snart__mamma Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg har blitt superforkjølet.. Nesa renner og renner og halsen er sår, nesten ikke sovet i natt heller.. Har kun brukt salvannsoppløsning, men hjelper helt ærlig ikke en dritt!! Bør man ikke være forsiktig med nesespray? Noen som har brukt otrivin? Går det bra?
A_K Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Jeg bruker otrivin hver dag. Vet det ikke er bra, men eneste som hjelper. Er veldig plaget med irriterte slimhimner nå når jeg er gravid, og var det også i forrige svangerskap. Konstant potte tett ...
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Man skal ikke bruke annet enn saltvann, helst. Men legen min sjekket opp merket zymelin, og det kan brukes slik det står på flaska. Men absolutt ikke lenger enn det som står anbefalt. Ville ikke undersøkt slike produkter på egenhånd. Kan være uheldig for barnet. Anonymous poster hash: 88d5f...e67
litenprinspå2 Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Jeg brukte det hele tiden med førstemann og nå også. Jeg er konstant tett og føler jeg ikke får puste om jeg ikke bruker det :/
snart__mamma Skrevet 19. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2013 Takk for svar:) jeg måtte innom apoteket etter jobb. Spurte der og de sa det var helt okay å bruke det så lenge jeg ikke brukte det over en lengre periode enn det som var anbefalt:) kjøpte nesespray for barn, da blir dosen mindre:) fikk også med meg paracet og halspastiller så nå ligger jeg strak ut på sofaen! Pleier helsa
Evas cecilie Skrevet 19. november 2013 #6 Skrevet 19. november 2013 Jeg fikk resept av legen på nasonex den var helt ufarlig for barnet siden den ikke utvider blodårene. Den skulle jeg ta hver dag så lenge jeg var tett.
DaenerysStorm Skrevet 20. november 2013 #7 Skrevet 20. november 2013 Jeg brukte det når jeg var kjempeforkjøla, er jo greit å få puste litt også!
wonderbaby Skrevet 11. januar 2014 #8 Skrevet 11. januar 2014 Jeg lå sylte tett i 2 uker. Tok ikke otrivin da det ikke er forbeholdt gravide. Tok heller sånne friske sugetabletter med mentothl osv...
Ønsker en trekløver Skrevet 12. januar 2014 #9 Skrevet 12. januar 2014 Da jeg var gravid i 2011 var jeg så tett at jeg ikke fikk puste, brukte da otrivin. Ringte legen og han sa jeg ikke skulle ta dette, men sjekket opp at gravide kunne ta rhinox. Og den syns jeg nesten fungerer bedre,( den i ampuller iallefall) Aner ikke om det har kommet nye regler nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå