Gå til innhold

Hva gir du tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i! 

Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake.

Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette?

Anonymous poster hash: a8a9d...b25

I denne tråden er det kun en som mobber og tillegger andre onde egenskaper. Hvem tror du det kan være? 

Ja, det er vel en grunn til at HI er så utrolig lite aktiv i sin egen tråd? Noen har påpekt hva hun pleier å gjøre, så da ville det jo vært litt dumt å gjøre det akkurat nå.  :fnise:

Ganske interessant å se at hun lager denne tråden, spør andre om hva de gjør også er hun borte. Hvorfor tror du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i! 

Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake.

Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette?

I denne tråden er det kun en som mobber og tillegger andre onde egenskaper. Hvem tror du det kan være? 

Ja, det er vel en grunn til at HI er så utrolig lite aktiv i sin egen tråd? Noen har påpekt hva hun pleier å gjøre, så da ville det jo vært litt dumt å gjøre det akkurat nå.  :fnise:

Ganske interessant å se at hun lager denne tråden, spør andre om hva de gjør også er hun borte. Hvorfor tror du?

Jeg gidder ikke diskutere en annen bruker med deg. Ta det med henne direkte på PM eller kontakt Elin og be henne om å ekskludere brukeren. 

Skrevet

Kanskje hun har et liv, en jobb, barn, familie, plikter og frititsaktiviteter? Kanskje du er mindre viktig for henne enn hun for deg?

Anonymous poster hash: 3cb11...116

Skrevet

Du har virkelig misforstått da! Det er jo Sug Lut som står for denne mobbinga i alle tråder hun svarer i!  Hun svarer alltid med flåsete one-linere som inneholder dritt, rett og slett. Da folk svarer henne seriøst kommer hun aldri med seriøse svar tilbake. Hun er jo kjent for dette. Det kom jo frem i flere tråder i går. Denne tråden er jo opprettet for at hun skal få slengt dritt til noen, men hun har enda ikke gjort det. Er nok mange som sitter i spenning og venter på en famøs one-liner, det gjør jeg! Hvorfor skulle hun ellers opprette en tråd som dette?Anonymous poster hash: a8a9d...b25

Ja, det er vel en grunn til at HI er så utrolig lite aktiv i sin egen tråd? Noen har påpekt hva hun pleier å gjøre, så da ville det jo vært litt dumt å gjøre det akkurat nå.  :fnise:Ganske interessant å se at hun lager denne tråden, spør andre om hva de gjør også er hun borte. Hvorfor tror du? Anonymous poster hash: a8a9d...b25
hun redegjorde for sin innsats for samfunnet i et sitat til mitt svar.... Holder det, eller skal hun svare hver og enkelt innlegg?

Hun har nok litt andre ting å drive med også :/

Og kanskje ikke sååå opptatt av deg som du er av henne?

Skrevet

Så fordi man ikke er enig med deg, så har man misforstått?

Jeg tror du tillegger Sug Lut mye mer innflytelse på dette forumet enn hva som stemmer. Det virker som det er du som har en slags hang-up på henne? Jeg tror ærlig talt at du er ganske alene om å sitte og vente i spenning på videre kommentarer fra henne  :fnise:  De fleste av oss andre leser nok det hun skriver med et lite smil eller gjenkjennende nikk, og tenker nok ellers - hun får sagt veldig mye med sine on-linere, som du er så fryktelig opptatt av.

Ah, det

Så fordi man ikke er enig med deg, så har man misforstått?

Jeg tror du tillegger Sug Lut mye mer innflytelse på dette forumet enn hva som stemmer. Det virker som det er du som har en slags hang-up på henne? Jeg tror ærlig talt at du er ganske alene om å sitte og vente i spenning på videre kommentarer fra henne  :fnise:  De fleste av oss andre leser nok det hun skriver med et lite smil eller gjenkjennende nikk, og tenker nok ellers - hun får sagt veldig mye med sine on-linere, som du er så fryktelig opptatt av.

Ah, der skrev du mine tanker.... Helt utrolig merkelig og være så opphengt i en man ikke aner hvem er....
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Enn så lenge går det i oppdragelsen på ungene mine, de lærer å ikke skille mennesker etter hudfarge, opprinnelighet eller morsmålet, men heller etter hvem som er snille mot de i gjengjeld og ikke, og normal folkeskikk generelt..

