Gå til innhold

11+6 og da kommer blodet......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har ikke hatt noen blødninger gjennom svangerskapet så langt, men i natt da jeg var på do kom det plutselig friskt blod på papiret... Ikke i trusa, bare på papiret, så det fosset ikke akkurat. I dag tidlig var det ingenting. Men nå på formiddagen kom det plutselig brun utflod.. Er det grunn til bekymring? Har ikke hatt sex, men bar veldig tunge poser etter handletur i går, kan det være grunnen. Bør jeg få sjekket dette opp eller er det helt normalt? Har legetime i morgen. Har ingen smerter, men litt øm rar følelse nedentil... Ble så redd i natt - fikk nesten ikke sove resten av natten :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt blødninger i fire graviditeter, og bare de gangene jeg hadde smerter i tillegg gikk det galt. Kan godt hende det var bæringen din som gjorde utslaget, og generelt er vel slimhinnene ganske skjøre. Om det var friskt blod i går, og brunt i dag, ikke store mengder og uten smerter, vil jeg umiddelbart tro du har hatt en liten, forhåpentligvis ufarlig blødning som nå har gitt seg. 

Men ta en telefon til legen - skader ikke å høre hva de sier, og om de vil ta deg inn til en sjekk selv om du har time i morgen! Skikkelig ekkelt med sånne blødninger, og forferdelig å ikke vite hva som foregår. Lykke til!

Anonymous poster hash: c7adf...e96
Skrevet

Takk for svar. Synes ksnskje jeg virker vel hysterisk hvis jeg ringer legen nå, siden jeg skal dit i morgen tidlig... Så lenge det ikke blør mer og ikke gjør vondt, så får jeg bare holde pusten og krysse fingrene...

Skrevet

Ring lege, du skal ikke gå og bekymre deg uten å vite hva det er! Kontakt alltid lege om du har blødning. :) Lykke til!

Skrevet

Takk :) synes jo det var litt dårlig gjort at dette måtte komme nå som jeg endelig runder 12 uker da... Og alt har gått fint hittil....!

Skrevet

Håper alt er bra A_K!! Hvis du ikke ringer i dag, kan du jo snakke med legen i morgen!! Krysser fingrene for at dette er en uskyldig blødning!!! Lykke til!!

Skrevet

Jeg har hatt sånne små blødninger som det der i over 2 uker i strekk nå. Litt rødt på papiret, og så brunt etterpå. Var på UL i dag, og alt så helt fint ut!

Krysser fingrene for at det bare er en uskyldig blødning hos deg og! Hvis det er brunt, så er det jo tegn på at blødningen har stoppet :) 

Skrevet

Takk for trøstemeldinger! Jeg snakker med legen om det i morgen, og prøver Evt å få en privat ul før helgen:)

Skrevet

Lykke til A_K! Disse blødningene gjør oss alle litt nervøse. Etter jeg fossblødde og fikk se en levende knott i magen klarte jeg roe meg litt. Har fremdeles litt blø på papiret, men det sa gyn. at faktisk var helt normalt i alle svangerskap. Kan være slimhinner som tåler lite, morkake som ligger lavt, anstengelse (siden du har bært tungt) eller rett og slett kroppens måte å si at man må slappav litt mer. Det går nok helt fint skal du se! :)

Hold oss gjerne oppdatert om hva legen sier (og bestill deg en ul, det er godt å se at alt er bra!).

Skrevet

jeg hadde blødninger i halvannen uke når jeg var 6 og 7 uker på vei, er i dag 10+0 og alt er i skjønneste orden :) startet med rosa blod på papiret, så rødt slim, og så brunt blod hver dag i 9 dager. men så stoppet det :) så tror nok det skal gå bra for deg også med det du skriver :) hørtes kjent ut

Skrevet

Takk:) synes bare det er så rart at dette kommer nå - så sent.... Og lurer selvfølgelig på hvorfor...

Skrevet

Krysser fingrene for deg!!!

Skrevet

Takk! I kveld kom det blod igjen, lite men det er der...:( liker det ikke..

Skrevet

Jeg hadde avventet bestilling av privat ul til etter timen i morgen i hvertfall, vil anta at du får det i regi av det offentlige. Når det er sagt så er det sikkert helt i orden, men både vi mødre og legene liker å ha sett med ul for å være sikker. På ul er det jo ikke bare hjerneslag og størrelse man kan se, men hvordan placenta ligger og lengden på mormunn f.eks.

Lykke til :)

Skrevet

Har du vært på UL tidligere i svangerskapet A_K? Hvis de har sett et bankende hjerte da, er det 98% sjanse for at det går bra:)

Skrevet

Hei takk for engasjement fra flere her:)

Ja jeg var på ul da jeg var 7+0, hørte hjerte og alt så perfekt ut da :)

Skrevet

Jeg var på UL 7+5, fikk beskjed om at det var 80% sjanse for at det skulle gå bra. Hadde blødd litt før det. Og i dag, 11+0, så det fremdeles veldig fint ut :)

Jeg har trua jeg, AK! Lykke til i morgen!

Skrevet

Godt flere har trua her! Er jo 12 uker på vei, og bare det øker vel muligheten for at alt er bra?!?! Men jeg får bare ikke sove....:(

Skrevet

Jeg forstår følelsene dine.. Bare å kreve ul!

Skrevet

Kan dele min erfaring med deg.. I mitt andre svangerskap oppdaget jeg brun utflod i trusa etter et dobesøk. Var 16 uker på vei. Kom hjem fra jobb, og kjente murringer som tok seg opp. Begynte etterhvert å blø friskt blod. Smertene ble verre, kjentes ut som menssmerter. Dro på legevakt.

Opplevelsen der var forøvrig trist. Måtte spørre legen om ikke vær så snill å få en ultralyd etter at han omtrent konkluderte med spontanabort, uten noe forklaring på hvordan det kunne gå for seg i uke 16. "lykke til, håper den sitter", sa han. 

Fikk ultralyd neste formiddag, heldigvis. Sov ikke godt den natta, kan du tro. Men blødningene avtok. Smertene også. Og på ultralyd så vi et fint og vitalt lite foster! Ingen tegn på noe galt, fikk aldri et konkret svar på hva som hadde skjedd. Jeg hadde forliggende morkake, det kan gi lettere blødninger. Så tross smerter og friskt blod, gikk alt bare bra! Krysser fingrene for deg! Det går helst bra! :)  

Skrevet

Takk for solskinnshistorie:) har vært hos legen idag. Hun mente jeg ikke trengte å bekymre meg så lenge det ikke kom mye og klumpete blod, og jeg ikke hadde smerter. Hun sa jeg måtte ringe sykehuset hvis dette skjedde. At det ikke var noen vits å ringe for ultralyd da de ville avvise det med at jeg ikke hadde kraftige nok blødninger. Så jeg ringte min private gynekolog og fikk time der i morgen kl 15. Mulig jeg er hysterisk, skal jo på duplo- ul på riksen på mandag.... Men orker ikke gå og bekymre meg...

Skrevet

Nei... Hun har kanskje ikke utstyr til det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...