Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #1 Skrevet 19. november 2013 Jeg jobber som ekstravakt og var satt opp til å jobbe man-fre denne uka. Nå fikk jeg sms om at vakten min idag ble avlyst. Den starter kl 15. Dette har jeg aldri opplevd før men kan skjønne det pga lite pasienter disse dager. Men får jeg betalt for denne vakten? Mest sannsynlig ikke sikkert. .. de avlyser sikkert meg for å slippe å betale? De faste ansatte får sikkert komme på jobb da de har andre rettigheter enn meg. Stemmer dette? Anonymous poster hash: 9a19b...d3e
Anne-B. Skrevet 19. november 2013 #2 Skrevet 19. november 2013 Alt som er avtalt, skal du visst ha betalt for, selv om det ikke blir noe av. Jeg ville ha kontakta fagforeninga.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #3 Skrevet 19. november 2013 Nei, det Anne sier stemmer ikke. I helsevesenet kan du bli avbestilt, du har da ikke krav på betaling. Du kan også bli sendt hjem etter å ha kommet på jobb, du har da krav på to timer for oppmøte, men ikke mer. Dette gjelder ekstravakter. Vakter i fast turnus er selvfølgelig noe annet. På jobben min (sykehus) ble det dårlig stemning av denne praksisen, så vi avbestiller aldri lenger. Anonymous poster hash: f4a11...920
Anonym bruker Skrevet 19. november 2013 #4 Skrevet 19. november 2013 Nei, det Anne sier stemmer ikke. I helsevesenet kan du bli avbestilt, du har da ikke krav på betaling. Du kan også bli sendt hjem etter å ha kommet på jobb, du har da krav på to timer for oppmøte, men ikke mer. Dette gjelder ekstravakter. Vakter i fast turnus er selvfølgelig noe annet. På jobben min (sykehus) ble det dårlig stemning av denne praksisen, så vi avbestiller aldri lenger. Anonymous poster hash: f4a11...920 Ja det var det jeg trodde. Jaja det går jo bra denne gangen. Men hvis dette er noe som kommer til å skje ofte så er det litt dumt. Er avhengig av inntekt. Men det pleier å Være en travel avd. Så satser på at dette ikke komer til å bli vanlig praksis. H.i. Anonymous poster hash: 9a19b...d3e