Men med årene, så håper jeg å bli lik mor for mine barn, som moren til ei venninne av meg var i min ungdom, hos henne var det åpendørpolise, så lenge du eide folkeskikk og oppførte deg, så var du velkommen, hun arrangerte kvelder for ungdommen hjemme hos seg ol, for å holde de aktive, opptatt og på trygg grunn, hun tok imot oss med åpne armer, uansett hvilke land vi kom i fra opprinnelig, og om vi så hadde gjort noe galt før ut, fortjente alle en sjanse hos hennes familie, for alle har en mulighet til å endre seg, og hun ga de god mulighet :) Hun hjalp mange som slet, bare ved å være et hus å gå til når man trengte noen, eller for å søke trygg og lovlig moro :) Jeg håper å bli som henne, at jeg kan gi lokalmiljøets befolkning en trygg base for ungene og ungdommen, et sted beregnet på åpenhet, lek og moro, men hvor folkeskikk og lovlydighet står høyt hevet :)

Skrevet

Enn så lenge går det i oppdragelsen på ungene mine, de lærer å ikke skille mennesker etter hudfarge, opprinnelighet eller morsmålet, men heller etter hvem som er snille mot de i gjengjeld og ikke, og normal folkeskikk generelt..

Men med årene, så håper jeg å bli lik mor for mine barn, som moren til ei venninne av meg var i min ungdom, hos henne var det åpendørpolise, så lenge du eide folkeskikk og oppførte deg, så var du velkommen, hun arrangerte kvelder for ungdommen hjemme hos seg ol, for å holde de aktive, opptatt og på trygg grunn, hun tok imot oss med åpne armer, uansett hvilke land vi kom i fra opprinnelig, og om vi så hadde gjort noe galt før ut, fortjente alle en sjanse hos hennes familie, for alle har en mulighet til å endre seg, og hun ga de god mulighet :) Hun hjalp mange som slet, bare ved å være et hus å gå til når man trengte noen, eller for å søke trygg og lovlig moro :) Jeg håper å bli som henne, at jeg kan gi lokalmiljøets befolkning en trygg base for ungene og ungdommen, et sted beregnet på åpenhet, lek og moro, men hvor folkeskikk og lovlydighet står høyt hevet :)

Vi tenker likt. :-)

Anonymous poster hash: 82bd4...e59

Skrevet

Er utlending selv men oppdrar mine barn til å ha respekt for alle men samtidig at de ikke skal la seg pille på nesen.

Beklager å måtte si det men oppdragelse er foreldrenes og ikke samfunnets oppgave.

Syns at det her i landet ofte blir tatt mer hensyn til lovbryterne enn til de som blir rammet, og ja beklager å måtte si det men systemet er så fullt av smutthull at det er lett å utnytte.

Skrevet

Jeg oppdrar mine til å bli skikkelige mennesker og skikkelige borgere. 

Hva innvandrerforeldre holder på med må Gudene vite.

Forøvrig voldsomt provoserende at det liksom er VÅR feil at de raner og voldtar. Tror du virkelig at innvandrere er så svake og dumme at de må ha vår hjelp hele tiden? 

Anonymous poster hash: 888b2...229
Skrevet

Moro at det i en lignende tråd om samme tematikk ble trukket frem som et viktig poeng at disse ranerne stort sett ikke var innvandrere. De var 2 eller 3 generasjons innvandrere og norske statsborgere. Altså har de bodd i Norge hele sitt liv, og evt mangelfull og dårlig oppdragelse og omsorgssvikt burde vært fanget opp av systemet.

Å legge all skyld på foreldre blir utrolig feil. Det er ikke alltid det har noe som helst å si...

Anonymous poster hash: 2cc68...bdd

Skrevet

Moro at det i en lignende tråd om samme tematikk ble trukket frem som et viktig poeng at disse ranerne stort sett ikke var innvandrere. De var 2 eller 3 generasjons innvandrere og norske statsborgere. Altså har de bodd i Norge hele sitt liv, og evt mangelfull og dårlig oppdragelse og omsorgssvikt burde vært fanget opp av systemet.

