Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg lurer på en ting, jeg får baby like før sommeren (jobben min er stengti juli, så man kan ikke spare eller flytte ferie). Men jeg opptjener feriepenger på lik linje med alle andre nå, ikke sant? Og de får jeg utbetalt til sommeren (har termin i månedskiftet mai/juni). Vil jeg få foreldrepenger også, eller får jeg kun feriepenger utbetalt i juni i år? Og neste år vil jeg ikke få så mye feriepenger, ikke sant? For man får bare på grunnlag av de 12 første ukene av permisjonen? Anonymous poster hash: 7d812...c9e
mamma_til_gutt Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 (endret) Du vil få feripenger neste år. Det er jo fra i dette året. Men du vil jo antakelig få dobbelt opp i juni og ingenting når du faktisk avvikler ferie, så du må huske å sette av penger til det. Hva du får i 2015 avhenger av avtalen med arbeidsgiveren din. Endret 19. november 2013 av mamma_til_gutt
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Om du ikke begynner permisjonen din før til sommeren får du feriepengene dine fra nav utbetalt i slutten av mai 2015. Du vil da få utbetalt feriepengegrunnaget ditt basert på 12 eller 15 uker av permisjonen din (avhengig av om du har 100 eller 80 % dekningsgrad. Du får både foreldrepenger og feriepenger (fra jobben som du har tjent opp i år) samtidig i 2014, ja. Anonymous poster hash: abe07...fc9
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Jeg mener feriepengene til sommeren 2014. Jeg går i permisjon omtrent når feriepengene utbetales og lurer på om jeg da får både feriepengene og foreldrepenger i mai/juni 2014?. Når det gjelder sommerferie så er altså min jobb stengt og vi er pålagt å ta ferie i juli. Hvordan gjøres dette, "forsvinner" ferien min i permisjonen eller skal disse ferieukene tas ut etter permisjonens slutt? Eller settes permisjonen på vent slik at jeg tar ferie i juli som normalt og så fortsetter permisjonen igjen når jeg normalt ville begynt å jobbe igjen? *forvirret* :-) Anonymous poster hash: 7d812...c9e
mamma_til_gutt Skrevet 19. november 2013 #5 Skrevet 19. november 2013 Det må evt. avtales med arbeidsgiver når du tar ut ferien. Du kan enten ta en pause i ferien din og fortsette etterpå (helt normalt å gjøre dette) eller du kan ta den etter at permisjonen er ferdig og sånn sett forlenge friperioden din. De ukene du tar ut ferie får du ikke foreldrepenger.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Ok, jeg forstår. Men siden min permisjon begynner like før det er ferie på jobben så betyr det at jeg må ta pause i permisjonen og ta ut ferien for deretter å fortsette permisjonen min etter ferien antar jeg. I og med at vi er sommerstengt her og ikke kan flytte på ferie eller ta ut til andre tider mener jeg det må bli sånn. Anonymous poster hash: 7d812...c9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå