det pga andre symptomer.. ;)

Annonse

Takk for svar Anonym! Jeg har hatt det slik i mange mange år, og har vært til utredning, men det er ikke funnet noe feil. :)

Er bare 2. mnd vi prøver, men skal sjekke det opp igjen dersom det drøyer veldig før jeg blir gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...