Å legge all skyld på foreldre blir utrolig feil. Det er ikke alltid det har noe som helst å si...

Hvem mener du skylden skal tildeles?

Anonymous poster hash: 888b2...229

Skrevet

Moro at det i en lignende tråd om samme tematikk ble trukket frem som et viktig poeng at disse ranerne stort sett ikke var innvandrere. De var 2 eller 3 generasjons innvandrere og norske statsborgere. Altså har de bodd i Norge hele sitt liv, og evt mangelfull og dårlig oppdragelse og omsorgssvikt burde vært fanget opp av systemet.Å legge all skyld på foreldre blir utrolig feil. Det er ikke alltid det har noe som helst å si...Anonymous poster hash: 2cc68...bdd

Hvem mener du skylden skal tildeles? Anonymous poster hash: 888b2...229

Hvorfor må det tildeles skyld? Som i det meste annet her i verlden så er ikke ting sort/hvitt. Skjebner er et sammensurium av oppvekst og opplevelser slik at det ikke er enkelt ting som avgjør hvorfor noen blir slik eller slik. Problematikken er nok rimelig sammensatt.

Anonymous poster hash: e8252...047

Skrevet

Det er utrolig feil å legge all skyld på foreldrene og det er utrolig feil å si at foreldrenes oppdragelsesstil noen ganger ikke har noe som helst å si. Utvikling av alvorlige atferdsvansker eller antisosial atferd forklares av sammensatte faktorer og foreldrenes monitorering og ungdommens opplevelse av varme og anerkjennelse hjemme er en av de aller mest sentrale faktorene i tillegg til hvem ungdommens venner er og hvordan han/hun mestrer skolen. Og så spiller disse tre faktorene inn på hverandre også. Man vet videre at den aller beste hjelpen for ungdom i risikosonen er å gi dem den hjelpen de trenger for å bli boende hjemme fremfor å plassere dem på institusjon, så da må man altså hjelpe foreldrene.

Skrevet

Moro at det i en lignende tråd om samme tematikk ble trukket frem som et viktig poeng at disse ranerne stort sett ikke var innvandrere. De var 2 eller 3 generasjons innvandrere og norske statsborgere. Altså har de bodd i Norge hele sitt liv, og evt mangelfull og dårlig oppdragelse og omsorgssvikt burde vært fanget opp av systemet.Å legge all skyld på foreldre blir utrolig feil. Det er ikke alltid det har noe som helst å si...Anonymous poster hash: 2cc68...bdd

Hvem mener du skylden skal tildeles? Anonymous poster hash: 888b2...229

Dersom foreldre ikke evner å oppdra sine egne barn så kan ikke skylda legges på dem iallefall. Være seg norske, pakistanske, svenske, somaliske foreldre. Da er det de som står utenfor som må inn å hjelpe. De barna som aldri har med matpakke, har møkkete klær, slår og erter de andre barna i klassen, som ikke er med på fritidsaktiviteter eller avslutninger. Noen ser det jo, og bør melde fra. Videre kan naboen, en i klassen eller lignende faktisk bety voldsomt mye. Jeg tror virkelig at alle foreldre vil sine barn det beste sånn i utgangspunktet. Men noen faller av på veien. Av ulike årsaker...

Å oppdra barn i et annet land enn man selv er oppdratt i kan være utfordrende nok i seg selv. Da trenger man vel heller veiledning enn stygge blikk og isolasjon.

Min bror er helt norsk, oppdratt av to engasjerte og tilstedeværende foreldre. Sunne aktiviteter, godt sosialt nettverk. Likevel ble han rusmisbruker. Har sittet i fengsel flere ganger for ulike forhold. Hvem skal man legge skylda på da da ?

Ser ikke helt hvorfor det er viktig å tildele skyld. Må være viktigere å se etter årsaker og se hva man kan gjøre med det i fremtiden...

Skrevet

Jeg oppdrar mine til å bli skikkelige mennesker og skikkelige borgere. Hva innvandrerforeldre holder på med må Gudene vite. Forøvrig voldsomt provoserende at det liksom er VÅR feil at de raner og voldtar. Tror du virkelig at innvandrere er så svake og dumme at de må ha vår hjelp hele tiden?  Anonymous poster hash: 888b2...229

Vi innvandrere er ikke en homogen gruppe, men jo det er nok endel ymse der akkurat som hos etnisk norske foreldre. Den store forskjellen er jo at etnisk norske kan språket, blir sjokket og irritert når personer har bodd i landet i opp til 20 år uten å gidde å lære seg norsk, når en må kommunisere på diverse språk blir endel lost in translation

Skrevet

Det er jo til syvende og sist foreldrenes ansvar å oppdra sine barn enten du er etnisk norsk eller ei

Skrevet

Hva du gir tilbake til samfunnet er revnende likegyldig, men jeg regner med du har løftet en finger eller to,

Siden du kom med dette innlegget ;p

Jeg har vel forsøkt å bidra med mitt, selv om det som for det fleste av oss blir i størrelsesorden "enkens skjerv". Jeg oppdrar barn til toleranse og til å våge å stå i mindretallet om det er nødvendig, selv om det ikke er behagelig; jeg engasjerer meg i lokalmiljøet og barna her, i form av frivillig arbeid, og jeg har hatt privat leksehjelpsordning for naboer i flere år, siden foreldrene ikke var i stand til å følge opp skolearbeid selv.

Takk for støtte, forøvrig ;)

Gratulerer! Første gang jeg har sett du har svart på noe som helst. Når skal du begynne med hakkinga på svarene du har fått her da? 

Du følger tydeligvis ikke særlig med du anonym ...b25.

Helt klart kan sug lut ha noen krasse svar innimellom. Men som regel så er det som en over her skriver "pga lav toleranse for pisspreik". Jeg har vært her inne i tre år, og tror det bare er en gang jeg har reagert på en kommentar fra sug lut. Jeg er ikke alltid enig med henne, men det betyr ikke noe. Jeg er ikke alltid enig med mine venner eller familie heller ;)

Ellers har jeg flere ganger sett sug lut komme med noen virkelig gjennomtenkte og godhjertede svar til noen som sliter. Faktisk så gode svar at jeg blir overrasket - siden hun ellers som regel er veldig "effektiv", kortfattet og "på kornet" med sine svar. Og overraskelsen min er da faktisk ment som et kompliment til deg, sug lut :)

Så du anonym ...b25, jeg tror faktisk at det er du som ikke har fått med seg at sug lut faktisk viser en mengde sider av seg selv her inne. Virker som om du har noe personlig imot henne.

Så til spørsmålet ditt, sug lut - hva gjør jeg? Sikkert ikke nok. Jeg er tidligere blitt utsatt for forfølging av utlendinger jeg ikke kjenner (over flere år), hatt en mengde svært ubehagelige opplevelser når jeg har bodd i større byer. Dette har gjort meg mer forsiktig, det skal jeg innrømme.

Men, jeg tror ikke alle innvandrere er slik! Så det jeg gjør er at jeg prøver å vise på flere måter at jeg ser dem som personer. Fra småting som å begynne å prate løst når man likevel venter på bussen. Gi plass til noen på bussen. Se på samspill mellom barn og voksne og møte blikkene deres med smil.

Jeg synes det er trist når jeg har opplevd at barn har virket nesten skvetne når jeg har smilt til dem. Så har de kikket en eller to ganger til for å se om jeg virkelig smilte til dem. Da blir jeg trist, tenker på hvor mye motvilje de barna får med seg i hverdagen fra "oss andre". Men det er da også veldig godt å se at slike små smil gjør at de liksom retter seg litt opp, at de begynner å kommunisere med blikk, prøve å spøke tilbake, lage grimaser osv. En gang hvisket en mor "takk" til meg da hun og de to små barna gikk av bussen. Tydeligvis ikke ofte hun hadde opplevd at barna ble sett positivt på...

Jeg har ikke barn enda, derfor får jeg ikke noen naturlig omgang med barn/foreldre på den måten.

Men jeg prøver alltid å møte dem som jeg møter ethvert medmenneske - selv om jeg er blitt mer skeptisk når det f.eks. er mørkt, når det er litt mer ensomme steder osv.

Anonymous poster hash: 14c74...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...